2021-09-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Johann Binninge hade kunnat fortsätta med sitt liv om inte Ebba Busch, suttit med sina funderingar om hur hon ska bättra på sina chanser till seger mot åldringen Esbjörn.

Antagligen hade hon fått reda på av sin advokat att Binninge gjort saker rätt när han dokumenterar Esbjörns kognitiva svårigheter, kontaktar Densia för en värdering. Det gällde att skadeskjuta budbäraren.

Ett kaotiskt sinne, Facebook och en bag-in-the-box är ingen bra kombo.
Johann Binninge hade kunnat fortsätta med sitt liv om han inte hade gått ut i media med lögner i ett försök att genom medial utpressning försöka tvinga Ebba Busch att backa från affären. Vad gäller Barry Karlssons utredning och Densias värdering så finns sanningen i tråden om fastighetstvisten för den som är intresserad av sanningen. Den intresserar inte dig det minsta.
Citera
2021-09-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Johann Binninge hade kunnat fortsätta med sitt liv om han inte hade gått ut i media med lögner i ett försök att genom medial utpressning försöka tvinga Ebba Busch att backa från affären. Vad gäller Barry Karlssons utredning och Densias värdering så finns sanningen i tråden om fastighetstvisten för den som är intresserad av sanningen. Den intresserar inte dig det minsta.

Är det allt du har att komma med? Personangrepp överallt på alla som inte gillar det Ebba Busch håller på med?

Min slutsats blir att Ebba Busch har otur med rådgivare, polare och anhängare. Just saying.
Citera
2021-09-14, 12:21
Medlem
Citat:
Hon var väl provocerande och trotsig eller hur? Det brukar vara den gängse ursäkten till våld i nära relation. Du verkar också ha lite aggressionsproblematik och svårt att föra en vuxen konversation.
Vart har det framkommit att Binninge påståtts ha den inställningen till ”brottet”?
Eller är det som vanligt i din fantasi?
Citera
2021-09-14, 12:24
Medlem
Citat:
Jag hoppas i alla fall att han läser tråden och tar till sig av hur mentalt friska människor ser på honom och hans grova brottslighet. Att han dessutom visat sig vara en helt igenom oduglig jurist kan nog också fungera som en uppmaning att söka sig till något annat mindre krävande verksamhetsområde.
Mentalt friska människor?! Så du tror att Binninge tar fasta på vad en handfull arbetslösa trasiga och okunniga stollar sitter på nätterna och skriver?
😂😂😂😂😂😂
Tjena, jag tror han ser det som lite underhållning att trigga igång stollarna.
Senast redigerad av Pilotyega 2021-09-14 kl. 13:10.
Citera
2021-09-14, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Vart har det framkommit att Binninge påståtts ha den inställningen till ”brottet”?
Eller är det som vanligt i din fantasi?
Du kan väl försöka läsa inlägget en gång till och försöka förstå vad som står där i stället för att bli otrevlig och gå till angrepp på en gång? Det är bättre att försöka föra en vuxen dialog.

Citat:
Med ett flackt själsliv och empatibrist så förefaller det givetvis som att det finns en skillnad. Binninge ursäktar sitt beteende för sig själv med att offret bad om det och ljuger till omvärlden i ett patetiskt försök att bibehålla sin grandiosa självbild.

Alla psykopater fungerar på det sättet, i det fallet så skiljer han sig inte från sina kompisar i RO. Billy Butt dömdes som bekant till fem års fängelse för nio våldtäkter och har sedan dess försökt få resning utan att lyckas. Även han förnekar brott och ljuger för sig själv att offren ljög och ville honom illa, det är psykopatens självbild.
Citera
2021-09-14, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Mentalt friska människor?! Så du tror att Binninge tar fasta på vad en handfull arbetslösa trasiga och okunniga stollar sitter på nätterna och skriver?
😂😂😂😂😂😂
Tjena, jag tror han ser det som lite underhållning att trigga igång stollarna.
Det är egentligen omöjligt att svara på, det är svårt att sätta sig in i vad den lilla lönnfeta sexualsadisten tar fasta på. Egentligen vill nog ingen veta det heller. Vad han triggas igång av kan man läsa i domen som kubun länkade till.

(FB) Vem är Johann Binninge?
Citera
2021-09-14, 15:44
Medlem
Citat:
Du kan väl försöka läsa inlägget en gång till och försöka förstå vad som står där i stället för att bli otrevlig och gå till angrepp på en gång? Det är bättre att försöka föra en vuxen dialog.
Och det ska komma från dig som är otrevlig i alla dina inlägg.
Du får nog läsa en gång till vad du skriver. Men det är lite svårt kanske...
Citera
2021-09-14, 15:53
Medlem
kubuns avatar
N.Armstarks dilemma!

Citat:
Jag tror att du av någon anledning blandar ihop vem som är förövare och brottsoffer i denna tråd. Jag diskuterar med glädje barnmisshandlaren och sexualbrottslingen Johann Binninge med dig, men inte hans offer. Du försöker på ett perverterat sätt föra över diskussionen på offret, men jag är inte det minsta intresserad av att ge dig det utrymmet. Denna tråd handlar om vem Johann Binninge är och det ska den göra även framledes.
Återigen försöker du som du tror listigt glida ifrån sakfrågan. Tråden heter som du vid det här laget upprepat så många gånger mycket riktigt "Vem är Johann Binninge" och då är det högst relevant att framhålla att han hävdar sig oskyldigt dömd...eller hur....för det är ju faktiskt vad JB gör. Är han då oskyldigt dömd måste man då fråga sig för å få utrett vem han är och då är det ju ofrånkomligt att man tittar på domarna från de båda rättegångarna, eller hur?

Det har jag gjort och inte kunnat finna någon avgörande bevisning och följaktligen blir då min slutsats att Johann Binninge har rätt när han hävdar att han är oskyldig till det brott han blev åtalad och dömd för. Det är då jag har bett om hjälp från dig, som så bestämt står fast vid att Johann är skyldig, om det starkaste bevis domstolen har dömt efter - undantaget flickans berättelse. Detta har du gång efter gång undvikit att vara mig behjälplig med och det föranlåter naturligtvis inte bara mig utan ALLA som läser denna tråd att ställa sig alltmer tveksam till din bild av målet....eller hur....det fattar du väl att så blir konsekvensen av din tystnad.

Du säger dig tala för flickans bästa och värna om hennes integritet. Förstår du inte att det du gör när du inte vill diskutera bevisfrågan är just att ur ditt perspektiv skada flickan som nog inget högre just nu vill är att du å det kraftigaste presenterar åklagarnas och domstolarnas mest övertygande bevisföring så det klart framkommer att det inte bara är flickans ord som fällt styvpappan.

Ja inte bara flickan utan även Ebba uppskattar nog om du kommer till skott nu så inte hennes försvar för det grova förtalet urholkas och alltmer framstår som ett förtal av en oskyldigt dömd. Fast det såklart hon sa väl ändå bara att JB var dömd och inte som du med flera i hennes entourage här menar att han är (och mer därtill ) det hovrätten bedömt att han har begått som straffbar gärning.

Betänk också att om du nu försätter möjligheten att täppa till truten på mig så är det många, som i likhet med mig ställt sig ytterst tveksamma till domstolarnas beslut, som skrattar gott åt din skrivkramp. Ja och många andra som börjat ta dina upprepningar som sanning börjar då såklart tvivla på dina utsagor pga din handlingsoförmögenhet i detta så viktiga moment i ärendet och ja det kan komma att ha mycket stor betydelse för Johanns chanser att nå HD och blir fullkomligt fri och något sådant (med handen på hjärtat och foten i själen) vill du väl ändå inte få uppleva om så än Johann skulle vara oskyldig?!
Senast redigerad av kubun 2021-09-14 kl. 16:14. Anledning: rubricerade
Citera
2021-09-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja och många andra som börjat ta dina upprepningar som sanning börjar då såklart tvivla på dina utsagor pga din handlingsoförmögenhet i detta så viktiga moment i ärendet och ja det kan komma att ha mycket stor betydelse för Johanns chanser att nå HD och blir fullkomligt fri och något sådant (med handen på hjärtat och foten i själen) vill du väl ändå inte få uppleva om så än Johann skulle vara oskyldig?!
Det där var nästan lyteskomik, du tror på fullt allvar att ett enda ord från dina meningslösa inlägg här kommer att påverka HD:s beslut om att bevilja Binninge resning! Han är dömd i samtliga instanser och varje begäran om resning är avslagen, men du har inte kunnat finna någon avgörande bevisning utan vill ha min hjälp att hitta den….det säger en hel del om din kapacitet. Klarar du inte av att läsa domar och domskäl så ska du nog hålla dig borta från juridiska diskussioner.
Citera
2021-09-14, 16:37
Medlem
kubuns avatar
förtydligande

Citat:
Det där var nästan lyteskomik, du tror på fullt allvar att ett enda ord från dina meningslösa inlägg här kommer att påverka HD:s beslut om att bevilja Binninge resning! Han är dömd i samtliga instanser och varje begäran om resning är avslagen, men du har inte kunnat finna någon avgörande bevisning utan vill ha min hjälp att hitta den….det säger en hel del om din kapacitet. Klarar du inte av att läsa domar och domskäl så ska du nog hålla dig borta från juridiska diskussioner.
Det finns ingen - så enkelt är det - det är det jag uttrycker när jag "ber dig om hjälp" att inte bara för mig visa vad just DU hittat som ingen annan ser! Nå vad har du att komma med...eller du föredrar att stå där med din stortrut inte tilltäppt utan faktiskt vidöppen av förvåning med hakan ända ned till hjärthöjd. Din bluff är numera avslöjad och ALLA har sett att du bara är en gaphals och alls inget att fästa någon som helst tilltro till. Känn nu också av foten du fått!

Ja å så var det ju inte mina ord just här som kan få Johann till HD utan alla de som tidigare du så ostört haft möjligheten att påverka som nu vänder dig ryggen eftersom de såklart inte tolererar en skitsnackare som du. Folkets makt är stor
Senast redigerad av kubun 2021-09-14 kl. 16:46.
Citera
2021-09-14, 16:46
Medlem
Citat:
Det finns ingen - så enkelt är det - det är det jag uttrycker när jag ber dig om hjälp att inte bara för mig visa vad just DU hittat som ingen annan ser! Nå vad har du att komma med...eller du föredrar att stå där med din stortrut inte tilltäppt utan faktiskt vidöppen av förvåning med hakan ända ned till hjärthöjd. Din bluff är numera avslöjad och ALLA har sett att du bara är en gaphals och alls inget att fästa någon som helst tilltro till. Känn nu också av foten du fått!

Ja å så var det ju inte mina ord som kan få Johann till HD utan alla de som tidigare du så ostört haft möjligheten att påverka som nu vänder dig ryggen eftersom de såklart inte tolererar en skitsnackare som du. Folkets makt är stor

Att som du och andra kretiner försvara våld mot barn är vidrigt. N.Armstark är ett föredöme som ställer sig på brottsoffrets sida! Svinet Binninge är dömd i två instanser och har vägrats resning i HD. Det räcker som kunskap för att ta avstånd från svinet!
Citera
2021-09-14, 16:58
Medlem
Citat:
Det finns ingen - så enkelt är det - det är det jag uttrycker när jag "ber dig om hjälp" att inte bara för mig visa vad just DU hittat som ingen annan ser! Nå vad har du att komma med...eller du föredrar att stå där med din stortrut inte tilltäppt utan faktiskt vidöppen av förvåning med hakan ända ned till hjärthöjd. Din bluff är numera avslöjad och ALLA har sett att du bara är en gaphals och alls inget att fästa någon som helst tilltro till. Känn nu också av foten du fått!

Ja å så var det ju inte mina ord just här som kan få Johann till HD utan alla de som tidigare du så ostört haft möjligheten att påverka som nu vänder dig ryggen eftersom de såklart inte tolererar en skitsnackare som du. Folkets makt är stor
Du är bara enfaldig om du tror att jag ska motivera och försvara innehållet i en lagakraftvunnen dom där samtliga instanser i ett brottsmål har dömt Binninge för fridskränkning och våldtäktsförsök på ett barn. Jag har inget beviskrav i det fallet eftersom det är ett faktum, det har du själv bevisat genom att dela med dig av domen.

Domen är fastställd av nämndemän och domare i tings- och hovrätt. Binninge har vid ett flertal gånger begärt resning och då har domen på nytt granskats av domstolsväsendets högsta instans som har uttalat att de inte ser någon anledning att ta upp fallet på nytt.

Mot detta har vi då kubun på Flashback som påstår att han genom att ha läst domen nu är helt säker på att Johann Binninge är oskyldigt dömd och Armstark därmed avslöjad som gaphals.

Du är inte bara lite märklig, du är helt igenom snurrig, enfaldig och uppenbarligen helt intelligensbefriad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in