Citat:
Ursprungligen postat av
Pilotyega
Han satt tydligen med restriktioner fram till tingsrättsförhandlingen, därefter släpptes det. Han blev mycket omtyckt på häktet och fick många fördelar har jag hört, så jag tror inte det tog så hårt på honom.
Om man läser hans resning så nämns Danny Eriksson som hennes pojkvän.
Danny Eriksson var en slashas som utnyttjade Felicia på alla möjliga sett.
Aha, tyckte mig ana nåt sånt från att ha läst domarna och så noga så Popeye AKA N.Armstark nu slokörarad med svansen mellan benen tycks ha lämnat den diskussionen huruvida mamman trodde på sin dotters anklagelser mot hennes sambo eller inte. Det tog sin tid och med en inte så lite raffinerad taktik så kom sanningen fram till slut. Så ska det vara för förnekare av fakta i domstolsbeslut. Härligt å se och det känns ordentligt skönt.
Ha ha ha lockade honom till att läsa om domarna genom ett trick där han säkert febrilt letade efter citat eller rättare avsaknad av citat som skulle visa på att jag hade fel eller också rättare, uttryckt mig en aning övertydligt utan att ha ett ordagrant citat att stödja mig på. Iomd detta, N.Armstrongs febrila letande, så fick ju naturligtvis också då N.Armstark såklart syn på de hela fyra olika sidorna
i tingsrättens dom där moderns tvivel på sin dotters trovärdighet omtalas och så på så många rader som 12 sammanlagt.
Ha ha ha kolla redigeringstiden på, det för frågan, avslutande inlägget!

Bara en liten undran...om han satt å väntade på att editeringstiden skulle rinna ut
Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Stackars barnmisshandlare som blev så illa behandlad! Du gör helt rätt som gräver i en 14-årig flickas liv istället, hon måste självklart ha gjort något så hon förtjänade örfilarna och brännskadan. Du borde verkligen engagera dig i Rättssäkerhetsorganisationen med Binninge och Butt för att ge upprättelse till alla våldtäktsmän och våldsverkare. Offren får nästan alltid skylla sig själv eftersom de varit obstinata och ouppfostrade.
Vad jag ska låta vara osagt är huruvida någon överilad örfil och blåmärken på armar, som det förövrigt i domen också omtalas att hon hade lätt för att ådra sig, skulle kunna vara åsamkat henne av den av Ebba Busch så grovt förtalade. Örfil utdelad när flickungen blev för jävlig i sina spydiga kommentarer helt enkelt och blåmärken när styvpappan försökte hålla i flickan å få henne att inte springa iväg till hennes kille innan läxor var gjorda osv. Ja, nej det är för mig högst troligt att så ha kunnat skett och då med tanke på hur hela denna bedrövliga historia till slut utvecklade sig med ett så förödande slut.....dock inte riktigt slut ännu skall det å det kraftfullaste poängteras så det ekar ända in till samtliga svenska rättssalar och så fortsätter ända till en ny resningsansökan antagits och beviljats.
Blåögat kan hon mycket väl ha fått av sin pojkvän, hon skämdes ju för det! Brännskadan som hon också skämdes för har hon såklart i sitt självskadetillstånd tillfogat sig själv.
Nu har inte jag ännu läst JB:s resningsansökan men skall göra det så snart jag bara kan. Har ju av lättförståeliga skäl varit ganska så upptagen med aktbilagorna 65 o 66 för målet som renderade JB fängelsevistelse.
Som du ju sett så finner jag domen mot JB mycket vag och då är det en mycket stark underdrift när jag uttrycker mig på så sätt. Jag tycker det är synd att vi inte kan titta på detta ärende med sansade ögon och se om det verkligen kan förhålla sig så att JB som han själv hävdat är felaktigt dömd. Självklart vill ju inte jag att JB ska frias om han mot förmodan skulle vara skyldig men är han det inte ja då ska det bara till slut få komma fram och de som dömt honom ska komma på skam.
En fråga till dig: Vad i domen tycker du är åklagarens starkaste bevisföring? Nämn en punkt eller omständighet! Jag ser det icke. Det är ord mot ord utan minsta teknisk bevisning eller ögonvittnen.