Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-17, 19:51
  #1
Medlem
Jag har inga fullständiga betyg från gymnasiet så tänkte hoppa på en Arbetsutbildning, det lutar åt Anläggare men även Plattsättare låter intressant, åsikter tack !
Citera
2012-01-17, 19:58
  #2
Medlem
Denoms avatar
Vad tycker du själv? Du kan inte planera ditt liv utifrån vad någon annan på internet tycker.
Citera
2012-01-18, 16:21
  #3
Medlem
Ville då ha åsikter om för och nackdelar inom yrkena.
Citera
2012-01-18, 17:26
  #4
Medlem
Jag arbetar som markarbetare (anläggare), på ett av det större företagen i Sverige. Det är ett jävligt mångsidigt arbete, gör allt som har med marken och göra, allt!

Fördelarna som jag tycker är fördelar är att man är utomhus hela tiden, har ju sina nackdelar med vädret men det finns ju kläder, sen är det mångsidigt och lärolikt. Det är hårt och man jobbar med hela kroppen.
Atmosfären mellan gubbarna är helt underbar, har alltid roligt.
Finns ju alltid surkukar men jag har haft turen på min sida och alltid hamnat med goa gubbar.

Finns ju fruktansvärt mycket möjligheter till skattefria stålar, speciellt på sommarhalvåret, som plattsättare/stensättare då dvs.


Nackdelarna är väl vädret och att kroppen förmodligen inte kommer hålla till pensionen. Men har du mål och vill utvecklas kan du bli arbetsledare eller nått senare i framtiden.
Citera
2012-01-18, 18:59
  #5
Medlem
Det är därför jag överväger anläggare för den mångsidiga delen för plattsättare gör väl typ same same hela tiden. Och som du säger, dåligt väder = bra kläder, sen är jag inte så jäkla kräsen heller
Men arbetar du på ackord, är arbetet stressigt ?
Citera
2012-01-18, 20:54
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glidaaarn
Det är därför jag överväger anläggare för den mångsidiga delen för plattsättare gör väl typ same same hela tiden. Och som du säger, dåligt väder = bra kläder, sen är jag inte så jäkla kräsen heller
Men arbetar du på ackord, är arbetet stressigt ?