Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-11, 16:59
  #1
Medlem
Hej! Jag har en Logitech harmony one som strular. Har programmerat in "kolla på tv", "lyssna på musik" osv precis som man ska men det är väldigt ofta som tv:n inte går igång eller att förstärkaren inte byter ingång osv. När jag trycker på help-knappen löser det sig men jag börjar bli irriterad på att det väldigt sällan fungerar på första försöket. Någon som vet vad man kan göra åt det?
Citera
2012-01-12, 12:23
  #2
Medlem
Har också en One och hade samma problem. Du kan ändra ordning som grejerna slås på, blev lite bättre för mig då. Och sen att man riktar den mot anläggningen i ca 5 sekunder när man ska slå på eller byta aktivitet.
Citera
2012-01-12, 14:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ButtBandit
Har också en One och hade samma problem. Du kan ändra ordning som grejerna slås på, blev lite bättre för mig då. Och sen att man riktar den mot anläggningen i ca 5 sekunder när man ska slå på eller byta aktivitet.

Okej, Jag ändrade nu och det funkar bra än så länge Hur upplever du batteritiden? tycker den är sämre än förväntat. Måste ladda den varannan/var tredje dag och då använder jag den inte speciellt mycket.
Citera
2012-01-12, 15:12
  #4
Medlem
slaskbaks avatar
Jag upplever det som att man måste vara noggrann när man startar/byter och avslutar en aktivitet.
Jag har aldrig några problem men min sambo misslyckas var och varannan gång.
Rikta fjärrkontrollen mot systemet rakt framifrån, inte vinklat från sidan, och håll den där enda tills sänd-ikonen i skärmens överkant försvinner.

Batteriet i min håller i veckor. Så pass länge att jag inte har koll på hur sällan jag laddar den.
Citera
2012-01-15, 17:37
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaskbak
Jag upplever det som att man måste vara noggrann när man startar/byter och avslutar en aktivitet.
Jag har aldrig några problem men min sambo misslyckas var och varannan gång.
Rikta fjärrkontrollen mot systemet rakt framifrån, inte vinklat från sidan, och håll den där enda tills sänd-ikonen i skärmens överkant försvinner.

Batteriet i min håller i veckor. Så pass länge att jag inte har koll på hur sällan jag laddar den.

Okej, får tänka på det nästa gång. Det där med batteriet låter konstigt, min är ny men batteriet är helt värdelöst
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback