2023-10-10, 20:24
Medlem
Såg lite snooker från Wuhan tidigare idag. Jag uppskattar att de försökt skapa en mer "intim" stämning runt TV-borden och att vi inte bara ser tusentals tomma stolar som det ofta varit i de kinesiska turneringarna.
Citera
2023-10-10, 23:21
Moderator
Hjv9s avatar
Ser att kvartsfinalerna och framåt från Wuhan sänds på Kanal 9. Måste väl vara första gången snooker sänds på en linjär TV-kanal utanför Eurosport.
Citera
2023-10-11, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Ser att kvartsfinalerna och framåt från Wuhan sänds på Kanal 9. Måste väl vara första gången snooker sänds på en linjär TV-kanal utanför Eurosport.
Jag har lite dålig koll på Kanal 9, men hur kommer reklamen att hanteras?
Citera
2023-10-11, 12:36
Medlem
TilleyHats avatar
WST är lite sura på de som ska spela uppvisningsturneringen i Macau i stället för Northern Ireland Open. I sin kommentar nämner WST bl.a. Selby, Brecel och Higgins:

https://wst.tv/world-snooker-tour-wst-statement/
Citera
2023-10-11, 12:37
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Jag har lite dålig koll på Kanal 9, men hur kommer reklamen att hanteras?

Kanal 9 är en reklamkanal så det blir väl ingen skillnad eller tänker du på någonting annat?
Citera
2023-10-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Kanal 9 är en reklamkanal så det blir väl ingen skillnad eller tänker du på någonting annat?
Trodde bara att Kanal 9 visar mer reklam än vad Eurosport gör, men det kanske inte stämmer?

Snooker är ju väldigt oförutsägbart vad gäller tid/frame och hur många tillfällen för att visa reklam som ges per timme.
Citera
2023-10-11, 12:51
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Trodde bara att Kanal 9 visar mer reklam än vad Eurosport gör, men det kanske inte stämmer?

Snooker är ju väldigt oförutsägbart vad gäller tid/frame och hur många tillfällen för att visa reklam som ges per timme.

Ja det stämmer förstås att reklamen mellan framen i Eurosport är relativt korta. Om några dagar vet vi hur Kanal 9 hanterar detta. 😉
Citera
2023-10-11, 14:29
Medlem
TilleyHats avatar
O'Sullivan är lite rolig. Det är inte länge sedan han var trött på allt vad snooker heter. Nu älskar han spelet och "de stora tävlingarna", dit han uppenbarligen anser att Wuhan Open hör. Helt klart trivs han bättre i Kina än i Europa. Han menar att tävlingssarenorna i England är av låg klass och underhållet eftersatt.

https://www.eurosport.com/snooker/wuhan-open/2023/wuhan-open-2023-ronnie-o-sullivan-after-mark-davis-win-i-ll-keep-playing-snooker-until-i-die_sto9832 124/story.shtml
Citera
2023-10-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
WST är lite sura på de som ska spela uppvisningsturneringen i Macau i stället för Northern Ireland Open. I sin kommentar nämner WST bl.a. Selby, Brecel och Higgins:

https://wst.tv/world-snooker-tour-wst-statement/
Med tanke på snookerns storlek är det imponerande hur mycket drama proffstouren lyckas skapa.

Flera återbud inför denna vecka i Wuhan, samtidigt som delvis helt andra spelare begår myteri och spelar i Macau i stället för NI Open. Samtidigt finns det obekräftade uppgifter om en spelarbojkott av The Masters i Januari. Och så O'Sullivan med sitt vanliga prat...
Citera
2023-10-13, 13:54
Medlem
Kul att Discovery uppgraderar snookern och att Kim får en bisittare.

Vad gäller reklamavbrott mellan frames så tycker jag ändå de blivit längre de senaste åren, får väl hoppas att det räcker för Kanal 9.
Citera
2023-10-13, 15:29
Medlem
Dofternas avatar
O'Sullivan fick däng så det ryker.
Citera
2023-10-13, 22:17
Medlem
TilleyHats avatar
Jag är lite kluven till att Kim Hartman och Niklas Bergendorff kommenterar tillsammans. Jag tycker att de är bättre var för sig. Är det inte lite overkill i en sport som snooker att ha två kommentatorer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in