2021-11-12, 00:40
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Ja nästa blir Champinjoneras Champinjon. 15/11 så vi (ngn) drar väl igång en matchrråd tills dess. Titelförvararen borta alltså.
Hela lottningen/seedningen här http://www.snooker.org/res/index.asp?event=1135

Många roliga matcher direkt så klart då det endast är 16 spelare med. Först ut på måndag är Judd Trump v David Lilley och är garanterat den mest lättippade matchen.
Om jag såg rätt: Kan bli O'Sullivan mot Higgins i kvarten på torsdagkväll, det vore kul!
Citera
2021-11-14, 09:18
Medlem
Detta hade jag missat. https://www.thesun.co.uk/sport/othersports/16724637/judd-trump-snooker-champion-of-champions/

Trumps gnällande har tydligen haft effekt. Kanske lite väl nedklätt för min smak, Home Nations-klädkoden känns mer som en medelväg än detta.
Citera
2021-11-14, 16:34
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Detta hade jag missat. https://www.thesun.co.uk/sport/othersports/16724637/judd-trump-snooker-champion-of-champions/

Trumps gnällande har tydligen haft effekt. Kanske lite väl nedklätt för min smak, Home Nations-klädkoden känns mer som en medelväg än detta.
Det där kändes mer som gnäll för gnällandets skull... I Home Nations är det väl lagom slappt med bara skjorta.

Problemet för Judd kommer av att han medvetet har för tighta skjortor i syfte att kunna flexa och visa upp sin fysik istället för att välja en storlek större!
Citera
2021-11-14, 17:26
Medlem
liddens avatar
Varför är Trump sidad etta efter att Allen drog sig ur? Jag trodde ordningen var 1: Titelförsvarare, 2: Världsmästare, 3-N: Rankingen. Men Selby vann VM och är ranking etta.
Citera
2021-11-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Varför är Trump sidad etta efter att Allen drog sig ur? Jag trodde ordningen var 1: Titelförsvarare, 2: Världsmästare, 3-N: Rankingen. Men Selby vann VM och är ranking etta.
Jag tror som du, det ser inte ut att vara rätt.
Citera
2021-11-15, 04:50
Medlem
Millediablos avatar
Champion of Champions börjar idag, matchtråd här.
(FB) Champion of Champions, Bolton UK, 15-21 Nov 2021
Citera
2021-11-22, 15:29
Medlem
Millediablos avatar
Trump vinner CoC och då är det dags för UK Championship. Titelförvarare Neil Robertson och 127 andra ska göra upp i Barbican Centre York.
Citera
2021-11-22, 19:16
Medlem
Millediablos avatar
Matchtråd för UK Championship
(FB) Snooker: UK Championship 23 Nov- 5 Dec, York
Citera
2021-12-01, 12:37
Medlem
TilleyHats avatar
En liten notering kring hur spelarna sitter i arenan: I alla andra tävlingar, förutom den mest prestigefyllda, sitter spelarna åtskilda från varann ända från första omgången. I VM däremot sitter de tätt bredvid varann fram till semifinalerna. Märkligt, tycker jag.
Citera
2021-12-06, 19:52
Medlem
Scottish Open har startat i Wales(!) idag. (Var någon historia med att WST sent fick reda på att arenan i Glasgow inte tillåter arrangemang med spelbolag som titelsponsor och inte hann boka något nytt i Skottland...)

Tänkte bara skriva att Ding förlorade mot Zhang Anda. Han kan visserligen ställa upp i Shoot-Out i januari, men bortsett från det lär hans nästa turnering bli Welsh Open första veckan i mars. Anmärkningsvärt!
Citera
2021-12-06, 20:26
Moderator
Hjv9s avatar
Såg ut som Ronnie höll på att somna i fåtöljen i matchen mot Dominic Dale. Totalt oinspirerad och missade mängder av enkla stötar. Kom undan med 2-2 och väl där blixtrade han till från ingenstans med några helt vansinniga stötar för att vinna med 4-2. Dale såg helt perplex ut på sin sida
Citera
2021-12-07, 00:16
Moderator
Hjv9s avatar
2022 Masters Draw:

Yan Bingtao (1) vs Mark Williams
John Higgins (8) vs Zhao Xintong
Neil Robertson (5) vs Anthony McGill
Ronnie O’Sullivan (4) vs Jack Lisowski

Judd Trump (3) vs Mark Allen
Kyren Wilson (6) vs Stuart Bingham
Shaun Murphy (7) vs Barry Hawkins
Mark Selby (2) vs Stephen Maguire

Xintong rakt in i topp-16 (9:a just nu) och spelar därmed sitt första Masters. Ska Higgins få revansch eller fortsätter Zhao på vinnarspåret?

Ser förresten att Xintongs smeknamn är cyklonen vilket känns väldigt passande för tillfället. För övrigt samma smeknamn som dartspelaren Mickey Mansell men där stannar nog likheterna dom emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in