Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-16, 16:31
  #1
Medlem
Situation:
Har önskat att bli förflyttad till en annan enhet, då det finns klara och tydliga brister i min enhet. En frånvarande chef, och kollegor som gillar att bara klaga och klaga..


Bakgrund: Redan vid intervju så blev jag erbjuden en deltidtjänst. Efter semestern, då jag har jobbat hela semestern plus några månader innan det, så ringde jag till chefen. Eftersom jag hade blivit lovad deltidtjänst och få en fast rad och helt plötsligt inte ha några tider alls?! Chefen förklarar att det hade blivit missförstånd och detta ordnades direkt. Han sa att jag omedelbart ska få en fast rad.

Nu i början av december så var jag sjukskriven i två veckor, pga att jag opererades. Sen när jag börjar jobba halvtid från 15 dec till nyårsskiftet för att sedan jobba heltid så börjar det strula igen.
Jag skriver på papper att jag är provanställd. Ska arbeta 80% enligt avtal. Första veckan i januari då jobbade jag enligt avtalet. men sedan så är jag inte uppskriven mer på schemat utan jag får jaga efter tider fastän jag har papper på att jag är provanställd på viss procent..


Kan jag kräva att jag ska ha betalt för så många procent fastän jag inte jobbar så mycket?
Måste jag tacka ja om de ringer kl 7 på morgonen?

Jag har mer eller mindre sagt till chefen att jag vill bli förflyttad för att det är så kass ordning och reda på den enheten jag är på. Han ser allvar i detta och vill ha ett möte med mig. Vad ska jag säga? Jag är så jävla mesig när det kommer till att prata med chefer, ja alla som är högre uppsatta än mig.
Citera
2012-01-16, 16:40
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Vilken typ av yrke handlar det om?
Citera
2012-01-16, 16:51
  #3
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Vilken typ av yrke handlar det om?

Du skämtar va?
Citera
2012-01-16, 17:36
  #4
Medlem
har du månadslön så ska du ha betalt, det är arbetsgivarens uppgift att skaffa jobb till dig. de e inte du som ska jaga efter tider.
Citera
2012-01-17, 20:52
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGreat
har du månadslön så ska du ha betalt, det är arbetsgivarens uppgift att skaffa jobb till dig. de e inte du som ska jaga efter tider.

Om jag då exempelvis första veckan tackar ja för att hoppa in extra, inkulderas detta i mina75 %?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback