2005-04-30, 21:23
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
För någon som inte har järnkoll, vad är maximum break?

Maximum break är när man får maximala poäng för ett break, dvs. sätter en röd boll, sedan en svart boll, sedan röd, sedan svart tills alla röda bollar är borta, och sedan sätter de färgade, vilket är 147 poäng sammanlagt.

Edit: För fan Insomnia måste du skriva samma sak som jag en minut före mig!?
Citera
2005-04-30, 21:25
Medlem
Hajar i poolen?s avatar
Ok. Tack till insomnia och icy.

Då förstår jag lite bättre.

Det måste vara grymt svårt att göra det.
Citera
2005-04-30, 21:46
Medlem
Georgs avatar
Helvetes jävlar vad synd att inte Stevens fick göra ett maximum. Jag kunde fan inte andas de sista bollarna. Jävlar vad deppig jag blev när han missade blå. Jävlar skit!
Citera
2005-04-30, 21:48
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg
Helvetes jävlar vad synd att inte Stevens fick göra ett maximum. Jag kunde fan inte andas de sista bollarna. Jävlar vad deppig jag blev när han missade blå. Jävlar skit!

Måste kännas jävligt tungt för Stevens också, men han får väl försöka vinna VM som plåster på såren, borde ju vara ganska ersättning för ett maximum break.
Citera
2005-04-30, 21:55
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Maximum break är när man får maximala poäng för ett break, dvs. sätter en röd boll, sedan en svart boll, sedan röd, sedan svart tills alla röda bollar är borta, och sedan sätter de färgade, vilket är 147 poäng sammanlagt.

Edit: För fan Insomnia måste du skriva samma sak som jag en minut före mig!?

Hahaha, jag hade mer info i min. :tease:

Citat:
Ursprungligen postat av Hajar i poolen?
Ok. Tack till insomnia och icy.

Då förstår jag lite bättre.

Det måste vara grymt svårt att göra det.

Jo, det är det tydligen. Bara det faktum att det är så hög status på det sätter vilken spelare som helst i trans.

Citat:

Jävligt synd att du inte fick se ett live maximum break, tänkte faktiskt "hoppas att Georg kollar på detta nu".
Citera
2005-04-30, 22:57
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Jävligt synd att du inte fick se ett live maximum break, tänkte faktiskt "hoppas att Georg kollar på detta nu".

Haha, japp det var mycket bittert! Skönt att Stevens vann i alla fall. Hoppas finalen håller lika hög klass som semifinalerna!
Citera
2005-04-30, 23:01
insomnias avatar
Citat:
Haha, japp det var mycket bittert! Skönt att Stevens vann i alla fall. Hoppas finalen håller lika hög klass som semifinalerna!

Väldigt bittert, jag satt på helspänn och kollade på det. Verkligen synd. Men han gick vidare till final iaf.

Blir en intressant final. Trots att det inte alls blev som jag trodde att det skulle bli.
Citera
2005-04-30, 23:04
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Väldigt bittert, jag satt på helspänn och kollade på det. Verkligen synd. Men han gick vidare till final iaf.

Blir en intressant final. Trots att det inte alls blev som jag trodde att det skulle bli.

Verkligen, att varken Hendry eller O'sullivan skulle vara i final hade jag aldrig trott. Kul med Murphy, roligt när nya spelare kommer fram!
Citera
2005-04-30, 23:08
insomnias avatar
Citat:
Verkligen, att varken Hendry eller O'sullivan skulle vara i final hade jag aldrig trott. Kul med Murphy, roligt när nya spelare kommer fram!

Jo faktiskt, hoppas att Murphy tar hem detta.
Fan, jag har hejat på hela bunten nu känns det som. Att alla ens favoriter ska åka en efter en är inte kul.
Citera
2005-05-01, 10:00
Medlem
danbanans avatar
Hur spelas finalen?
Avgörs matchen på en dag?
Citera
2005-05-01, 11:10
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danbanan
Hur spelas finalen?
Avgörs matchen på en dag?

Finalen spelas bäst av 35 frames, dvs först till 18. Den går över två dagar med start idag.
Citera
2005-05-01, 12:37
Medlem
icys avatar
Jag tror faktiskt jag håller på Stevens, inte en av mina favoritspelare. Men av Murphy och Stevens, hejar jag på Stevens. Dessutom har han gått långt i många VM, så det är väl lite hans tur nu när alla de bästa åkt ut, och då räknar jag framförallt O'Sullivan som VM-titeln var bäddad för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in