Citat:
Ursprungligen postat av
TilleyHat
Den unge schweizaren måste ju vara hur nöjd som helst! Tror vi får höra mycket mer om honom framöver. Nu behöver vi en tysk och en fransk potentiell stjärnspelare också som kan röra om i grytan lite. Finns några sådana kandidater ens?

Om man bortser från Hull och Maflin, så finns det utöver Brecel och Ursenbacher endast ytterligare en professionell spelare från fastlandseuropa. Det är Lukas Kleckers från Tyskland som nämnts ett antal gånger här i tråden. Han är precis som Ursenbacher född 1996 och hans hittills enda seger som professionell var när han skrällvann mot Neil Robertson i Riga i somras. Jag tror att han är en spelare som spelar mer med huvudet och kanske inte är den där extrema talangen, som både Brecel och uppenbarligen även Ursenbacher verkar ha. Så ytterst osäkert om han är en kandidat...
I Polen och Tyskland vet jag att det finns ett gäng med unga spelare som brukar klara sig bra mot britterna i amatörturneringar. Det brukar även finnas någon enstaka belgare, österrikare och fransman som gör hyfsat ifrån sig, men jag har ingen koll på om det är någon som sticker ut ur mängden med sin potential.