2022-01-08, 17:59
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Peter Lines, som spelar på proffstouren, har nyligen vunnit UK Senior's Championship, en turnering där även Jimmy White, Ken Doherty och Stephen Hendry var med och tampades om segerpokalen.

Jimmy åkte ut i semin mot amatören och seniorvärldsmästaren David Lilley och bör i all välmening ta sig en funderare om han inte ska packa ihop kappsäcken och fokusera på TV-kommenterandet i stället. Hendry har heller inte rosat marknaden och hans dröm om att nå Crucible kan han nog glömma vid det här laget.

Av de tre nämnda tidigare superstjärnorna är Doherty den som är närmast att av egen kraft få stanna kvar på touren. Hoppas han gör det! Men för detta krävs att även han steppar upp och börjar vinna i snitt minst 2-3 matcher per turnering. Just nu behöver han cirka 30.000 poäng bara för att kravla sig över topp-64 och i min värld betyder det att han behöver nå huvudturneringarna framöver och vinna en del i dessa. Annars får han nog förlita sig på ett Wild Card till nästa säsong.
Ska man spela senior-snooker borde man inte vara aktiv på den ordinarie, mina 50-öre men ändå.
Citera
2022-01-09, 09:21
Medlem
Millediablos avatar
Masters börjar idag så jag fixade en tråd
https://www.flashback.org/p78633521#p78633521
Citera
2022-01-09, 15:20
Medlem
TilleyHats avatar
Inlägget flyttat till matchtråden.
Citera
2022-01-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Xiao Guodong anklagar Peter Lines för olämpligt beteende efter förra veckans kvalmatch. Tydligen ville han slåss. https://www.globaltimes.cn/page/202108/1232782.shtml

Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Lite så stod det på engelska forum. Peter anklagade Xiao för fusk verbalt det är vad som framkom. Vad som hände bakom kulisserna vet bara dom som var där. Finns det vittnen så lär straffet bli ganska hårt med lite extra krydda p.g.a att Xiao är ung och utomeurope.

Jag har inte hört att just Peter Lines har sånt här för sig, väldigt konstigt med tanke på hans ålder, rutin och det faktum att han har en son på touren.
Blev en rätt kostsam historia för Peter Lines om det inte överklagas. https://wst.tv/wpbsa-statement-14th-january-2022/

Citat:
On 13th January 2022 the Disciplinary Committee published its finding and decision on sanction. The Committee found that the breaches of WPBSA Members Rules 1.1 and 1.3 were proven in full. In making their decision on sanction the Committee took into account the early apology made by Mr Lines to Mr Xiao and Mr Lines’ unblemished career in snooker. Following the disciplinary hearing, the Committee decided that the appropriate sanction was a fine of £2,500.

Mr Lines was further ordered to pay costs of £5,464.80.
Citera
2022-01-15, 14:54
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Blev en rätt kostsam historia för Peter Lines om det inte överklagas. https://wst.tv/wpbsa-statement-14th-january-2022/
En ny boxningsmatch ala Quinten Hann vs Andy Hicks kanske, Mark King är nog sugen på en ny match hoppar gärna in i ringen mot Lines.
Domare blir amatörboxaren Mark J Williams.
Citera
2022-01-22, 09:43
Medlem
Millediablos avatar
Ja och så är Shoot-out i full gång. Hoppas ngn som behöver rankingpoängen, tyvärr inte Un-nooh.
Citera
2022-01-22, 13:27
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ja och så är Shoot-out i full gång. Hoppas ngn som behöver rankingpoängen, tyvärr inte Un-nooh.

Jag hoppas lite på Ken Doherty. Det hade annars varit kul om Jimmy White hade gått långt, men han vinner inga matcher längre.
Citera
2022-01-22, 16:58
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag hoppas lite på Ken Doherty. Det hade annars varit kul om Jimmy White hade gått långt, men han vinner inga matcher längre.
Ett varningens finger för Vafaei, 123 brejk i omg 1 och 79 i 2:a mot Pinches. Han ser iskall ut och har ett bra tillslag just nu.
Citera
2022-01-22, 19:57
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ett varningens finger för Vafaei, 123 brejk i omg 1 och 79 i 2:a mot Pinches. Han ser iskall ut och har ett bra tillslag just nu.

Ja, varför inte? Det här är en tävling som mer eller mindre alla kan vinna. Till exempel en tidigare segrare som Michael Georgiou eller en wannabe-segrare som Jack Lisowski.
Citera
2022-01-23, 10:34
Medlem
Millediablos avatar
Holt är kvar också, han är farlig. Ja Lisowski hade jag glömt, rätt mode på honom så är det klippt han hinner väl inte bli nervös i ett frame😀

Så Holt eller Vafaei som möter Taylor (mycket bra) är mina favoriter till final om dom inte lottas ihop innan.
Citera
2022-01-23, 16:20
Medlem
TilleyHats avatar
Lisowski åkte ut med dunder och brak i andra omgången. Doherty är däremot kvar då han tog en fin skalp i form av David Gilbert. Kul också att Mark Williams övertygar. Holt är numera också ute, apropå inlägget ovanför.

Selby och Allen är också kvar, men får hemskt gärna åka ut. De behöver inga framgångar i den här tävlingen. Hellre att någon underdog får sina 10 minuter av ära och berömmelse.
Senast redigerad av TilleyHat 2022-01-23 kl. 16:24.
Citera
2022-01-23, 17:13
Medlem
TilleyHats avatar
Doherty ute i en tät match mot Wakelin. 52-50. Trist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in