2017-10-22, 18:16
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Det är någon som redan varit och ändrat på Wikipedia ser jag. Ronnie står på 28 och tar sin 29:e titel idag om han vinner. I och med segern i Indien tidigare i år gick Higgins förbi O'Sullivan, så Ronnie vill säkert kvittera direkt.

Den stora skillnaden tycker jag är Ronnies 17 Triple Crown-titlar mot Higgins 9.

Hoppsan, där ser man! Man ska kanske inte ta det som står i Wikipedia som Guds evangelium med andra ord. Nåväl, jag håller med dig om att O'Sullivans Triple Crown-titlar väger större.

(Vilken turnering har högst prestige under Triple Crown? Det bör väl vara någon av de kinesiska turneringarna, typ International Championship.)
Citera
2017-10-22, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Hoppsan, där ser man! Man ska kanske inte ta det som står i Wikipedia som Guds evangelium med andra ord. Nåväl, jag håller med dig om att O'Sullivans Triple Crown-titlar väger större.
Förmodligen var det väl någon som precis som du tyckte att Ronnies ledning är kassaskåpssäker, för det är ändrat idag.

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
(Vilken turnering har högst prestige under Triple Crown? Det bör väl vara någon av de kinesiska turneringarna, typ International Championship.)
Jag tror att Welsh Open länge har setts som den fjärde finaste titeln bakom Triple Crown-turneringarna. Det har mest baserats på att turneringen är den äldsta vid sidan av just Triple Crown-turneringarna. Den har arrangerats varje år sedan 1992. Idag vet jag dock inte om turneringen kan anses ha någon särställning eftersom alla fyra Home Nations-turneringarna har identiskt matchformat och samma prispengar.

Flera av turneringarna i Kina har ett längre matchformat och mer prispengar än de europeiska turneringarna, så på det sättet tror jag flera av spelarna värdesätter de titlarna högt. International Championship har bäst av 17-formatet i semifinalerna, vilket gör den turneringen lite unik. Däremot har jag förstått att spelarna trivs bäst i Shanghai Masters, där det ofta är bra med publik under hela turneringen och inte bara alldeles mot slutet om inte Ding eller Ronnie spelar.
Citera
2017-10-22, 20:58
Medlem
Föga förvånande vinner Ronnie tre raka frame och vinner finalen med 9-2.

Tufft för Kyren att bli förnedrad i två raka finaler. I World Open i Kina för en månad sen förlorade han med 3-10 mot hemmafavoriten Ding och nu detta mot Ronnie. Idag fanns det dock inte mycket han hade kunnat göra.
Citera
2017-10-22, 21:07
Medlem
Det här förtjänar ett eget inlägg: O'Sullivans pot success i finalen slutar på 98%(!)

Nu förs det väl ingen officiell sådan statistik, men det måste vara någon form av rekord i en match som spelas över en respektabel distans.
Citera
2017-10-22, 21:10
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Föga förvånande vinner Ronnie tre raka frame och vinner finalen med 9-2.

Tufft för Kyren att bli förnedrad i två raka finaler. I World Open i Kina för en månad sen förlorade han med 3-10 mot hemmafavoriten Ding och nu detta mot Ronnie. Idag fanns det dock inte mycket han hade kunnat göra.

Fantastisk match av Ronnie O'Sullivan som gör en hel hög med hundraserier och ett par strax under.
Citera
2017-10-23, 00:21
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Det här förtjänar ett eget inlägg: O'Sullivans pot success i finalen slutar på 98%(!)

Nu förs det väl ingen officiell sådan statistik, men det måste vara någon form av rekord i en match som spelas över en respektabel distans.

Ja det är makalöst.
Citera
2017-10-23, 15:46
Medlem
Mikojans avatar
Ursäkta.sent ute. Har sett reprisen. Ronny O'Sullivan i English Open var överdådig sport. Och underhållning
Citera
2017-10-24, 11:47
Medlem
http://www.wpbsa.com/wpbsa-statement-stuart-bingham/

Bingham avstängd tre månader pga. otillåten matchbetting. Bla. spel på egna matcher i sin managers namn.

Mer information finns via länken.
Citera
2017-10-24, 12:20
Medlem
liddens avatar
Citat:
Bingham avstängd tre månader pga. otillåten matchbetting.

Från länken ovan:
Citat:
There is no suggestion whatsoever that Stuart Bingham was doing anything to influence match outcomes or engaged in any corrupt activity, he was solely betting on snooker.​

Inga läggmatcher alltså.

Hur svårt kan det vara och låta bli och spela på snooker när man vet att det inte är tillåtet? Tycker väl att man är så insatt i sporten så det är "lätta pengar". Känns väldigt onödigt oavsett anledning.
Citera
2017-10-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Inga läggmatcher alltså.

Hur svårt kan det vara och låta bli och spela på snooker när man vet att det inte är tillåtet? Tycker väl att man är så insatt i sporten så det är "lätta pengar". Känns väldigt onödigt oavsett anledning.
Det kan finnas många anledningar till att man inte kan låta bli att spela, osunda spelvanor/spelberoende är inte att leka med. Som jag förstår det har han aldrig spelat på sig själv som en förlorare av en match, varför man också utesluter matchfixning. Något som däremot är försvårande för Bingham är detta:

Citat:
Between 1st December 2014 and 8th November 2016 placed bets with a third party to a value of £4,000 that his highest break in a competition would be beaten. All of which were winning bets, where made a profit of £7,000.

Han har alltså genom att spela på att någon kommer slå hans resultat i "highest break"-kategorin försäkrat sig om en ekonomisk vinst. Om ingen skulle ha gjort ett högre break skulle han ha fått prisbonusen från arrangören, men nu tjänade han alltså pengar på det trots att han inte hade den högsta serien vid turneringens slut.

Det är ju fortfarande inte några stora summor det rör sig om, så visst känns det som en onödigt stor risk att ta.
Senast redigerad av EatableAcrobat 2017-10-24 kl. 22:15.
Citera
2017-10-27, 20:25
Medlem
Millediablos avatar
Okej, kom lite sent in i matchen trots att jag såg i princip varenda tv-match från England.
Mycket bra spel och framförallt av Ronnie, nu återstår det att se om han klarar det omöjliga att vinna samtliga Home Series (Nord Irland, Skottland & Wales) och kamma hem bonusen på £1M.

Själv ansåg han det möjligt men tyckte att 7 frames-matcher i första omgångarna var det som gjorde det svårt. Kan inte annat än att hålla med men jag gillar ändå formatet. VM är en annan affär detta är ändå intressant och man får se många nya bra (orädda) spelare ta plats på ett helt annat sätt än i Sheffield.
Citera
2017-10-28, 17:08
Medlem
TilleyHats avatar
Artikel om John Virgo (!) i dagens Expressen: https://www.expressen.se/sport/john-virgo-var-den-varsta-dagen-i-mitt-liv/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in