2021-10-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vad ska vi tro om Asiens fixstjärna Ding Junhui denna säsong? Han återvände nyss till turneringssnookern och förlorade mot Mark Davis i kvalet till German Masters och ser ut att åka kräftgång på rankingen. På den provisoriska End of Season-rankingen ligger han så lågt som 37:a. Snart stundar UK Championship där han har en herrans massa poäng att försvara. Kan han till och med åka ur topp-64 efter säsongen? Inte omöjligt så ojämnt som han spelar.
Dings snookersatsning känns onekligen halvhjärtad sedan en tid tillbaka. Dock har han en sådan grundkapacitet att han när som helt kan gå långt i en turnering eller till och med vinna en titel. (UK Championship-titeln kom ju rätt oväntat...)

Om jag inte är helt ute och cyklar skulle Ding hamna runt strecket vid topp-64 om han inte spelar/vinner något mer denna säsong. Lite poäng lär han väl skrapa ihop oavsett form, så nog tror jag han håller sig kvar efter denna säsong iaf.
Citera
2021-10-28, 13:36
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Dings snookersatsning känns onekligen halvhjärtad sedan en tid tillbaka. Dock har han en sådan grundkapacitet att han när som helt kan gå långt i en turnering eller till och med vinna en titel. (UK Championship-titeln kom ju rätt oväntat...)

Om jag inte är helt ute och cyklar skulle Ding hamna runt strecket vid topp-64 om han inte spelar/vinner något mer denna säsong. Lite poäng lär han väl skrapa ihop oavsett form, så nog tror jag han håller sig kvar efter denna säsong iaf.

Ja, det var verkligen en överraskning att han vann UK 2019. Kanske kan han överraska igen. I alla fall tycks han trivas i den tävlingen.
Citera
2021-10-30, 14:18
Medlem
TilleyHats avatar
Oj, Sean Maddocks har vunnit en snookermatch! Det var 13 månader sedan sist det hände. På tiden med andra ord.
Citera
2021-10-31, 10:33
Medlem
Millediablos avatar
Ingen koll på Maddocks, aldrig sett honom spela. Superseg säsong.......inget händer bara massa kval utan struktur.
Ser det ut så här framöver så dör snookern.
Citera
2021-10-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Ingen koll på Maddocks, aldrig sett honom spela. Superseg säsong.......inget händer bara massa kval utan struktur.
Ser det ut så här framöver så dör snookern.
Det är ju nu säsongen börjar på riktigt. Bara en vecka utan turneringssnooker fram till 19 december från och med imorgon.
Citera
2021-11-01, 09:34
Medlem
Millediablos avatar
Så nu börjar det alltså 😄
Matchtråd (FB) Snooker, English Open, 1-7 November, Milton Keynes
Senast redigerad av Millediablo 2021-11-01 kl. 09:44.
Citera
2021-11-03, 16:38
Medlem
NorthSNKRs avatar
Verkar ha tur att tajma in Ronnie's match mot Georgiou ikväll, ska bli intressant att se.
Citera
2021-11-04, 19:55
Medlem
Regerande mästaren Mark Allen drar sig ur Champions of Champions pga. personliga skäl.
Citera
2021-11-04, 20:58
Medlem
Millediablos avatar
Jag såg det, vet inte hur det står till med karln.
Han var naturligtvis bitter över att han förmodligen blir av med prispengarna från vinsten i Belfast.
Men eftersom man inte känner honom personligen eller är insatt i dom finansiella problemen så är det inte lätt att veta.

Uttalandet om prispengarna får ändå mig att tänka....omoget beteende, det finns större saker i livet att oroa sig för. Men det media skriver ska man ta med en rejäl nypa salt.
Citera
2021-11-05, 00:13
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Regerande mästaren Mark Allen drar sig ur Champions of Champions pga. personliga skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Jag såg det, vet inte hur det står till med karln.
Han var naturligtvis bitter över att han förmodligen blir av med prispengarna från vinsten i Belfast.
Men eftersom man inte känner honom personligen eller är insatt i dom finansiella problemen så är det inte lätt att veta.

Uttalandet om prispengarna får ändå mig att tänka....omoget beteende, det finns större saker i livet att oroa sig för. Men det media skriver ska man ta med en rejäl nypa salt.

Jag kommer inte att sakna honom. Härligt att Ding blir inbjuden istället!
Citera
2021-11-08, 17:41
Medlem
Millediablos avatar
Ja nästa blir Champinjoneras Champinjon. 15/11 så vi (ngn) drar väl igång en matchrråd tills dess. Titelförvararen borta alltså.
Hela lottningen/seedningen här http://www.snooker.org/res/index.asp?event=1135

Många roliga matcher direkt så klart då det endast är 16 spelare med. Först ut på måndag är Judd Trump v David Lilley och är garanterat den mest lättippade matchen.
Citera
2021-11-12, 00:03
Medlem
Jag anser att Hendry var en bättre spelare än O'Sullivan. Inte lika spektakulär, men det är min åsikt iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in