2017-10-07, 12:15
Medlem
Naturligtvis får engelsmännen gälla som favoriter idag, jag tycker att de har sett vassa ut under veckan.

Vi börjar nu verkligen märka av den kinesiska bredden långt in i turneringarna. Det är redan fyra unga kineser som under denna säsong för första gången spelat semifinal i rankingsammanhang. Åtminstone tre av dessa spelare tränar på Vic Snooker Academy i Sheffield. Det kan inte nämnas nog hur viktig den akademin är för de unga kinesiska spelarna, som nu har en naturlig väg att ta när de blir professionella och flyttar till Europa.
Citera
2017-10-07, 14:57
Medlem
Cao Yupeng inledde matchen starkt och vann första frame mot Trump efter en fin serie. I andra frame började han lika fint, men hade lite otur när han sprängde från blå och en röd boll slank i.

Därifrån tog Trump totalt över matchen och vann 6 raka frame. Jag tror att han hade en pot success på 96%, vilket är sanslöst bra i en bäst av 11-match. Två centuries och ytterligare tre serier över 60 blev facit för Trump, något defensivspel blev det inte tal om.
Citera
2017-10-07, 18:50
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Cao Yupeng inledde matchen starkt och vann första frame mot Trump efter en fin serie. I andra frame började han lika fint, men hade lite otur när han sprängde från blå och en röd boll slank i.

Därifrån tog Trump totalt över matchen och vann 6 raka frame. Jag tror att han hade en pot success på 96%, vilket är sanslöst bra i en bäst av 11-match. Två centuries och ytterligare tre serier över 60 blev facit för Trump, något defensivspel blev det inte tal om.

Cao Yupeng hade som förväntat inte så mycket att sätta emot den urstarke Trump som verkar vara i superform. Räcker det i finalen mot ytterligare en kines eller mot ex-världsmästare Bingham? Trump får nog bli min favorit i alla fall.
Citera
2017-10-08, 21:15
Medlem
TilleyHats avatar
En supertuff final mellan Trump och Bingham. Just nu 7-7 (först till nio) med fördel Trump i nästa frame.

EDIT: Judd Trump avslutar med en hundraserie och vinner med 9-7 och tar därmed sin andra raka titel i European Masters och sin åttonde rankingtitel totalt.
Senast redigerad av TilleyHat 2017-10-08 kl. 21:32.
Citera
2017-10-08, 21:34
Medlem
Det var en riktigt trevlig och sevärd final det här, som det ofta blir i matcher mellan Bingham och Trump. Mycket öppet spel och många fina serier, Trump missade helt enkelt lite mindre och vann rättvist med 9-7.

Bingham höjde sig rejält från igår åtminstone, jag var lite orolig att Trump skulle spela mot ett mål idag.
Citera
2017-10-17, 20:20
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
English Open, Ronnie är inne på bordet. Såg att han hade gymnastikskor på. Har Kim Hartman nämnt något om att Ronnie har fått dispens? Missade början.
Citera
2017-10-17, 20:33
Medlem
Edit: fel av mig, han har troligen dispens. Ronnie bjuder alltid på något oväntat
Senast redigerad av wejo 2017-10-17 kl. 20:39.
Citera
2017-10-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jag-har-oxo-en-kuk
English Open, Ronnie är inne på bordet. Såg att han hade gymnastikskor på. Har Kim Hartman nämnt något om att Ronnie har fått dispens? Missade början.
Haha, jag noterade också att gympadojorna är på. Kan tänka mig att han inte fått dispens utan bara provocerar.

Edit: Han har varit extremt provokativ på Twitter nu under den senaste tiden, ibland håller han sig lugn där.
Citera
2017-10-17, 21:32
Medlem
Ronnie verkar vara i bra form. Mäktig vall-miljö på sista röd och en snygg avstädning.
Citera
2017-10-18, 11:56
Medlem
Ronnie har tydligen skodispens eftersom han har en skadad vrist. Jag missade det igår.
Citera
2017-10-18, 15:17
Medlem
liddens avatar
Judd Trump är i bra form han också. Han fick snooker och se lätt ut i matchen mot Joyce.
Citera
2017-10-18, 15:59
Medlem
liddens avatar
Liang Wenbo gör säsongens första 147 serie. 40k GBP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in