Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-13, 16:35
  #1
Medlem
xantranxs avatar
Hej!, nu är det så här att min tjej har gjort slut efter nästan 7års förhållande, och jag vet inte vad jag ska göra..

Vi vart tillsammans när jag var 16år!, är 23 i dags läget. Det här är mitt första riktiga förhållande som jag har haft.

Allt började innan sommaren 2011 när hon börja tatuera sig på en tatuerings studio i stan jag bor. Efter 2-3 månader så börja jag misstänka lite saker, jag frågade om hon hade hittat någon annan men det nekade hon hela tiden. Sen efter ett tag kom jag på henne skriva saker till han och vice versa. Och hon sa att det bara var på "skoj" att det inte var något mellan dom.


När tiden gick vart jag mer och mer fundersam, att det var något mellan dom. Jag frågade henne om vi skulle göra slut och det ville hon inte, hon sa att hon älskade bara mig och ingen annan. Men jag visste att det var något, men kunde aldrig hitta några bevis på att dom har varit tillsammans bakom min rygg i ett halv år. För 3-4 månader sedan så sa hon att hon hade fått praktik där 2gånger i veckan. Men när jag pratade med hennes mamma igår så sa hon att hon inte hade fått hem något papper om att hon ska ha praktik där, hennes egna mamma visste inte ens om att hon hade praktik där, så hon ljug om det bara för att vara där mera, eftersom jag inte ville att hon skulle vara där. Hon var skriven hos sin mamma, men bodde hos mig. Så om hon skulle haft praktik där så skulle hennes mamma få papper om det.


I går morse när jag låg och sov vaknade jag av att hon står och slänger ner hennes kläder m.m i stora svarta sopsäckar, och jag frågade vad hon gjorde och då sa hon att hon skulle flytta till ett par kompisar. Dagen innan det här hände så sa hon inget till mig, hon kunde ju sagt något. Och sen när jag försökte prata med henne så ville hon inte. Hon är kär i en gubbe som äger en tatuerings studio i stan, och han är 50+ och hon är 24. Han är äldre en hennes egna pappa. Och han ska skilja sig från hans fru, och dom ska bli tillsammans?. Det jag tycker mest synd om, det är hunden som hon/vi har haft i 4år. När hon gick klappa hon bara hunden på huvudet och sa hej då bara?.


Jag orkade inte skriva allt, men lite skrev jag. Hur skulle ni göra om ni var i samma situation som jag?. Och jag känner mig inte så ledsen, kanske är för att jag har haft en tanke om att det har varit något..

Ni för ursäkta om det inte vart så bra skrivet, är inte så van att skriva långa texter.
Citera
2012-01-13, 16:38
  #2
Medlem
Geblods avatar
Tragiskt att det slutade på det viset.. Du får försöka sysselsätta dig med annat. Glöm henne, hon tog alla de åren från dig och kastade dem åt fanders. Så bryt all form av kontakt med henne, kasta ut hennes saker och säg att hon inte ska höra av sig mer till dig.

Det är fredag, gå ut och gör något!
Citera
2012-01-13, 16:41
  #3
Medlem
acerblazerlols avatar
packar ner sina kläder i svarta sopsäckar??
tatueringar?
sticker för att bli ihop med en gubbe?? ( kommer hålla två veckor typ)
ledsen över din hjärtesorg men det verkar som att problemet löste sig själv.
får du behålla hunden?
Citera
2012-01-13, 16:51
  #4
Medlem
Shit happens, du verkar inte ha turen på din sida inte, men tänk såhär - det finns flera miljarder tjejer som är miljontals gånger bättre än henne xD

Stick till krogen kompis

Själv så ska man leta pantburkar ... och inte gnäller jag för det
Citera
2012-01-13, 17:02
  #5
Medlem
xantranxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
packar ner sina kläder i svarta sopsäckar??
tatueringar?
sticker för att bli ihop med en gubbe?? ( kommer hålla två veckor typ)
ledsen över din hjärtesorg men det verkar som att problemet löste sig själv.
får du behålla hunden?

Ja jag får behålla hunden som tur är, skulle aldrig tillåta henne att ta med sig den. Hon ska skriva över den till morsan min. Jag är inte ledsen jag är mest tom? om du vet vad jag menar.
Citera
2012-01-13, 17:04
  #6
Medlem
Harpo.Marxs avatar
Egentligen kan inte du göra något ,är ju ändå hon som bestämmer vad hon vill göra ,det är alltid tufft att separera efter ett förhållande,men så är livet, passar man inte ihop så är det bara att gå vidare och du har ju hela livet framför dig njut av frihet istället till du hittar din dröm partner ,Lycka till
Citera
2012-01-13, 17:49
  #7
Medlem
Twatssons avatar
Känns som din lyckodag.. Tänk om wt't hade stulit fler år från dig.

Ut och sup med dig!
Citera
2012-01-13, 18:08
  #8
Medlem
Mavvelitos avatar
Tyvärr är det jävligt tomt efter man varit ihop så länge och främst med när man träffades så unga. Gjorde samma resa för 10 år sedan. Det tar upp mot 6 månader innan man börjar leva igen, det blir ett par hårda och långa nätter med. Men det går över. Sen att hon valde det hon valde borde göra det lättare för dig, du vill väl verkligen inte vara tillsammans med ett pucko som faller för en 50+ vid den åldern riktigt. Verkar ju som hon är ganska så korkad faktiskt. Men men.. Lycka till!
Citera
2012-01-13, 18:23
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Känns som din lyckodag.. Tänk om wt't hade stulit fler år från dig.

Ut och sup med dig!


Kunde inte sagt det bättre själv.
Förstår att det gör ont, har varit med om exakt samma sak och som ngn tidigare skrev så tar det förmodligen ett bra tag innan du kan börja leva "normalt" igen.

Mig tog det två år innan jag vågade mig ut på marknaden igen. Vissa kanske det tar några veckor.
Oavsett vad så är du 24(!?!?) år gammal, du har ytterligare minst 24 år framför dig.

In med dig i duschen, ner i fosterställning och tjut, sen ut o sup på krogen
Citera
2012-01-13, 18:25
  #10
Medlem
Delicates avatar
Hon lämnar dig för en 50+ gubbe efter 7 år tillsammans, tja, det säger rätt mycket om henne som människa. Jag ger det en månad sen kommer hon försöka krypa tillbaka, ha då stolthet att säga att varken du eller DIN hund behöver henne. Sen förstår jag att det alltid är tufft i början, men du, du vinner i detta läge, du är värd väldigt mycket bättre än henne. Tro mig.
Citera
2012-01-13, 18:48
  #11
Medlem
xantranxs avatar
Tack så mycket att ni svara på tråden!, bli riktigt glad att få läsa allt ni skriver! ni gör min dag!
Citera
2012-01-13, 21:54
  #12
Medlem
pelle_snusks avatar
Ja, om din före detta tjer funkar och resonerar på det sättet var det antagligen bäst som skedde. Tänk om du skulle upptäckt detta om 15 år och om ni kanske hade barn ihop.

Det är inte kul nu men var glad att du kom ur det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback