2012-01-11, 15:53
Medlem
Uses avatar
Jag brukar likt andra har skrivit, krydda min ketchup efter smak, vanligtvis med peppar, cayennepeppar, chili och dylikt. Om jag äter på någon snabbmatskedja så är det inte helt ovanligt att jag doppar mina pommes i milkshake, vilket för övrigt är en riktig höjdare.
Citera
2012-01-11, 16:37
Medlem
Spackelackans avatar
Ugnsbaka 2 röda paprikor tills att skalen svartnar.
Skala sedan paprikorna, tag ur kärnhusen och de vita mellanväggarna om det finns några.
Mixa (stavmixer el. hushållsassistent) paprikorna ihop med tre stycken skållade, skalade och urkärnade tomater, en halv rödlök, en tesked spiskummin, tre msk olivolja, två vitlöksklyftor samt en valfri mängd färsk röd chili/chilipulver. Smaka sedan av med svartpeppar, salt och en skvätt citron.

Funkar kanon till pommes/som chipsdipp.
Citera
2012-01-11, 17:08
Medlem
AkeSvanstedts avatar
Allt du behöver är Baconnaise!

http://www.coolstuff.se/Baconnaise
Citera
2012-01-11, 17:19
Medlem
Razputins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Där ser man hur olika man kan tycka. Enligt min åsikt så är den otjänlig som människoföda. Jag brukar mixa ihop en egen sås till sommarens grillning men förra året så tänkte jag förenkla det hela genom att köpa den nämnda såsen. Vilken besvikelse. Frågan är vad jag skall göra med skräpet nu....

~Paul~

Du kan alltid posta den till mig, tror min är slut nämligen.. Adress och sånt fixar vi över PM om du är sugen

Samt vad gör du för egen sås till sommarens grillning? Och hur? Kan man göra en egen VETTIG bbqsås?
Citera
2012-01-11, 17:19
Medlem
Humperdincks avatar
Förvånad att inte fler säger majonnäs!?
Annars er riktig höjdare: Curryketchup! Käkar dem i Tyskland hela tiden
Fast vet inte vart dem säljer det i sverige, vet någon?
Citera
2012-01-11, 17:20
Medlem
n00rlinarns avatar
kebbabsås finns inget godare! (från västkusten såklart)

annars är det gött att vispa ihop lite:

cream fresh
vitlök
sweetchillisås
Citera
2012-01-11, 17:39
Medlem
Ketchup blandat Majonäs är ju en klassiker, kan även kryddas upp med lite svartpeppar om så önskas.
Givetvis ska majonäsen vara hemmafixad men fungerar även med köpt.
Citera
2012-01-11, 17:51
Medlem
HeltDunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clownsoldat
Äter mkt pommes (frysta man lägger in i ugnen) utan tillbehör förutom ketchup, och undrar om ni har ider till någon roligare sås/röra till dem. Jag vill nog ha något tomatbaserat, så med tomatpure eller så... ganska stark och kryddig

Mcfeast dip från mcdonalds , a.k.a Amerikansk majonäs , bästa
Citera
2012-01-11, 18:18
Medlem
Köp curry ketchup på Lidl eller likn, riktigt gott och oavancerat!
Citera
2012-01-11, 18:19
Medlem
negerbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Ketchup blandat Majonäs är ju en klassiker, kan även kryddas upp med lite svartpeppar om så önskas.
Givetvis ska majonäsen vara hemmafixad men fungerar även med köpt.

This. Gärna med någon kvalitetsmajonäs med, så som Hellmans.
Citera
2012-01-11, 18:31
Medlem
schlafhunds avatar
Förvånad att så många tycker det är gott med sås till pommes. De blir ju för fan blöta...

Exempelvis när man har beställt en kebabtallrik och de har lagt all pommes i mitten på något sätt och sedan hällt en jävla massa sås över allt. Hemska tanke.

Salt är allt som behövs, smakar som en gudagåva.
Citera
2012-01-11, 18:32
Medlem
vasaduellers avatar
Ett annat tips skulle kunna vara Reaggae Reggae Sause. Vet inte, eftersom jag aldrig smakat den, men han med gitarren i Dragons Den var rätt skön om jag minns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in