Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
De verkar inte vara särskilt inaktiva när man ser hur de, på uppdrag av kursgårdsägarinnan Majkgård, har gått till gemensam attack mot Ebba Busch. Det är ett aktivt val av Binninge att hålla föreningen levande.
Alla ideella föreningar med organisationsnummer, i det här fallet 802438-6107, måste dessutom lämna in en deklaration varje år oavsett om föreningen är aktiv eller vilande eller söka befrielse från deklarationsplikten för maximalt fem år i taget.
Så föreningen hålls vid liv och rättshaveristerna rycker ut så fort de får vittring på blod eller pengar.
Billy Butt sökte resning för tolfte gången för ett par år sedan. Han presenterade (efter 20-25 år) ny sensationell bevisning i målet. Men det verkar inte ha funkat. Däremot har han skaffat sig lite lammkött där hemma. Han är numera sambo med en femton år yngre golddigger. Billy är 75...
Det som hände Billy (för er som inte var födda då...) var att han var en känd musikproducent. Det var han och Bert på 80-talet. Men Billy - som var skapt som ett bowlingklot redan då och ungefär lika snygg som Bert - lockade unga tjejer att ligga med honom för att få skivkontrakt. De flesta fick inte det i alla fall, varför en del av dem anmälde honom för våldtäkt. Problemet var att de anmälda tjejerna (de var rätt många) hade fått tillfälle att snacka ihop sig. Så de gav en samstämmig bild. Billy blev sen dömd för våldtäkt. Om han verkligen våldtagit någon vet bara de själva, däremot var det ingen tvekan om att han borde bli dömd för sexuellt utnyttjande. Men lagen såg annorlunda ut på den tiden så det blev våldtäkt.
Jag vet inte om det är så väldigt mycket snyggare i CV:t att få domen ändrad från våldtäkt till sexuellt utnyttjande. Men i Billys värld är han oskyldig helt och tjejerna var med på allt. Han har sedan dess kämpat för att bli rentvådd. Och gör så än idag tydligen. Binninge var helt okänd på den här tiden så media skrev bara om Butt. Det var därför jag trodde Butt var den som startade RO. Men det spelar mindre roll. Binninge kände sig frejmad av styvdottern och sökte upprättelse. Rätt eller fel? Vem vet? Sedan kom ju sossebruden vars namn jag glömt, Anna? Hon hade hamnat i slagsmål på baren Crazy horse i Stockholm. En bar man gick till när man vilel hamna i slagsmål. Hon blev nedbrottad av två dörrvakter som hon skrek rasistiska glåpord åt. Samt klassikern "vet ni inte vem jag är?". Inte alla dörrvakter kan utseendet eller namnet på SSU:s ordförande så de slängde ut henne. Efter det kämpade även hon förgäves att få upprättelse. Jag minns inte vad hon påstod, men antagligen blev hon nedbrottad utan anledning och hade inte alls skrikit åt vakterna under vittnens närvaro.
RO:s offer är en skön samling individer. En slags förening för foliehattar om man så vill. Jag tänker att de snart borde kontakta Runar Sörgaard. Han har inte betalat skatt (eller någonting) under de senaste 20 åren och är nu dömt till fängelse för bokföringsbrott. Det är naturligtvis inte hans fel. I hans värld är allt ett misstag. Men även om han nu lämnat in sina redovisningar fyra år försent så har ändå inte betalat någon skatt. Men det är någon annans fel. Allt är någon annans fel. Han passar perfekt in i handlingen. Ja, förutom att han möjligen gillar KD då?
Det finns inga vettiga människor som tar de här foliehattarna på allvar. De kan sitta i sina forum och trådar och skylla på allt och inget och försöka sätta käppar i hjulet för Ebba och KD. Men de är träsktroll som ingen utomstående vill ta i med tång. Ebba gjorde sig själv en otjänst när hon just tog i dem med tång och smutsen träffar fläkten och alla blir solkiga av gyttjan. Binninge fick en hacka för att han företräde gubben med huset. Men han jobbade ju, så det är inget konstigt med det. Men RO är en ideell förening så inga pengar har kommit via dem.