2012-01-11, 10:41
Medlem
Vill du köra hårt så säger jag GYROS SÅS! Inskaffa jävligt mycket och häll över pommesen. Lite kladd blir det men fyfan vad gott! (ät med gaffel)
Citera
2012-01-11, 10:55
Medlem
JahLoves avatar
jag brukar köpa potatis och skära till strippes o fritera...blir snuskigt goda..knapriga o perfekta o doppa.
Så doppar jag direkt ut beaburken.

klockrent , bra munchies
Citera
2012-01-11, 11:08
Medlem
Sturmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Brunsås och ost så får du poutine. Går att variera med ytterligare ingredienser såklart. Kryddig korv, köttfärs eller någon grönsak. Perfekt på fyllan.

Du råkar inte bo nära stockholm och veta var man kan köpa detta? Lät sjukt nice!
Citera
2012-01-11, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av clownsoldat
Äter mkt pommes (frysta man lägger in i ugnen) utan tillbehör förutom ketchup, och undrar om ni har ider till någon roligare sås/röra till dem. Jag vill nog ha något tomatbaserat, så med tomatpure eller så... ganska stark och kryddig

Ketchup med svartpeppar och BEA såklart! Glöm inte Santa Marias pommes krydda heller... Det är svingott. Speciellt när man är fylle-svulten.
Citera
2012-01-11, 11:30
Medlem
Jag tycker ugnsgjord pomme är så jävla mjölig och mjuk. Jag gillar inte alls ketchup till pomme heller. Det viktigaste med fryspommes man kan göra tycker jag är att fritera dem. Sås till gillar jag aioli eller hollandaise, och bara lite till varje enskild pommes.

Till ugnsbakade fryspommes, köp en färdigbea och häll över..
Citera
2012-01-11, 12:23
Medlem
Ratis avatar
Kebabsås och hamburgerdressing.
Citera
2012-01-11, 12:39
Medlem
pyttefnaxs avatar
Johnnys bea eller pepparsås.
Citera
2012-01-11, 14:06
Medlem
mrdannenergidrinks avatar
Jag föredrar bearneisesås men inte så tomatigt...
Citera
2012-01-11, 14:46
Medlem
Frank Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturmy
Du råkar inte bo nära stockholm och veta var man kan köpa detta? Lät sjukt nice!

Närmaste sthlm du kan få poutaine är nog Quebec.

Problemet om man vill göra själv är nog http://en.wikipedia.org/wiki/Cheese_curds
Citera
2012-01-11, 14:52
Medlem
pederastens avatar
ta en burk hela tomater, mixa den med lite råsocker, färsk basilika, lite, lite curry (ska inte smaka curry direkt utan bara finnas som en doft i bakgrunden), en klyfta eller två vitlök, lite mango chutney och röd paprika (som du helst ska ha rostat i ugnen innan). smaka av med salt, peppar och paprikapulver eller chili.

det godaste du kan äta till pommes.
Citera
2012-01-11, 14:55
Medlem
Whippedcreams avatar
Om du inte har prövat den engelska varianten så kan det rekommenderas!
Dränks pommesen i vinäger och salt och ät så mycket du kan, bland det godaste som finns!
Citera
2012-01-11, 15:40
Medlem
Paladias avatar
Tycker faktiskt vanlig bearnaise är godast till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in