2010-04-17, 19:01
Medlem
camejos avatar
Är "stålmusen" nåt som Hartman hittat på?
Citera
2010-04-17, 19:13
Medlem
sparassiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Är "stålmusen" nåt som Hartman hittat på?
Tror det är hans svenska översättning på "Mighty Mouse". Han kallas faktiskt så.
Citera
2010-04-17, 20:08
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparassis
Tror det är hans svenska översättning på "Mighty Mouse". Han kallas faktiskt så.
Killen ar knappt 1.60 lang.
Citera
2010-04-19, 18:44
Medlem
indens avatar
Haha, O'Sullivan spelade snabbare än vad domaren hann lägga tillbaks bollarna i nionde framet mot Wenbo. Skönt att se att han har humöret uppe i varjefall.
Citera
2010-04-20, 13:01
Medlem
Kalevalas avatar
Riktig kul med en massa snooker på tv igen
Tyckte det var kul att se Martin Gould gå vidare, gillar att se honom.

Det är bäddat för en riktig höjdarturnering, med en massa bra matcher, Williams - O'Sullivan (om inget oväntat händer), Hendry - Selby, bl.a.
Ingen dum vecka att vara ledig ifrån jobbet på

Ding ser ut att kunna gå vidare ganska enkelt, Pettman är ju verkligen inte mycket att hänga i julgranen.
Lite tråkig att titta på. Tror jag drar till Malmö och lirar lite snooker-vm on my own istället
Citera
2010-04-20, 20:21
Medlem
eskimås avatar
Legenden Steve Davies är på Eurosport nu. Har följt han sen jag var 8år gammal, sikken skön lirare.

Varje gång de visar snooker på tv så kommer jag att tänka på Paul Hunter som tragiskt gick bort för några år sen. Riktigt tråkigt, då han och Osullivan kunde utmana varandra till bristningsgränsen.
Citera
2010-04-21, 12:52
Medlem
camejos avatar
Vilken dramatik det blev mellan Davis och King. Kul att gamlingen fortfarande presterar.

O'Sullivan - Williams kan bli en klassiker.
Citera
2010-04-22, 02:22
Medlem
Kalevalas avatar
Fan, några helfestliga matcher i kommande omgång.
Higgins - S.Davis lär bli riktigt kul att se.
Robertson - Gould, ev. skrällvarning, Gould spelar bra i the Crucible.
Williams - O'Sullivan, skulle lika gärna kunna vara finalen. Lite synd att en av dem försvinner såhär tidigt.

Fan va gött med långa distanser för övrigt!
Citera
2010-04-22, 13:57
Medlem
TilleyHats avatar
Synd att Jimmy White inte längre är tävlingsmässig i de stora sammanhangen. Sporten skulle behöva några profiler för att inte sjunka ännu mer i popularitet. Hur tror ni att han skulle göra sig i ett SM? Skulle han krossa allt motstånd utan frameförluster eller vad tror ni?

En sak jag har noterat är att Ronnie O'Sullivan och Alex Higgins är de enda flerfaldiga världsmästarna som inte har tilldelats en MBE. Det ligger nära tillhands att tro att det beror på att de är lite av snookerns "enfant terrible". Har ni några andra teorier kring detta?

För övrigt tror jag att Ronnie vinner VM igen, men personligen hoppas jag på Ding Junhui. Tror det vore kanonbra för sporten om en icke-britt vann.
Citera
2010-04-22, 14:55
Medlem
ClintMcPantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Synd att Jimmy White inte längre är tävlingsmässig i de stora sammanhangen. Sporten skulle behöva några profiler för att inte sjunka ännu mer i popularitet. Hur tror ni att han skulle göra sig i ett SM? Skulle han krossa allt motstånd utan frameförluster eller vad tror ni?

En sak jag har noterat är att Ronnie O'Sullivan och Alex Higgins är de enda flerfaldiga världsmästarna som inte har tilldelats en MBE. Det ligger nära tillhands att tro att det beror på att de är lite av snookerns "enfant terrible". Har ni några andra teorier kring detta?

För övrigt tror jag att Ronnie vinner VM igen, men personligen hoppas jag på Ding Junhui. Tror det vore kanonbra för sporten om en icke-britt vann.
Jag tror knappast att nagon svensk lirare skulle ha tillstymmelsen till en chans att besegra White om han inte spelar med fotterna eller nagot. Svensk snooker ligger sa vitt jag kan forsta pa hobbyniva och det kommer man inte langt med mot proffsen. Dock visade val finnarna nyligen att det trots allt inte ar helt omojligt att plocka en och annan frame mot kvalitetsmotstand.

http://prosnookerblog.com/2010/02/15/williams-wins-finnish-snooker-challenge/

Ser Alex Higgins pa stan emellanat och det ser ut som om alkoholism och cancer borjat ta ut sin ratt ganska ordentligt. Gissar att han endast har ett par ar kvar. Det stammer troligen att Higgins inte tilldelats ett MBE pga hans volatila personlighet. Ronnie kommer dock med all sakerhet att fa den aran forr eller senare.
Citera
2010-04-22, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalevala
Riktig kul med en massa snooker på tv igen
För oss som inte orkar vänta på Eurosports sändingar eller vill se bägge borden samtidigt, http://www.p2p4u.net/sports/snooker.html

Btw, alla (i min omgivning i alla fall) tjatar enbart hockey i dessa dagar. "Couldn't care less" är min kommentar, speciellt nu när snooker VM börjat.

Skulle verkligen vilja se att Hendry lyckas ta en titel till men det lär bli svårt (först Selby nu och sen the Rocket). Tror Ali Carter kan bli en liten skräll i år. Helt klart lättare motstånd fram till finalen
Citera
2010-04-23, 00:00
Medlem
shells avatar
Davis spelar som en gud! Higgins måste skärpa sej om han vill ha nåt att säga till om i den här turneringen. Mycket underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in