2025-01-18, 23:48
Moderator
Hjv9s avatar
Wilson till final efter 6-3 mot Trump. Visserligen är h2h rätt jämn men har alltid haft känslan att Kyren är något av en Bogey-spelare för Judd. Hittar sällan sitt bästa spel mot honom.

Kyren Wilson - Shaun Murphy, final i Masters 14.00 och 20.00 imorgon.

Wilson fortsätter bygga på en stark säsong som världsmästare. För Murhpy är det första Triple Crown finalen sedan VM-finalen mot Selby 2021.
Citera
2025-01-19, 10:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Wilson till final efter 6-3 mot Trump. Visserligen är h2h rätt jämn men har alltid haft känslan att Kyren är något av en Bogey-spelare för Judd. Hittar sällan sitt bästa spel mot honom.

Kyren Wilson - Shaun Murphy, final i Masters 14.00 och 20.00 imorgon.

Wilson fortsätter bygga på en stark säsong som världsmästare. För Murhpy är det första Triple Crown finalen sedan VM-finalen mot Selby 2021.

varför sänds inte finalen på kanal 5 eller 9? De har ju visat Snooker förut eller är det bara vissa tävlingar?
Citera
2025-01-19, 12:35
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
varför sänds inte finalen på kanal 5 eller 9? De har ju visat Snooker förut eller är det bara vissa tävlingar?

De visade ett par tävlingar i höstas, men det var nog bara tillfälligt. Eurosport kanske inte sände trots rättigheter och då fick kanal 9 ta över. Minns faktiskt inte riktigt hur det var.
Citera
2025-01-19, 12:37
Medlem
TilleyHats avatar
Finalen i "London Masters", som det står i Eurosport tablån, visas till en början i Eurosport 2.
Citera
2025-01-20, 11:55
Medlem
TilleyHats avatar
Shaun Murphy vinner Masters, gör ett maximum i turneringen och dessutom nästan ett maximum ytterligare. I finalen var han klart bäst och tar en välförtjänt andra Masterstriumf.
Citera
2025-01-23, 13:15
Medlem
TilleyHats avatar
Ronnie O'Sullivan har dragit sig ur kommande German Masters (start 27/1), troligen av medicinska skäl, men spelar ett par dagar innan två uppvisningsmatcher mot John Higgins i Helsingfors. Visserligen är det stor skillnad mellan tävling och uppvisning men ändå: Vilka signaler ger denna form av nonchalans från O'Sullivans sida? Jag tycker inte det är snyggt.

Jag börjar allt mer tycka - trots att jag är Ronnie-fan - att det är dags för honom att börja fundera över om han inte ska lägga tävlingskön på hyllan.
Citera
2025-01-23, 13:39
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Ronnie O'Sullivan har dragit sig ur kommande German Masters (start 27/1), troligen av medicinska skäl, men spelar ett par dagar innan två uppvisningsmatcher mot John Higgins i Helsingfors. Visserligen är det stor skillnad mellan tävling och uppvisning men ändå: Vilka signaler ger denna form av nonchalans från O'Sullivans sida? Jag tycker inte det är snyggt.

Jag börjar allt mer tycka - trots att jag är Ronnie-fan - att det är dags för honom att börja fundera över om han inte ska lägga tävlingskön på hyllan.
Har sett extremt lite snooker den här säsongen (längtar till vm!) men jag har fått intrycket att Ronnie spelat väldigt lite och helt jävla uselt när han väl spelat?

Fan vad man hade velat se han ta en till!
Citera
2025-01-23, 14:16
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Har sett extremt lite snooker den här säsongen (längtar till vm!) men jag har fått intrycket att Ronnie spelat väldigt lite och helt jävla uselt när han väl spelat?

Fan vad man hade velat se han ta en till!

Han har dragit sig ur flera turneringar strax innan start (t.ex. Scottish Open, Masters och nu German Masters) men fortsatt uppvisningsspela, gärna i Kina. Det rimmar inte väl med de medicinska skäl han anger när han hoppar av turnering efter turnering.

Den här säsongen har han varit i några semifinaler men inte alls spelat på den nivån man kan förvänta sig.
Citera
2025-02-11, 11:48
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Han har dragit sig ur flera turneringar strax innan start (t.ex. Scottish Open, Masters och nu German Masters) men fortsatt uppvisningsspela, gärna i Kina. Det rimmar inte väl med de medicinska skäl han anger när han hoppar av turnering efter turnering.

Den här säsongen har han varit i några semifinaler men inte alls spelat på den nivån man kan förvänta sig.

Ronnie DNS i Welsh Open. Hans motståndare får walk over eftersom återbudet kommer så sent.
Citera
2025-02-11, 14:01
Moderator
Hjv9s avatar
Jag fattar att Ronnie har andra prioriteringar i slutet av karriären men varför alltid vänta till sista minuten med att dra sig ur. Lite respektlöst.
Citera
2025-02-12, 17:03
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Jag fattar att Ronnie har andra prioriteringar i slutet av karriären men varför alltid vänta till sista minuten med att dra sig ur. Lite respektlöst.

Varför inte bara gå ut med att han lägger kön på hyllan, synd och smutsa ner sin legacy med sånt här svammel.
Citera
2025-02-14, 11:18
Medlem
TilleyHats avatar
Jättechans för Lisowski att ta sig till final i Welsh Open. Motståndet ser på pappret inte skräckinjagande ut. Dessutom blir han av med en potentiell turneringssegrare idag då Selby och Higgins stöter på varann i kvarten. Men man undrar ju ständigt med honom om han ska få gummiarm. Tänk, en sån supertalang och han har aldrig vunnit en professionell tävling, vare sig ranking, inbjudan eller uppvisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in