2016-04-14, 19:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Hoppas ni hakar på:
(FB) Tipstråd - Inlämning och Resultat Snooker-VM 2015

(FB) Matchprat och tipsdiskussioner Snooker-VM 2015 (18/4-4/5)

Blir det något tippande? Någon som är pigg på att hålla i det?
Citera
2016-04-14, 19:49
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Hoppas också. Samtidigt förstår jag att ingen vill eller kan då det blir en del jobb med den.
Jag har inte kompetens, tid plus surf via liten telefon för att ansvara för spektaklet.
Citera
2016-04-14, 20:22
Medlem
Moltas666s avatar
Den här känner vi igen...eller hur?

http://event-prediction.com/registration.asp?comp=2016
Citera
2016-04-14, 20:29
Medlem
Jag håller med er om att Ding mot Gould eller kanske Bingham-Carter känns som de mest öppna matcherna, men vad tror ni om Perry-Wilson? Perry har ju definitivt rutinen på sin sida, men jag räknar absolut inte bort Wilson.

Även hyfsade skrällchanser för Day mot Higgins, McManus mot Maguire och Wenbo mot Trump.
Citat:
Jag kommer inte hålla i något tips i år, dessutom skulle jag uppskatta ett något annat format om någon annan vill sparka i gång något. Det blir lite rörigt om man måste tippa mellan var och varannan match och ibland vet man inte vem som går vidare förrän mitt i natten och så ska det spelas igen nästa förmiddag osv...
Citera
2016-04-14, 20:35
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jag håller med er om att Ding mot Gould eller kanske Bingham-Carter känns som de mest öppna matcherna, men vad tror ni om Perry-Wilson? Perry har ju definitivt rutinen på sin sida, men jag räknar absolut inte bort Wilson.

Även hyfsade skrällchanser för Day mot Higgins, McManus mot Maguire och Wenbo mot Trump.

Jag kommer inte hålla i något tips i år, dessutom skulle jag uppskatta ett något annat format om någon annan vill sparka i gång något. Det blir lite rörigt om man måste tippa mellan var och varannan match och ibland vet man inte vem som går vidare förrän mitt i natten och så ska det spelas igen nästa förmiddag osv...
Kanske läge att skippa tipstävlingen, vi kan ventilera våra tips i tråden och njuta av VM i stället.
Citera
2016-04-14, 21:19
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Jag håller med dig när det gäller tippandet. Har själv haft en tuff vecka på dagtid och skall man ansvara för tippandet så vill det till att man hinner med.

Joe Perry har rutinen men Kyren Wilson har högre ambitioner enligt min uppfattning. Flera intressanta öppningsmatcher!

När det gäller frågan om någon världsmästare i snooker åkt ut redan i första matchen i nästa VM så vet jag faktiskt inte. Min spontana och intuitiva gissning är nej.
Citera
2016-04-14, 21:29
Medlem
Citat:
När det gäller frågan om någon världsmästare i snooker åkt ut redan i första matchen i nästa VM så vet jag faktiskt inte. Min spontana och intuitiva gissning är nej.
Jag gjorde en snabb faktakoll på detta. Mycket vanligare än man kan tro tydligen...

Hendry förlorade mot Bingham 2000, Dott förlorade mot McCulloch 2007 och Robertson förlorade mot Trump 2011. (Jag har inte kollat längre tillbaka.)
Citera
2016-04-14, 21:39
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Jag gjorde en snabb faktakoll på detta. Mycket vanligare än man kan tro tydligen...

Hendry förlorade mot Bingham 2000, Dott förlorade mot McCulloch 2007 och Robertson förlorade mot Trump 2011. (Jag har inte kollat längre tillbaka.)
Trodde endå det var ovanligt, men så ovanligt var det endå inte.

Cykelsporten har förbannelse med regnbågströjan när världsmästare har svårt att levererar och vinna i tröjan pga pressen. Finns självklart undantag och regerande världsmästaren vann för ca två veckor sedan sitt första monument iklädd tröjan.
Citera
2016-04-14, 21:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Bra faktakoll där...

Dott borde jag kommit ihåg, det var 2007 han började få problem med sin mentala status. Han fick problem med sin självbild efter att ha vunnit VM året innan.
Citera
2016-04-15, 10:04
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooker1
Tycker det är förvånansvärt att inte Ronnie vunnit fler än 5 VM-titlar, med tanke på hur dominant han varit
Kanske märkligt nog, någon slags bristande motivation?
Personliga problem
Citera
2016-04-15, 10:07
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Personliga problem
Ja Ronnie har haft en stor och svår motståndare under karriären nämligen han själv.
Tycker endå det är positivt att han på senare år har varit i mycket bättre balans.
En stor mästare är han!
Citera
2016-04-15, 10:11
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooker1
Tycker det är förvånansvärt att inte Ronnie vunnit fler än 5 VM-titlar, med tanke på hur dominant han varit
Kanske märkligt nog, någon slags bristande motivation?
Första inlägg och självklart i denna tråd.
Välkommen till Flashback trevligaste tråd, bidra gärna under VM med inlägg.

Ser även fjolla666 hittat tillbaka, fast undrar vart Glappkontakt och Skatteskolk är?
Finns en handfull till jag saknar, hoppas dessa hittar hit till VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in