Citat:
Vill de visa att den är avvecklad och inte verksam så är det bara att anmäla utan kostnad:Kontaktade allabolag.se som sa att de får sina uppgifter från SCB och de gav mig deras söksida. Jag angav det organisationsnummer som finns angivet för RO på allabolag.se och fick till svar från SCB att organisationsnumret var ogiltigt. Hur tycker du vi ska tyda det om inte som ännu ett tecken i den långa raden av tecken på att RO ligger i ett bolagens och organisationers bårhus kylrum i väntan på en jordfästning.....
Ja se själv...för annars tror du väl mig inte
https://www.cfarnrsok.scb.se/
Nä vänta nu.....var tvungen å ta bort bindestrecket....får återkomma
Nå detta svar fick jag som säger
Ja och inte heller aktivt i bemärkelse att de är lättillgängliga (mycket stark underdrift det epitetet) för hjälpsökande som ju ska eller rättare skulle vara deras ambition att verka för.
Ja se själv...för annars tror du väl mig inte
https://www.cfarnrsok.scb.se/
Nä vänta nu.....var tvungen å ta bort bindestrecket....får återkomma
Nå detta svar fick jag som säger
Inget CfarNr är tilldelat. Enligt gällande regler för SCB:s Företagsregister är ett företag verksamt/aktivt och tilldelas ett CfarNr då det är registrerat för moms och/eller arbetsgivare och/eller F-skatt hos Skatteverket.Hur som knappast, ja inte alls, aktivt som kapitaliserande eller hur!!!
Ja och inte heller aktivt i bemärkelse att de är lättillgängliga (mycket stark underdrift det epitetet) för hjälpsökande som ju ska eller rättare skulle vara deras ambition att verka för.
” Avveckla ideell förening
Vill du inte driva den näringsdrivande ideella föreningen vidare? Då ska du anmäla det till Bolagsverket.
Anmäl till Bolagsverket
Använd blanketten Avregistrering, nr 934 när du vill avveckla din ideella förening. Anmälan ska skrivas under av en styrelseledamot.
Avregistrering, nr 934 (329 kB)
Avgift: 0 kronor
Vi tar bort föreningar som inte driver verksamhet
Vi arbetar löpande med att ta bort föreningar och företag som inte har någon verksamhet från våra register. Läs mer på sidan Driver företaget fortfarande verksamhet?”
Ja, därifrån får de uppgifter om adress och liknande.