2016-01-11, 10:40
Medlem
Moltas666s avatar
Bingham lyckades besegra Ding med 6-4 efter ganska mycket besvär. Bingham måste lyfta sig rejält till nästa match.

Vad som hände Shaun Murphy mot Mark Allen är en gåta. Det måste svida ordentligt med tanke på att Smurfen var titelförsvarare.
Citera
2016-01-11, 11:34
Medlem
Moltas666s avatar
Dagens matcher...

13:00 Judd Trump v Stephen Maguire
19:00 Barry Hawkins v Joe Perry
Citera
2016-01-11, 11:46
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vem är bisittaren till John Virgo som förlorade ett frame i Masters på samma sätt? Nu blev jag ju nyfiken.

Vet inte men jag tror att det ligger några år tillbaka i tiden. John Parrot eller Steve Davis?

Här är några andra exempel...

https://www.youtube.com/watch?v=0pZQupZFe28

https://www.youtube.com/watch?v=OUD-2TcNHrQ
Citera
2016-01-11, 12:09
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Bingham lyckades besegra Ding med 6-4 efter ganska mycket besvär. Bingham måste lyfta sig rejält till nästa match.

Vad som hände Shaun Murphy mot Mark Allen är en gåta. Det måste svida ordentligt med tanke på att Smurfen var titelförsvarare.
Jag detta med Murphy är ytterst märkligt, jag såg inte matchen men kan dom tre missarna och förlorade framet satt sig i skallen på honom.

Bingham Ding tittade jag aldrig klart på, inget skönspel precis och Ding är verkligen under isen.
Citera
2016-01-11, 15:13
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Jag detta med Murphy är ytterst märkligt, jag såg inte matchen men kan dom tre missarna och förlorade framet satt sig i skallen på honom.

Bingham Ding tittade jag aldrig klart på, inget skönspel precis och Ding är verkligen under isen.

Vet inte vad som hänt Ding. Vi diskuterar honom inför varje turnering men han fortsätter att spela dåligt.

Apropå hans vikt så har han blivit mer manlig i utseendet. Hans tidigare "babyface-utseende" har försvunnit. Mentalt tappar han tyvärr vikt hela tiden.
Citera
2016-01-12, 13:37
Medlem
Glappkontakts avatar
Trodde ett tag att Mguire skulle vända sin match. Det hade nog varit en rejäl skräll.
Hawkins spelade ganska stabilt. Känns som att han har mer att ge.

Om 30 minuter, om jag tolkat Esp tablån korrekt, kör dom igång med
Ronnie O'Sullivan vs Mark Williams
Även om jag gillar Ronnie när han spelar på topp så hoppas jag att Mark har tränat.
Hur många minns finalen -98 mot Stephen Hendry?
Citera
2016-01-12, 13:53
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Trodde ett tag att Mguire skulle vända sin match. Det hade nog varit en rejäl skräll.
Hawkins spelade ganska stabilt. Känns som att han har mer att ge.

Man skall inte glömma att Barry Hawkins gick till final i VM 2013. Varje gång Hawkins skulle spela så trodde vi att detta var Hawkins sista match i VM 2013. Icke...han slog ut världsspelare på löpande band och befann sig plötsligt i final.

Ronnie mot Mark Williams...det kan bli sevärt!
Citera
2016-01-12, 14:03
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Man skall inte glömma att Barry Hawkins gick till final i VM 2013. Varje gång Hawkins skulle spela så trodde vi att detta var Hawkins sista match i VM 2013. Icke...han slog ut världsspelare på löpande band och befann sig plötsligt i final.

Ronnie mot Mark Williams...det kan bli sevärt!
Hawkins är inte spektakulär på något sätt. Men han kan spela tight och sätta de flesta på plats.

Mark har en sviktande form sedan några år. Har tydligen prioriterat familjen, sägs det. Ronnie kan ha en formkurva som kan variera ett antal gånger under ett frame.
Citera
2016-01-12, 18:23
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Undrar om jag orkar titta på nästa match, Selby - Walden. Jag blir nervös bara jag ser Selbys vinglande när han ska stöta.

Selby ser alltid ut att vara helt utmattad. Trötta ögon men hjärnan funkar alltid.

Walden är en tidigare "vattenbärare" som lyft sig efter många slitiga år på touren.

- Semifinalist i VM 2013

- Vann Shanghai Masters 2008

- Vann International Championships 2014

- Gick till fjärde ronden i UK Championship 2014

- Vann Wuxi Classic 2012

Dessutom har han vunnit några icke-rankade tävlingar.

Historiskt sett så har Ricky Walden alltid haft nerverna mot sig. Han blir fort nervös och gör märkliga misstag. Runt 2011 så tror jag han bytte mental coach för att få lite ordning på nervändarna. Det har nog lyckats ganska bra om man ser till hans resultat.

Selby kan inte sova sig igenom matchen mot Walden för då får han pisk.
Citera
2016-01-13, 01:12
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Vet inte men jag tror att det ligger några år tillbaka i tiden. John Parrot eller Steve Davis?

Här är några andra exempel...

https://www.youtube.com/watch?v=0pZQupZFe28

https://www.youtube.com/watch?v=OUD-2TcNHrQ

Det verkar som att bisittaren är Ken Doherty av vissa kommentarer på Youtube att döma. I vilken Masters han missade tre gånger har jag dock ingen uppgift om.
Citera
2016-01-13, 08:45
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det verkar som att bisittaren är Ken Doherty av vissa kommentarer på Youtube att döma. I vilken Masters han missade tre gånger har jag dock ingen uppgift om.

I och med att han var den första som missade är det bara att kolla när regeln infördes och hur han varit rankad. Skulle gärna också veta det.

Lyssnat på intervjuer och låter som Doherty. Steve Davis skulle skämtat mer och munhuggits tillbaka. Aldrig sett Doherty som utåtriktad utan något tillbakadragen.

Finns garanterat all statistik tillgänglig.

Googlat lite.

Neil Robertson missar tre: https://www.youtube.com/watch?v=0pZQupZFe28

James Wattana gjorde det 2004. Såg det live på Eurosport och tror det var första gången det skedde.

Dechawat Poomjaeng gjorde det i VM senast?

Försöker alltså googla på att dessa spelare missat för att hitta de övriga.

Får fortsätta gräva senare om ingen annan gör det. Borde stå här: http://cuetracker.net/Players/Ken-Doherty/Tournament-Record/Masters

Fortsatte lite till men nu räcker det. 2004 mötte han Steve Davis i Masters. Tänker att det är någon av de gamla rävarna han mött som är i Virgos generation.
Senast redigerad av Skatteskolk 2016-01-13 kl. 09:25.
Citera
2016-01-13, 11:29
Medlem
Moltas666s avatar
Jag försökte höja Ricky Waldens aktier inför mötet med Selby. Tyvärr visade Walden inte prov på några av dom egenskaper som trots allt gett honom en del framgångar dom senare åren.

Störst stabilitet har Ronnie och Williams visat. Ronnie glänste aldrig men visade några gånger varför han nått såna framgångar. Lite synd att det måste finnas en förlorare i den matchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in