Gör du cheddaren själv eller köper du färdig och hur lägger du in jalapenos? Mixa och blanda eller har du skivor? Finns det redan en färdig mix? Jag blev fett sugen på att smaka det för faaan! Är pommes det bästa man kan ha till det?
Citat:
Ursprungligen postat av svenrajpa
Brukar köra svart pepper i själva ketchupen, tycker den ger själva ketchupen en mycket godare och lite starkare känsla.
Annars kör bea på hela skiten, brukar funka också
Klassikern som man kör på McDonalds ju
TS jag glömde nämna att Sweet Baby Rays är den bästa BBQsåsen
Creme fraice, chilisås/tacosås svart peppar blir en bra "dipp"
Mjukost kan funka även det, bara testa sig framåt!
Creme fraice med senap är även det ett alternativ, kanske inte till pommes men varför inte testa
Gör du cheddaren själv eller köper du färdig och hur lägger du in jalapenos? Mixa och blanda eller har du skivor? Finns det redan en färdig mix? Jag blev fett sugen på att smaka det för faaan! Är pommes det bästa man kan ha till det?
Värm en burk santa maria cheddar dip i en kastrull på låg värme. Blanda i drygt 100g riven cheddarost(brukar köra på kvibilles) tills den smälter. Hacka några jalapenos i småbitar och rör ner i dipen.
Så brukar jag göra och det blir djävulskt gott. Totalskostnaden blir runt 40kr och det räcker till en hel påse pommes.
har inga tips på vad du kan göra själv utan bara vad man kan köpa färdigt på tex ica
icas egna vitlöksdressing är grymt gott annars funkar johnnys bea och strips sås kanon allt är på tub så det håller sig en stund oxå tillskillnad mot tex rydbergs bea som är på påse samtidigt som den inte smakar särskilt gott heller.. Hoppas du blev lite rikare på denna infon :P
TS jag glömde nämna att Sweet Baby Rays är den bästa BBQsåsen
Där ser man hur olika man kan tycka. Enligt min åsikt så är den otjänlig som människoföda. Jag brukar mixa ihop en egen sås till sommarens grillning men förra året så tänkte jag förenkla det hela genom att köpa den nämnda såsen. Vilken besvikelse. Frågan är vad jag skall göra med skräpet nu....
Den kinesiska Hoisinsåsen brukar vara en god bas för diverse sötaktiga såser till pommesar och ris. En variant är att blanda med:
- ketchup (försiktigt!)
- sherry- eller maltvinäger
- salt
- peppar (nymalen, vit och svart)
- chili, både flakes och färsk
- en klick senap (neutral) eller en liten sked Colman's senapspulver
- vitlökspulver
- MSG
Om blandningen skulle vara för tjock så kan man tillföra vatten.
När jag käkar potatis/pommes så brukar jag antingen köra på HP eller någon creme fraiche-baserad sås med lite Sambal oelek, piri piri och typ salt/peppar.
Det godaste som finns är bannemej sås från närmaste pizzeria och ha på pommes frites, det är helt oslagbart. Gärna en lite kryddstark!
Har alla pizzerior samma sås eller kvittar det vilken sås det är bara den kommer från en pizzeria?
Och blir det skillnad om man väljer en pizzeria som inte är närmast?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!