Citat:
Ursprungligen postat av
Pilotyega
Eftersom du inte vet hur det fungerar i en rättsprocess så ska jag berätta det för dig.
Ombuden får föra en noggrann redogörelse vilka åtgärder denne har gjort och det sista som sker på en HUF är att parterna inger sina kostnadsräkningar och så läser ordf upp beloppen och var och en får säga huruvida beloppet är skäligt eller om man överlämnar till rätten att bedöma det.
Så du kan bara släppa att Bolin betalat en krona till ombuden.
Och så är inte pengarna Binninges, det är väl bolagets.
Bolagets? Menar du det där bolaget som grisen binninges 86-årige mamma driver? Bolaget som har noll anställda och en årsomsättning som är mindre än en normal månadslön? Är det det bolaget du menar? Det verkar vara ett illa skött bolag, de har visst glömt att skicka in sin årsredovisning också, ser jag.
Fast när det gäller arvoden så får du allt ta och läsa på lite. Vid längre tvister är det normalt att klienterna faktureras månadsvis av sina ombud. Jag läste på ett annat forum där en person som uppenbarligen var grisen själv skrev att han fakturerade Esbjörn 2000kr/h. Och det förefaller ju rätt uppenbart att grisen och hans harem haft för avsikt att skinna Esbjörn så gott de har kunnat, så det förefaller väl inte alls orimligt att så skulle vara fallet. Att sedan grisen i detta fallet har stora skulder till kronofogden och försöker traggla sig fram under radarn, skriver sig själv hemma hos sin mamma och inte har några tillgångar alls, ingen egen bostad, ingen bil osv, gör väl att han har lite svårt att få ut några pengar den regelrätta vägen. Någon skrev att han inte har kontokort såg jag, och det stämmer säkert rätt bra för jag såg nåt om att han blivit alldeles tokig för att någon restaurang inte tog kontanter utan bara kort, och det hade han inte något. Det var ju han själv som skrev om det på facebook, och till och med hans "vänner" tyckte att han var ute och cyklade i sin egen galla över restaurangen som var tydliga med att de inte tog kontanter.
Att den myglande fattiglappen till barnvåldtäktsman inte skulle debitera esbjörn en krona på över ett halvår i en tvist som denna, med resor, hotell och olika former av utlägg, det finns det inte en vettig människa som tror på.