2022-04-10, 14:28
Medlem
Waldens förlust får helt klart anses vara en stor skräll. Kändes som att han skulle bli en att undvika i lottningen till första omgången.

Att Holt förlorade mot Ford är knappast anmärkningsvärt, men Holt måste alltså till Q-School om han ska spela som proffs nästa säsong. Han har ju varit stadigt topp-64 i runt 20 år, så lite överraskande.
Citera
2022-04-10, 15:54
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Waldens förlust får helt klart anses vara en stor skräll. Kändes som att han skulle bli en att undvika i lottningen till första omgången.

Att Holt förlorade mot Ford är knappast anmärkningsvärt, men Holt måste alltså till Q-School om han ska spela som proffs nästa säsong. Han har ju varit stadigt topp-64 i runt 20 år, så lite överraskande.

Nervöse Holt i Q-school? Nja, jag tror inte att han klarar pressen utan han får nog inrikta sig på (a) efter sitt namn framöver.
Citera
2022-04-10, 22:16
Medlem
Millediablos avatar
Jag vill ha Kurtan, Guld-Martin, Ding, Tep och Hamilton till VM. Det är säkert omöjligt då jag inte har hundra koll på vilka som möts i Q4 på tis/ons.
Det kan bli sent inatt med 3 hängmatcher från eftermiddagen.
Citera
2022-04-10, 23:27
Medlem
TilleyHats avatar
Mänsklige Lilley blev omänsklig och slog vänligt men bestämt ut Maflin från såväl VM-kvalet som proffstouren. Nu är han bara en match från Crucible. Tian Pengfei eller Ding Junhui väntar i sista omgången.
Citera
2022-04-11, 03:40
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Mänsklige Lilley blev omänsklig och slog vänligt men bestämt ut Maflin från såväl VM-kvalet som proffstouren. Nu är han bara en match från Crucible. Tian Pengfei eller Ding Junhui väntar i sista omgången.
Det blev Ding, 3 av 4 klarade sig av mina favoriter. Hamilton får svårt med Gilbert i nästa och Tep möter Selt.
Citera
2022-04-11, 11:35
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millediablo
Det blev Ding, 3 av 4 klarade sig av mina favoriter. Hamilton får svårt med Gilbert i nästa och Tep möter Selt.

Thepchaiya har klarat kortet i alla fall, oavsett vinst eller förlust mot Selt. Flera andra spelare som vi vant oss vid från touren tappar däremot sina tourkort. Maflin har jag redan nämnt, men även Higginson, O'Donnell, Holt, Akani samt ex-världsmästarna Doherty och Hendry får antingen kvala eller lita på ett wild card.

Michael White, som de flesta av oss trodde hade gjort sitt på proffstouren, ser ut att ta ett kort via ettårslistan. Även David Lilley, som fortfarande är med i VM-kvalet, ligger bra till för ett proffskort via ettårslistan. Av de långt ner på rankingen har Lichtenberg och Cahill fortfarande chans på proffstouren nästa säsong. Tysken har dock i skrivande stund en rejäl uppförsbacke då han ligger under med 0-4 mot Hossein Vafaei.
Citera
2022-04-11, 12:53
Medlem
TilleyHats avatar
Vafaei vann med 6-0 mot Lichtenberg. Samma siffror ser det ut att bli mellan Jamie Clarke och Gary Wilson, där Wilson behöver fem snooker för att hänga kvar i matchen. Rätt hopplöst med andra ord.
Citera
2022-04-11, 13:41
Medlem
TilleyHats avatar
Graeme Dott tog en övertygande seger mot Pang Junxu. 6-1 blev det inklusive ett maximumbreak. Det var Dotts andra maximum i karriären. Det första kom redan 1999 och var då det 29:e i ordningen. Idag har det gjorts sammanlagt 175 maximum.
Citera
2022-04-11, 13:51
Medlem
Millediablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Graeme Dott tog en övertygande seger mot Pang Junxu. 6-1 blev det inklusive ett maximumbreak. Det var Dotts andra maximum i karriären. Det första kom redan 1999 och var då det 29:e i ordningen. Idag har det gjorts sammanlagt 175 maximum.
Jag glädjs å Dottens vägnar, tuff karriär stenhård skottte. Jag ser att Gentleman-Joe Perry ska upp idag också, han har ju visat fantastisk form nyligen och brukar tråckla sig in i huvudturneringen. Ali Carter möter Gao Yang ikväll, trots all förmåga så får kaptenen kvala även i år, jag är tveksam till att det räcker hela vägen.
Citera
2022-04-11, 14:15
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Jag glädjs å Dottens vägnar, tuff karriär stenhård skottte. Jag ser att Gentleman-Joe Perry ska upp idag också, han har ju visat fantastisk form nyligen och brukar tråckla sig in i huvudturneringen. Ali Carter möter Gao Yang ikväll, trots all förmåga så får kaptenen kvala även i år, jag är tveksam till att det räcker hela vägen.

Många ovissa matcher följer under de närmaste dagarna. Selt mot Un-Nooh, White mot Brown, Gilbert mot Hamilton t.ex. Känns som 50/50-matcher allihopa. Lättaste matchen på pappret har Ding Junhui som möter David Lilley, men pressen är hos kinesen förstås och Lilley har precis allt att vinna, inte minst en debutplats i Crucible vid 46-års ålder.

Carter ser också ut att ha en i teorin komfortabel väg till Sheffield, men det går inte att räkna bort någon just nu. Han riskerar att stöta på rutinerade Stevens i avgörande omgången.
Citera
2022-04-11, 14:48
Medlem
Millediablos avatar
Maguire är fly förbannad på förhållandena i kvalet, felvända bord mm. https://metro.co.uk/2022/04/11/stephen-maguire-wants-heads-to-roll-at-garbage-world-snooker-championship-qualifiers-16442676/
Senast redigerad av Millediablo 2022-04-11 kl. 14:52.
Citera
2022-04-11, 15:43
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Maguire är fly förbannad på förhållandena i kvalet, felvända bord mm. https://metro.co.uk/2022/04/11/stephen-maguire-wants-heads-to-roll-at-garbage-world-snooker-championship-qualifiers-16442676/

Han har en klar poäng, tycker jag. Undrar om några andra spelare har reagerat på hur borden är placerade?

Trenden är att matcherna blir kortare så att de första omgångarna spelas som bäst av 11 är inte förvånande. Jag tror det blir bestående. Det klassiska är som bekant bäst av 19 i kvalet, men jag tror inte vi får se en återgång till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in