2009-04-28, 17:29
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Kul att se andra tycker Selby är bra.
Jag har hållt honom som favorit fastän han är i kvarten. En drömfinal vore skoj mellan robertson och selby.
Men man kan inget annat än att applådera hendry för hans spel. Spelets kung thats for sure.

Instämmer till fullo, efter några så inte framgångsrika år så kliver han fram!
Vad gäller Selby har han varit min favorit sen, tror det var 2007 när han torskade finalen mot Higgins.
Han känns mer och mer som den nästa store
Citera
2009-04-28, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Imponerande, Selby ser ju jäkligt het ut!
Undrar just var rekordet i antal centuries i rad är?

Vet ej vad rekordet är, men minns när O´sullivan slog ut Ali Carter med 5-1 och gjorde fem centuries (Säsongen 07/08, Northern Ireland Trophy)

Varav ett av dom breaken var en 147:a.

Förövrigt har jag svårt att förstå varför så många tycks gilla Selby?

Långsam, defensiv och allmänt tråkig?

Tycker spelare som Mark Allen eller Neil Robertsson förtjänar mer uppmärksamhet i så fall. Dom är betydligt mer offensiva i sitt spel och har ofta en snabbare rytm i sitt spel.
Senast redigerad av Tessla33 2009-04-28 kl. 18:09.
Citera
2009-04-28, 18:26
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessla33
Vet ej vad rekordet är, men minns när O´sullivan slog ut Ali Carter med 5-1 och gjorde fem centuries (Säsongen 07/08, Northern Ireland Trophy)

Varav ett av dom breaken var en 147:a.

Förövrigt har jag svårt att förstå varför så många tycks gilla Selby?

Långsam, defensiv och allmänt tråkig?

Tycker spelare som Mark Allen eller Neil Robertsson förtjänar mer uppmärksamhet i så fall. Dom är betydligt mer offensiva i sitt spel och har ofta en snabbare rytm i sitt spel.

Tråkig tycker jag inte han är, han ler och skämtar på i sina matcher med domaren många gånger (har du inte sett det har du missat några år)

Tycker han är fulländad, man kan inte bara vara offensiv och "tv-vänlig" alla gånger.
Han behärskar både offensiven och defensiven, nog så viktigt för att bli framgångsrik i snooker.

Kan hålla med dig om Robertson, han ligger på min top 3.
Mark Allen har jag däremot lite svårare för, men sånt kan ju släppa med tiden.
Han är ju rätt ung så....det kommer nog med segrar och rutin.
Citera
2009-04-28, 19:04
Medlem
Citat:
Tråkig tycker jag inte han är, han ler och skämtar på i sina matcher med domaren många gånger (har du inte sett det har du missat några år)

Nu menade jag i och för sig tråkig vad det gäller spelet. Det är sällan du ser han ta en tveksam offensiv stöt, då blir det i 49 fall av 50 en "tråkig" defensiv stöt istället. Sen har jag absolut inte tvekat på hans förmåga, han är defenitivt en av dom bästa för tillfället. Men enligt mig saknar han det lilla extra som O´Sullivan, Hendry, Williams och Davis har eller har haft.
Citera
2009-04-28, 19:17
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessla33
Nu menade jag i och för sig tråkig vad det gäller spelet. Det är sällan du ser han ta en tveksam offensiv stöt, då blir det i 49 fall av 50 en "tråkig" defensiv stöt istället. Sen har jag absolut inte tvekat på hans förmåga, han är defenitivt en av dom bästa för tillfället. Men enligt mig saknar han det lilla extra som O´Sullivan, Hendry, Williams och Davis har eller har haft.

Ok, vi har väl delade meningar där, men det är alltid kul att ha olika uppfattningar
Det är ju det som är FB, alla har sin åsikt, kul att du är med allafall i snookersnacket.
Du är kunnig i sporten, kul att ha nån att "fajtas" med.....all heder
Citera
2009-04-28, 19:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag försökte SMS:a in till Kim med en fråga, men uppenbarligen kom den inte med;

Vad är det minsta man kan vinna en match med..?
Citera
2009-04-28, 22:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag säger ju det!
Sean Murphy a.k.a Smurfen är hetare än bly just nu
Citera
2009-04-28, 23:04
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag försökte SMS:a in till Kim med en fråga, men uppenbarligen kom den inte med;

Vad är det minsta man kan vinna en match med..?

Det minsta du kan vinna med i snooker är 42 poäng med det är ifall du bara gör röda och inte lyckas göra nån färgad boll. 15 röda bollar plus färgade som är på 27 poäng = 42p, men detta är ju bara möjligt teoretiskt.
Citera
2009-04-28, 23:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Det minsta du kan vinna med i snooker är 42 poäng med det är ifall du bara gör röda och inte lyckas göra nån färgad boll. 15 röda bollar plus färgade som är på 27 poäng = 42p, men detta är ju bara möjligt teoretiskt.

Hmm..där ser man!
Tänks
Citera
2009-04-28, 23:34
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hmm..där ser man!
Tänks

Fast å andra sidan så kan du ju faktiskt vinna med 27p oxå. Ponera att en spelare sätter alla röda och inga färgade vilket ger 15p, och sen ska börja med färgade men missar. Då kan du efter att ha satt alla färgade få 27p och vinna framet..hehe väldigt sjukt och som sagt detta är bara teoretiskt.
Citera
2009-04-29, 09:37
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Fast å andra sidan så kan du ju faktiskt vinna med 27p oxå. Ponera att en spelare sätter alla röda och inga färgade vilket ger 15p, och sen ska börja med färgade men missar. Då kan du efter att ha satt alla färgade få 27p och vinna framet..hehe väldigt sjukt och som sagt detta är bara teoretiskt.

Då kan man ju vinna med 22p också, om spelaren efter sina 15p för röda sätter gul och grön för totalt 20p lämnar då 22p till den andra spelaren.
Citera
2009-04-29, 17:25
Medlem
Citat:
Då kan man ju vinna med 22p också, om spelaren efter sina 15p för röda sätter gul och grön för totalt 20p lämnar då 22p till den andra spelaren.

Alternativt att motståndaren missar en klar boll tre gånger i rad, vilket leder till att han automatiskt förlorar framet.

Då vinner du alltså trots att du har 0 poäng...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in