2005-05-01, 14:24
Medlem
danbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Georg
Finalen spelas bäst av 35 frames, dvs först till 18. Den går över två dagar med start idag.

Yes, härligt att dem drar ut på det...man får ju aldrig nog
Citera
2005-05-01, 14:33
insomnias avatar
Murphy kommer vara en värdig motståndare till Stevens, han har spelat mkt bra.
Citera
2005-05-02, 20:44
Medlem
Magnums avatar
Spännande nu! 12-12. Strongt av Murphy att komma tillbaka.
Citera
2005-05-02, 21:38
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnum
Spännande nu! 12-12. Strongt av Murphy att komma tillbaka.

Absolut, börjar tycka synd om Stevens, vore grymt att förlora en final till när han lett med 10-6 i halvtid. Kan bli riktigt spännande det här!

Tycker inte finalen varit så välspelad hittills, mycket nerver märker man. Men spänning kommer den nog bjuda på.
Citera
2005-05-02, 21:43
insomnias avatar
Hade varit väldigt kul om Murphy tagit hem detta. Vilken bedrift!
Citera
2005-05-02, 21:47
Medlem
Ahruons avatar
Hoppas Stevens vinner. Men det kommer bli svårt.
Citera
2005-05-03, 00:14
Medlem
Georgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Hoppas Stevens vinner. Men det kommer bli svårt.

Det blev för svårt. Murphy spelade riktigt bra på slutet, vilka stötar han gjorde, helt otroligt. De sista framen var mycket spännande och bra. Murphy verkade inte ha några nerver alls. Grymt för Stevens att förlora med 16-18 igen, men det var enligt mig en rättvis seger.

Nu är det förjäkla trist att säsongen är över och att vi får vänta tills oktober innan det visas Snooker igen.
Citera
2005-05-03, 00:16
insomnias avatar
Citat:
Det blev för svårt. Murphy spelade riktigt bra på slutet, vilka stötar han gjorde, helt otroligt. De sista framen var mycket spännande och bra. Murphy verkade inte ha några nerver alls. Grymt för Stevens att förlora med 16-18 igen, men det var enligt mig en rättvis seger.

Nu är det förjäkla trist att säsongen är över och att vi får vänta tills oktober innan det visas Snooker igen.

Murphy förtjänade verkligen den vinsten. Svart boll som låg mot vallen var en pärla.

Man kan inte göra annat än att gratulera honom och gå i ide till Oktober.
Citera
2005-05-03, 00:19
Medlem
icys avatar
Citat:

Trist att Murphy vann, inte alls min favorit. Och så har O'Sullivan lagt av, åtminstone för ett tag framåt. Jag kan inte låta bli och undra, hur mycket snookern kommer att förlora på det. För O'Sullivan är den stora fixstjärnan. Jag tror faktiskt många, som inte är jättefrälsta i snooker, inte såg finalen för att Stevens-Murphy mötes. Inte de största snooker fantasterna, men jag tror det finns en hel del extra som suttit bänkad om finalen varit mellan Hendry- O'Sullivan istället. Själv såg jag en del snooker idag, men jag skulle suttit bänkad mer om finalen varit med t.ex. O'Sullivan.
Citera
2005-05-03, 04:26
Medlem
Kul att Murphy vann, helt rättvist. Han gjorde klart flest centurys i turneringen och var helt grym i den avgörande lägena! Helt klart en ny stor favorit!

Dagens Hartman: "Han är som ett kassasskåp, Murphy. Ja i spelet alltså." (fritt ur minnet)
Citera
2005-05-03, 04:36
insomnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Kul att Murphy vann, helt rättvist. Han gjorde klart flest centurys i turneringen och var helt grym i den avgörande lägena! Helt klart en ny stor favorit!

Dagens Hartman: "Han är som ett kassasskåp, Murphy. Ja i spelet alltså." (fritt ur minnet)

"Han är som ett kassaskåp.... Alltså säker i sitt spel." Var det nog.
Citera
2005-05-03, 16:25
Medlem
XeroXs avatar
rättvis final tillslut, gillar inte Shaun Murphy särskilt mycket men om man spelar som Matthew Stevens gjorde stundtals så kan man helt enkelt inte vinna en VM-final. Tyckte faktiskt att han kändes lite osäker mest hela tiden, miss efter miss i miljöerna bland annat. Man får väl hoppas att han hittar formen till nästa säsong, då han är rankad 3:a på världsrankingen. Shaun Murphy tog ett stort kliv i rankingen och går från 48:e till 21:a plats, det innebär att han nästa säsong ändå får kvala till alla tävlingar på touren (om han inte får några wildcards förstås) utom VM där han är rankad 1:a. Ian McCulloch tog klivet upp till 16:e platsen, sista icke kval-platsen.

Tre finaler utan vinst nu för Stevens, börjar bli lite Jimmy White varning över det hela.

Är det förresten någon som vet vad VM kommer att heta nästa säsong istället för Embassy.

Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
"Han är som ett kassaskåp.... Alltså säker i sitt spel." Var det nog.
Nej, det var det inte. det var som Supersonicc skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in