Brunsås och ost så får du poutine. Går att variera med ytterligare ingredienser såklart. Kryddig korv, köttfärs eller någon grönsak. Perfekt på fyllan.
Du råkar inte bo nära stockholm och veta var man kan köpa detta? Lät sjukt nice!
Äter mkt pommes (frysta man lägger in i ugnen) utan tillbehör förutom ketchup, och undrar om ni har ider till någon roligare sås/röra till dem. Jag vill nog ha något tomatbaserat, så med tomatpure eller så... ganska stark och kryddig
Ketchup med svartpeppar och BEA såklart! Glöm inte Santa Marias pommes krydda heller... Det är svingott. Speciellt när man är fylle-svulten.
Jag tycker ugnsgjord pomme är så jävla mjölig och mjuk. Jag gillar inte alls ketchup till pomme heller. Det viktigaste med fryspommes man kan göra tycker jag är att fritera dem. Sås till gillar jag aioli eller hollandaise, och bara lite till varje enskild pommes.
Till ugnsbakade fryspommes, köp en färdigbea och häll över..
ta en burk hela tomater, mixa den med lite råsocker, färsk basilika, lite, lite curry (ska inte smaka curry direkt utan bara finnas som en doft i bakgrunden), en klyfta eller två vitlök, lite mango chutney och röd paprika (som du helst ska ha rostat i ugnen innan). smaka av med salt, peppar och paprikapulver eller chili.
Om du inte har prövat den engelska varianten så kan det rekommenderas!
Dränks pommesen i vinäger och salt och ät så mycket du kan, bland det godaste som finns!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!