2021-06-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Kontaktade allabolag.se som sa att de får sina uppgifter från SCB och de gav mig deras söksida. Jag angav det organisationsnummer som finns angivet för RO på allabolag.se och fick till svar från SCB att organisationsnumret var ogiltigt. Hur tycker du vi ska tyda det om inte som ännu ett tecken i den långa raden av tecken på att RO ligger i ett bolagens och organisationers bårhus kylrum i väntan på en jordfästning.....

Ja se själv...för annars tror du väl mig inte
https://www.cfarnrsok.scb.se/

Nä vänta nu.....var tvungen å ta bort bindestrecket....får återkomma

Nå detta svar fick jag som säger
Inget CfarNr är tilldelat. Enligt gällande regler för SCB:s Företagsregister är ett företag verksamt/aktivt och tilldelas ett CfarNr då det är registrerat för moms och/eller arbetsgivare och/eller F-skatt hos Skatteverket.
Hur som knappast, ja inte alls, aktivt som kapitaliserande eller hur!!!
Ja och inte heller aktivt i bemärkelse att de är lättillgängliga (mycket stark underdrift det epitetet) för hjälpsökande som ju ska eller rättare skulle vara deras ambition att verka för.
Vill de visa att den är avvecklad och inte verksam så är det bara att anmäla utan kostnad:

” Avveckla ideell förening
Vill du inte driva den näringsdrivande ideella föreningen vidare? Då ska du anmäla det till Bolagsverket.

Anmäl till Bolagsverket

Använd blanketten Avregistrering, nr 934 när du vill avveckla din ideella förening. Anmälan ska skrivas under av en styrelseledamot.

Avregistrering, nr 934 (329 kB)
Avgift: 0 kronor

Vi tar bort föreningar som inte driver verksamhet

Vi arbetar löpande med att ta bort föreningar och företag som inte har någon verksamhet från våra register. Läs mer på sidan Driver företaget fortfarande verksamhet?”
Citera
2021-06-05, 01:09
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja då ligger det nog så till att JB fixat denna femårsrespit och att de snart är ur rullorna. Att som konsonantfiguren göra gällande att Binninge döljer organisationens aktivitet gränsar ju till ett utslag av paranoia.

Då är det ju du som är paranoid. De pratade om hur detta med husaffären var något för RO, öppet på facebook. Har du fortfarande inte fattat det?
Citera
2021-06-05, 01:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Kontaktade allabolag.se som sa att de får sina uppgifter från SCB och de gav mig deras söksida. Jag angav det organisationsnummer som finns angivet för RO på allabolag.se och fick till svar från SCB att organisationsnumret var ogiltigt. Hur tycker du vi ska tyda det om inte som ännu ett tecken i den långa raden av tecken på att RO ligger i ett bolagens och organisationers bårhus kylrum i väntan på en jordfästning.....

Ja se själv...för annars tror du väl mig inte
https://www.cfarnrsok.scb.se/

Nä vänta nu.....var tvungen å ta bort bindestrecket....får återkomma

Nå detta svar fick jag som säger
Inget CfarNr är tilldelat. Enligt gällande regler för SCB:s Företagsregister är ett företag verksamt/aktivt och tilldelas ett CfarNr då det är registrerat för moms och/eller arbetsgivare och/eller F-skatt hos Skatteverket.
Hur som knappast, ja inte alls, aktivt som kapitaliserande eller hur!!!
Ja och inte heller aktivt i bemärkelse att de är lättillgängliga (mycket stark underdrift det epitetet) för hjälpsökande som ju ska eller rättare skulle vara deras ambition att verka för.

Ja jösses vad förvirrad och okunnig du är.

SCB Ja, därifrån får de uppgifter om adress och liknande.

Annan info kommer från Bolagsverket.

Och nej, RO's orgnr är inte ogiltigt. Det ger följande info

Citat:
Företagsinformation
Orgnr Namn Telefon Firma Adress Postnr Postort SNI-kod Aktivitetsrubrik
802438-6107 RÄTTSSÄKERHETSORGANISATIONEN, RO c/o JOHANN BINNINGE HAGA GÅRD, EKER 507 705 92 ÖREBRO 94990 Verksamhet i andra intresseorganisationer

Information om RO på allabolag.se är uppdaterat i Maj månad, och då var RO en aktiv förening. Så om de begärt om avregistrering efter det, så visar det bara två saker, att de var aktiva under hela tiden Binninge representerade Esbjörn, att de var så aktiva att de aktivt skrubbar nätet m.m. på information om RO och begärt avregistrering.

Du får ta och lägga ner din paranoia, och hålla dig till fakta istället.

Vad du heller inte förstått är att syftet med RO är inte att dra in pengar till RO, utan att dra in pengar till de som står bakom RO. Det är Binninge som kapitaliserar på sin dom, inte RO.
Citera
2021-06-05, 10:56
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi har konstaterat för länge sedan att RO inte är registrerat för moms eller F-skatt, det står redan på allabolag.se

Du har inte bevisat någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Då är det ju du som är paranoid. De pratade om hur detta med husaffären var något för RO, öppet på facebook. Har du fortfarande inte fattat det?
Okey Ebbays, så här ligger det till. Rättssäkerhetsorganisationen RO är inte den aktiva ideella hjälporganisation den en gång i tiden var. Den går nu inte ens på tomgång utan står helt utan bränsle i tanken.

Jag ringde nämligen upp Johann Binningen och undrade över hur läget var med hans skötebarn RO eftersom jag på inga sätt kunde nå organisationen. Han blev mäkta förvånad över det jag berättade för han menade att den nog skulle vara igång i den bemärkelsen att folk fortfarande kunde få smärre råd och tips per telefon till självhjälp och så utan att RO på något sätt gick in å tittade närmare på ärendena.

Som sagt förvåningen hos honom var stor över att deras Facebook-sida var totaldöd. Han tackade mig mycket för att jag gjorde honom uppmärksam på hur det stod till och han sa att han snarast skulle se till å få ordning på Facebook-sidan igen och med den alla de kontaktuppgifter om RO som den en gång i tiden har förmedlat och som nu kommit att bli inaktuella.

Varför det hade gått som det nu gått med RO sa han berodde på att han blev överbelastad med obetalt arbete som han blev alltmer ensam om att få utföra och det höll ju inte i längden då han som alla andra människor måste ha en inkomst att leva av och det fick han ju inte från sitt arbete med RO. De som däremot kunde kapitalisera på organisationen var de advokater som fick klienter via RO och däribland hör å häpna just Tomas Olsson som fått ett flertal jobb därifrån
Senast redigerad av kubun 2021-06-05 kl. 10:58.
Citera
2021-06-05, 13:26
Medlem
Citat:
Okey Ebbays, så här ligger det till. Rättssäkerhetsorganisationen RO är inte den aktiva ideella hjälporganisation den en gång i tiden var. Den går nu inte ens på tomgång utan står helt utan bränsle i tanken.

Jag ringde nämligen upp Johann Binningen och undrade över hur läget var med hans skötebarn RO eftersom jag på inga sätt kunde nå organisationen. Han blev mäkta förvånad över det jag berättade för han menade att den nog skulle vara igång i den bemärkelsen att folk fortfarande kunde få smärre råd och tips per telefon till självhjälp och så utan att RO på något sätt gick in å tittade närmare på ärendena.

Som sagt förvåningen hos honom var stor över att deras Facebook-sida var totaldöd. Han tackade mig mycket för att jag gjorde honom uppmärksam på hur det stod till och han sa att han snarast skulle se till å få ordning på Facebook-sidan igen och med den alla de kontaktuppgifter om RO som den en gång i tiden har förmedlat och som nu kommit att bli inaktuella.

Varför det hade gått som det nu gått med RO sa han berodde på att han blev överbelastad med obetalt arbete som han blev alltmer ensam om att få utföra och det höll ju inte i längden då han som alla andra människor måste ha en inkomst att leva av och det fick han ju inte från sitt arbete med RO. De som däremot kunde kapitalisera på organisationen var de advokater som fick klienter via RO och däribland hör å häpna just Tomas Olsson som fått ett flertal jobb därifrån

Vad bra, då har du fått bekräftat att jag hade rätt.
Citera
2021-06-05, 13:36
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Vad bra, då har du fått bekräftat att jag hade rätt.
Att organisationen så att säga ligger utan hjärnaktivitet i hjärtlungmaskin - på så sätt ja. Vi får väl se då om närmast anhörig i samråd med vårdpersonal kommer fram till att stänga ner och avsluta totalt eller om de får liv i patienten.
Citera
2021-06-05, 15:00
Medlem
Citat:
Att organisationen så att säga ligger utan hjärnaktivitet i hjärtlungmaskin - på så sätt ja. Vi får väl se då om närmast anhörig i samråd med vårdpersonal kommer fram till att stänga ner och avsluta totalt eller om de får liv i patienten.
En viss hjärnaktivitet har han nog ändå även om den är rätt så bristfällig. Men att föreningen existerar och är verksam behöver vi alltså inte diskutera mer. Det var synd att du inte frågade det många i tråden undrar, om grundaren har någon som helt juridisk utbildning? Det vore intressant att veta om kompetensen är en jök under fängelsetiden eller om han är mer autodidakt och har idkat självstudier efter eget behov.
Citera
2021-06-05, 15:33
Medlem
kubuns avatar
Citat:
En viss hjärnaktivitet har han nog ändå även om den är rätt så bristfällig. Men att föreningen existerar och är verksam behöver vi alltså inte diskutera mer. Det var synd att du inte frågade det många i tråden undrar, om grundaren har någon som helt juridisk utbildning? Det vore intressant att veta om kompetensen är en jök under fängelsetiden eller om han är mer autodidakt och har idkat självstudier efter eget behov.
Existerar ja, men huruvida det kommer att tas upp någon verksamhet är att avläsa på hur dess nu totalt avstannade sida på Facebook i framtiden kommer att gestalta sig för någon egen sida har organisationen inte längre.
Citera
2021-06-05, 19:54
Medlem
Citat:
Existerar ja, men huruvida det kommer att tas upp någon verksamhet är att avläsa på hur dess nu totalt avstannade sida på Facebook i framtiden kommer att gestalta sig för någon egen sida har organisationen inte längre.
Det finns väldigt många suspekta organisationer som inte annonserar sin verksamhet på Facebook. Jag räknar nog Rättssäkerhetsorganisationen,ett nätverk bildat av dömda sexualbrottslingar och våldsverkare, till en av de mest suspekta organisationerna i landet. Fullt i klass med andra liknande kriminella organisationer. Hade Binninge haft lite mer kurage att ge sig på andra än kvinnor och barn så hade han förmodligen haft titeln president. Nu är han bara en liten binnikemask i mänsklighetens rövhål.
Citera
2021-06-05, 20:57
Medlem
trngws avatar
Citat:

jösses, det var de rejälaste fablerna jag sett i hela denna soppan, tror jag. Du trampar i klaveret och avslöjar dig själv ett antal gånger i dina fabler ovan. Förstår att du inte inser det själv.

Bara en sådan sak som att du har missat till och med det Ebba själv tog upp, om att Binninge nolltaxerar. Han har inga inkomster. Det är också något som omnämnts många gånger här i tråden. Det är ett av de sätt han smiter undan kronofogden.

Du har också missat att det företag som kapitaliserar på RO är det "jurist"-företag som hans 86 åriga mamma driver alldeles på egen hand, utan några anställda. Så det är lite konstigt att Binninge, som inte har någon inkomst och inte är anställd i bolaget, skickar in dokument till domstol i företagets namn.

Binninge är en notorisk lögnare, han har avslöjats med massvis med lögner. Jag tvivlar inte en sekund på att hans påståenden om att Tomas Olsson "fått ett flertal jobb", som du påstår, det Binninge sa var väl "två" vill jag minnas, från RO, är rena lögner, både från dig och Binninge. RO tar inga uppdrag och har ingen möjlighet att "dela ut" eller "ge bort" några uppdrag.
Senast redigerad av trngw 2021-06-05 kl. 21:47.
Citera
2021-06-05, 21:53
Medlem
kubuns avatar
Vad är det som Binninge egentligen borde göra för att du trngw ska bli nöjd? Sätta sig utanför en galleria som en hej-hej tiggerska räcker nog inte är intrycket man får av ditt och dina hejdukars galenskaper till krav. Han ska väl för tusan ha rätt att försörja sig på det han kan, fastän han en gång för länge sedan har fått en dom över sig! Dessutom dömd, till råga på allt, enligt mitt och hans eget förmenande orättvist.

Helt befängt - precis som att det skulle ingå i domen att han inte får ägna sig åt professionell juridik för att han då skulle komma att kapitalisera på sin dom och det i sin tur då skulle göra honom till lovligt förtalsbyte.
Citera
2021-06-05, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
jösses, det var de rejälaste fablerna jag sett i hela denna soppan, tror jag. Du trampar i klaveret och avslöjar dig själv ett antal gånger i dina fabler ovan. Förstår att du inte inser det själv.

Bara en sådan sak som att du har missat till och med det Ebba själv tog upp, om att Binninge nolltaxerar. Han har inga inkomster. Det är också något som omnämnts många gånger här i tråden. Det är ett av de sätt han smiter undan kronofogden.

Du har också missat att det företag som kapitaliserar på RO är det "jurist"-företag som hans 86 åriga mamma driver alldeles på egen hand, utan några anställda. Så det är lite konstigt att Binninge, som inte har någon inkomst och inte är anställd i bolaget, skickar in dokument till domstol i företagets namn.

Binninge är en notorisk lögnare, han har avslöjats med massvis med lögner. Jag tvivlar inte en sekund på att hans påståenden om att Tomas Olsson "fått ett flertal jobb", som du påstår, det Binninge sa var väl "två" vill jag minnas, från RO, är rena lögner, både från dig och Binninge. RO tar inga uppdrag och har ingen möjlighet att "dela ut" eller "ge bort" några uppdrag.

Jag gissar att Binningemasken räknar in Olssons uppdrag att försvara Ebba, det har han ju fått tack vare RO och deras inblandning i fastighetsaffären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in