2017-10-18, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Liang Wenbo gör säsongens första 147 serie. 40k GBP.

Och hans andra i karriären, kul!

Är det bara jag eller har (reklam) pauserna mellan framen blivit längre?
Citera
2017-10-18, 20:35
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Är det bara jag eller har (reklam) pauserna mellan framen blivit längre?

Kan möjligtvis vara så, var tvungen att beställa ny fjärr för ett tag sedan då mute-knappen var söndertryckt pga TdF och Vueltan.

Ronnie har varit o handlat svarta gympadojjor för att inte vara för uppenbar. Tycker dock inte han rör sig som en med stukad vrist, har haft det flertalet ggr och haltat med stor smärta.
Citera
2017-10-19, 15:21
Medlem
liddens avatar
Var tanten som sprang in i slutet av Ronnies match någon som Ronnie känner? Han lämnade väl inte kön till någon han aldrig sett förut.

Eurosport intervjuade honom innan jag han posta, tydligen någon helt okänd
Citera
2017-10-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Var tanten som sprang in i slutet av Ronnies match någon som Ronnie känner? Han lämnade väl inte kön till någon han aldrig sett förut.

Eurosport intervjuade honom innan jag han posta, tydligen någon helt okänd
Haha, allting ska man då behöva se.

Om någon missat händelsen: https://twitter.com/Eurosport_UK/status/921002078398484486

Citera
2017-10-21, 09:59
Medlem
English Open har utvecklats till en riktigt trevlig turnering, med många unga, spännande namn kvar långt in i turneringen. Tidigare under säsongen har de unga kineserna turats om att gå långt i turneringarna. (+ Brecels seger i Guangzhou)

Igår bestod istället kvartsfinalfältet utöver veteranerna Robertson och O'Sullivan, också av 6(!) unga icke-kinesiska spelare. Anthony McGill (26) och Kyren Wilson (25) har vi börjat vänja oss vid så smått, och Michael White (26) vet vi ju också vad han går för. Jack Lisowski (26) har länge setts som en stor talang, men har inte riktigt slagit igenom. Han har inlett denna säsong riktigt stabilt och spelade igår kvartsfinal mot O'Sullivan efter att ha slagit ut bla. Trump och Mark Williams. Hossein Vafaei (23) från Iran går från klarhet till klarhet och spelade igår sin tredje kvartsfinal på mindre än ett år.

Mest imponerad är jag nog ändå av 21-årige Alexander Ursenbacher från Schweiz som vann med 5-0 mot Michael White igår och även besegrade Shaun Murphy med 4-1 tidigare i veckan. Jag visste att han har setts som en stor talang, men att han var såhär skicklig och snabb på breakbuilding hade jag ingen aning om. Jag såg flera på Twitter som faktiskt jämförde honom med O'Sullivan med tanke på tempot i spelet. Fastlandseuropa behöver fler bra spelare än Brecel och Ursenbacher verkar definitivt knacka på dörren redan nu.

Semifinalerna idag spelas såhär:

14.00 Ursenbacher - Wilson
20.00 O'Sullivan - McGill

Gammal är äldst borde kunna gälla härifrån misstänker jag. Det skulle vara fantastiskt kul att få se Ursenbacher spela final mot O'Sullivan, men Wilson har garanterat andra planer.
Citera
2017-10-21, 14:42
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
English Open har utvecklats till en riktigt trevlig turnering, med många unga, spännande namn kvar långt in i turneringen. Tidigare under säsongen har de unga kineserna turats om att gå långt i turneringarna. (+ Brecels seger i Guangzhou)

Igår bestod istället kvartsfinalfältet utöver veteranerna Robertson och O'Sullivan, också av 6(!) unga icke-kinesiska spelare. Anthony McGill (26) och Kyren Wilson (25) har vi börjat vänja oss vid så smått, och Michael White (26) vet vi ju också vad han går för. Jack Lisowski (26) har länge setts som en stor talang, men har inte riktigt slagit igenom. Han har inlett denna säsong riktigt stabilt och spelade igår kvartsfinal mot O'Sullivan efter att ha slagit ut bla. Trump och Mark Williams. Hossein Vafaei (23) från Iran går från klarhet till klarhet och spelade igår sin tredje kvartsfinal på mindre än ett år.

Mest imponerad är jag nog ändå av 21-årige Alexander Ursenbacher från Schweiz som vann med 5-0 mot Michael White igår och även besegrade Shaun Murphy med 4-1 tidigare i veckan. Jag visste att han har setts som en stor talang, men att han var såhär skicklig och snabb på breakbuilding hade jag ingen aning om. Jag såg flera på Twitter som faktiskt jämförde honom med O'Sullivan med tanke på tempot i spelet. Fastlandseuropa behöver fler bra spelare än Brecel och Ursenbacher verkar definitivt knacka på dörren redan nu.

Semifinalerna idag spelas såhär:

14.00 Ursenbacher - Wilson
20.00 O'Sullivan - McGill

Gammal är äldst borde kunna gälla härifrån misstänker jag. Det skulle vara fantastiskt kul att få se Ursenbacher spela final mot O'Sullivan, men Wilson har garanterat andra planer.

Ursenbacher har i alla fall börjat bra. Leder med 2-0, först till sex frames för vinst.

Jag hoppas också på Ursenbacher mot O'Sullivan i final.
Citera
2017-10-21, 16:51
Medlem
Kyren Wilson visar till sist var skåpet ska stå och besegrar Ursenbacher med 6-3. Ursenbacher inledde som sagt starkt, väl inne bland de röda är det absolut världsklass på hans spel. Wilson har lite mer erfarenhet och manövrerade ut Ursenbacher när det blev defensivspel och lite stökigt på bordet. Detta var nog en nyttig erfarenhet för Ursenbachers framtida karriär tror jag.

Wilson gjorde serier på 124, 90, 77, 75, 56 och 51 i de 6 framen han vann och Ursenbacher gjorde 89, 84 och 64 i sina vinstframe. Blir inte mycket högre nivå på spelet i det avseendet i alla fall.
Citera
2017-10-21, 17:00
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Kyren Wilson visar till sist var skåpet ska stå och besegrar Ursenbacher med 6-3. Ursenbacher inledde som sagt starkt, väl inne bland de röda är det absolut världsklass på hans spel. Wilson har lite mer erfarenhet och manövrerade ut Ursenbacher när det blev defensivspel och lite stökigt på bordet. Detta var nog en nyttig erfarenhet för Ursenbachers framtida karriär tror jag.

Wilson gjorde serier på 124, 90, 77, 75, 56 och 51 i de 6 framen han vann och Ursenbacher gjorde 89, 84 och 64 i sina vinstframe. Blir inte mycket högre nivå på spelet i det avseendet i alla fall.

Den unge schweizaren måste ju vara hur nöjd som helst! Tror vi får höra mycket mer om honom framöver. Nu behöver vi en tysk och en fransk potentiell stjärnspelare också som kan röra om i grytan lite. Finns några sådana kandidater ens?
Citera
2017-10-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Den unge schweizaren måste ju vara hur nöjd som helst! Tror vi får höra mycket mer om honom framöver. Nu behöver vi en tysk och en fransk potentiell stjärnspelare också som kan röra om i grytan lite. Finns några sådana kandidater ens?
Om man bortser från Hull och Maflin, så finns det utöver Brecel och Ursenbacher endast ytterligare en professionell spelare från fastlandseuropa. Det är Lukas Kleckers från Tyskland som nämnts ett antal gånger här i tråden. Han är precis som Ursenbacher född 1996 och hans hittills enda seger som professionell var när han skrällvann mot Neil Robertson i Riga i somras. Jag tror att han är en spelare som spelar mer med huvudet och kanske inte är den där extrema talangen, som både Brecel och uppenbarligen även Ursenbacher verkar ha. Så ytterst osäkert om han är en kandidat...

I Polen och Tyskland vet jag att det finns ett gäng med unga spelare som brukar klara sig bra mot britterna i amatörturneringar. Det brukar även finnas någon enstaka belgare, österrikare och fransman som gör hyfsat ifrån sig, men jag har ingen koll på om det är någon som sticker ut ur mängden med sin potential.
Citera
2017-10-22, 16:33
Medlem
Ronnies breakbuilding känns mer exakt än vad jag sett på länge. När ingen drar ner honom i snookerträsket är han hopplös. 6-2 i finalen mot Wilson inför kvällen. (Först till 9) Han är på spelhumör.
Citera
2017-10-22, 17:17
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ronnies breakbuilding känns mer exakt än vad jag sett på länge. När ingen drar ner honom i snookerträsket är han hopplös. 6-2 i finalen mot Wilson inför kvällen. (Först till 9) Han är på spelhumör.

Det känns som en kassaskåpssäker seger för Ronnie. Tre till så tar han sin 30:e rankingtitel i karriären. Jag kan verkligen inte se hur Wilson ska kunna vända på steken. Higgins står för övrigt också på 29 titlar, men med betydligt färre "övriga" professionella segrar. Ronnie har vunnit totalt 62 proffstävlingar till dags dato medans Higgins ligger på 50, enligt Wikipedia. CueTracker har något annorlunda siffror men fortfarande till klar fördel för Ronnie totalt sett.
Citera
2017-10-22, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det känns som en kassaskåpssäker seger för Ronnie. Tre till så tar han sin 30:e rankingtitel i karriären. Jag kan verkligen inte se hur Wilson ska kunna vända på steken. Higgins står för övrigt också på 29 titlar, men med betydligt färre "övriga" professionella segrar. Ronnie har vunnit totalt 62 proffstävlingar till dags dato medans Higgins ligger på 50, enligt Wikipedia. CueTracker har något annorlunda siffror men fortfarande till klar fördel för Ronnie totalt sett.
Det är någon som redan varit och ändrat på Wikipedia ser jag. Ronnie står på 28 och tar sin 29:e titel idag om han vinner. I och med segern i Indien tidigare i år gick Higgins förbi O'Sullivan, så Ronnie vill säkert kvittera direkt.

Den stora skillnaden tycker jag är Ronnies 17 Triple Crown-titlar mot Higgins 9.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in