2014-01-17, 17:01
Medlem
Moltas666s avatar
Ronnie leder med 5-0 mot Walden och kommer att vinna med 6-0.

Anmärkningsvärt var det nya världsrekordet i "Mest poäng utan svar". Tidigare var rekordet 495-0, nu är det för närvarande 527-0 i Ronnies fördel. Walden har alltså inte gjort EN ENDA poäng!

EDIT...6-0 till Ronnie. 565-0 i poäng!! Herregud vad förödmjukande detta måste vara för Walden.
Senast redigerad av Moltas666 2014-01-17 kl. 17:05.
Citera
2014-01-17, 17:22
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ronnie leder med 5-0 mot Walden och kommer att vinna med 6-0.

Anmärkningsvärt var det nya världsrekordet i "Mest poäng utan svar". Tidigare var rekordet 495-0, nu är det för närvarande 527-0 i Ronnies fördel. Walden har alltså inte gjort EN ENDA poäng!

EDIT...6-0 till Ronnie. 565-0 i poäng!! Herregud vad förödmjukande detta måste vara för Walden.
Var tvungen att åka iväg en sväng vid 2-0.
Tillbaka nu, och ser att Esp visar repris Selby, Higgins.
Börjar tro Ronnie ska ta tredje raka VM titeln i Maj.
Citera
2014-01-17, 17:55
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Börjar tro Ronnie ska ta tredje raka VM titeln i Maj.

Spelar han såhär då, så är det redan avgjort.
Citera
2014-01-17, 18:13
Medlem
Glappkontakts avatar
Låter som att jag har missat ett rejält förnedringsparty Med Sir Rocket i huvudrollen.
Walden kanske borde ha sjungit lite innan matchen

Det finns talangfulla spelare och det kommer att dyka upp fler i framtiden. Om dom kommer att komma upp i hans klass? Kan sätta en slant på att det inte kommer att ske sålänge jag lever.
Citera
2014-01-17, 18:48
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glappkontakt
Låter som att jag har missat ett rejält förnedringsparty Med Sir Rocket i huvudrollen.

Det finns talangfulla spelare och det kommer att dyka upp fler i framtiden. Om dom kommer att komma upp i hans klass? Kan sätta en slant på att det inte kommer att ske sålänge jag lever.

Inte någon med sådan fruktansvärd talang. Det sjuka är att han kan vinna VM bara genom att spela med vänstern. Bra spelare kommer precis som du skriver men inte någon som är snookergud.
Citera
2014-01-17, 18:50
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Det var verkligen en riktig totalförnedring, den värsta jag sett.

Citat:
Ursprungligen postat av NorthSNKR
Spelar han såhär då, så är det redan avgjort.

Det kan vara så. Å andra sidan är inte Walden representativ för alla snookerspelare. Det finns en och annan som absolut kan ge Ronnie en match.

Men som uppvisning och förnedring var det grymt...
Citera
2014-01-17, 19:21
Medlem
Glappkontakts avatar
Sex frame på 58 minuter är löjligt snabbt spelat.
Det är väl som ett snabbt frame när Ebdon är i farten.
Lär finnas upplagt för att kunna beskådas till frukosten.
Citera
2014-01-17, 19:28
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Sex frame på 58 minuter är löjligt snabbt spelat.
Det är väl som ett snabbt frame när Ebdon är i farten.
Lär finnas upplagt för att kunna beskådas till frukosten.
Hahaa verkligen, fan vad jag hatar Ebdon
Rena power snooker från Ronnie.
Citera
2014-01-17, 19:52
Medlem
NorthSNKRs avatar
Några citat från Ronnie efter matchen:

"I've been putting a few hours in before the tournament and you just hope on a few occasions it comes out, and today it did," said the five-time World Champion.

"I didn't feel unplayable but I certainly felt like I was in control of the cue ball and my long potting was good. My safety was ok and my scoring was good so it's tough to play when someone is doing all four things so well.

"Form is temporary from one match to another so there is no point getting too excited about things just yet. It was a win, it was a good win and I'm pleased to be through to the next round but then we start from level in the next match and it's going to be a tough one. Anyone who is in this tournament is a top player and it doesn't get easier it just gets harder.

"I've had a great career, won some fantastic tournaments, I've won more than I expected I ever would and at this stage of my career it's nice to put performances in like that to show people what I'm capable of. It's nice for the fans, it's nice for the audiences on TV and I do feel a responsibility to try and offer entertainment for them.

"It was one of those games where whatever I touched turned to gold. At the World Championship in 2012 I did almost feel unplayable. I don't think I am playing quite as well as I did there, but I'm not far off. At the 2012 World I could land the ball on a six-pence."
Citera
2014-01-17, 19:53
Medlem
Moltas666s avatar
Vill bara uppmärksamma alla läsare i den här tråden att tråden omfattar 151706 visningar vilket gör den till den 7:e största tråden i Bollsport.

Tråden är dessutom den 6:e största om vi ser på antalet svar.

Starkt av en så liten sport som snooker!
Senast redigerad av Moltas666 2014-01-17 kl. 19:56.
Citera
2014-01-17, 19:54
Medlem
god.childs avatar
Ojoj Ronnie vilken uppvisning idag. Idag gjorde bollen som husse sa.
Det räckte med att Walden gav han ett halmstrå så åt han hela ladan. Domarn fick stressa för att hinna lägga upp förgade bollar åt Ronnie
Citera
2014-01-17, 19:59
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Vill bara uppmärksamma alla läsare i den här tråden att tråden omfattar 151706 visningar vilket gör den till den 7:e största tråden i Bollsport.

Starkt av en så liten sport som snooker!
Verkligen, får hoppas fler får upp ögonen för denna underbara sport.
Får också tacka alla för en underbar tråd, helt otroligt vilket kunnande om snooker och spelet det finns här.
Har jag inte hängt med på ett tag, brukar jag kolla tråden först före snookersidor på webben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in