• 2
  • 3
2012-01-18, 16:57
Medlem
AoE3#1s avatar
Mitt absolut genuina svar är att du ska hålla dig undan sånt här.

Om du ska ge dig in i någon "sådan" bransch kan du inte ge dig in i den och fråga på flashback. Du måste kunna kryphålen. Det som händer nu är att någon utnyttjar dig och om det skiter sig är det du och bara du som kommer att få ta smällen.

Min omgivning består av många sådana som din polare. Man räknar att allt ska flyta på hur smidigt som helst och övertalar familj och kompisar att gå med på sina idiotsäkra planer. Visst, det lyckas men när det väl skiter sig så skiter det sig ordentligt.

Om det inte är en familjemedlem som du skulle kunna dö för avråder jag dig från att hoppa på det tåget!
Citera
2012-01-18, 16:58
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilfirre
tjänar man pengarna utomlands och skattar dom där så behöver man inte skatta ett piss i sverige.. jag flyttade tillbaka från utlandet efter några år och förde över en klumpsumma till mina egna konton sen tog jag CSN lån på hela beloppet även fast jag tjänat för mycket $$

skatta i landet gör man där man tjänat pengarna

edit: får även bostadsbidrag

Visst, men den stora frågan är om pengarna är skattade och att personen i fråga har "bevis" för att pengarna inte är svarta. Det kan ju inte TS veta, han har bara blivit lovad att så är fallet!
Citera
2012-01-18, 17:57
Medlem
nilfirres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Visst, men den stora frågan är om pengarna är skattade och att personen i fråga har "bevis" för att pengarna inte är svarta. Det kan ju inte TS veta, han har bara blivit lovad att så är fallet!
precis,

jag skulle aldrig göra det, tror det hade varit lätt att övertala någon att hjälpa mig däremot
Citera
2012-01-18, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilfirre
tjänar man pengarna utomlands och skattar dom där så behöver man inte skatta ett piss i sverige.. jag flyttade tillbaka från utlandet efter några år och förde över en klumpsumma till mina egna konton sen tog jag CSN lån på hela beloppet även fast jag tjänat för mycket $$

skatta i landet gör man där man tjänat pengarna

edit: får även bostadsbidrag

Det där stämmer generellt inget vidare. Om du inte saknar väsentlig anknytning till Sverige är du obegränsat skatteskyldig i Sverige.
Citera
2012-01-18, 20:03
Medlem
ST.Beethovens avatar
Fy vilka jobbiga förkortningar. Hemmagjorda och jävligt äckliga. Sluta upp med det där.
Citera
2012-01-18, 22:26
Medlem
Yundais avatar
Skatteverket är inte intresserade av de pengar som kommer transfererade från utlandet av en känd person. Det som de är intresserade av är kontanta insättningar på ditt konto här i sverige.

Spårbarhet kallas det.

Ska ett bolag bildas på dessa pengar behövs ju bara 50 000 i aktiekapital så en 60 000 räcker gott att bilda bolaget med. Belopp under 50 000 som transfereras lämnas det inte någon valutaanmälan på. Så 2 transf a 30 000 så behövs ingen valutaanmälan.

Dettta gäller under förutsättning att det inte är kriminella personer du rör dig med! För då är det inte intressant.

Pengarna skall överhuvudtaget inte skattas! Vad är det för ideer som folk har?? Det är inte dina pengar, däremot kan de bli föremål för utmätning om du har skulder hos KFM. Det kallas sammanblandningsprincipen. De kommer ju in på ditt konto.

Åtgärd: bilda bolaget och transferera pengarna i samband med stiftelseurkunden och inbetalningen av aktiekapitalet. Inga problem!

Ska du inte vara med i bolagsstyrelsen så är du ej heller målvakt! Ganska enkelt. Bilda bolag är ej heller olagligt!
Senast redigerad av Yundai 2012-01-18 kl. 22:33.
Citera
2012-01-18, 22:43
Medlem
Tlagnojs avatar
A&A=>Privatekonomi

/mod
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto