• 1
  • 2
2012-01-08, 15:32
Medlem
sabuesos avatar
som topic lyder...

s undrar jag hur man p bsta stt skulle kunna investera ca 1000 kr fr att f dessa att vxa hyffsat snabbt.

nu r frslag som..
drogfrsljning, spara dessa p konto med rnta,kpa skitmoppe o renovera upp den osv och dylikt
.. inte aktuellt, dels fr att de e svrt med s lite pengar osv.

vi pratar om en period p 1-6 mnader.

Jag hade tnkt mig ngot i stil med..
*tradera konto, kpa o slja ngot man kpt ver ntet(men vad)
*aktier? (hur isf via ntet?((noob))
*kanske slja en vara p ngon annons sida utan att personligen hantera varan. tex, annons-->kpare kper-->betalning-->best o lev frn internet sida till-->kpare!?

ngot i stil med detta eller andra vettiga frslag..
i takt med att pengarna vxer kan ven strre projekt vara aktuellt.

MLET=allt frn 5 tusen o uppt

trams kan ni skriva ngon annanstans
Senast redigerad av sabueso 2012-01-08 kl. 15:35.
Citera
2012-01-08, 15:35
Medlem
brajzillas avatar
kp biljett till te x black sabbath i sommar dom kommer hjas i vrde markant, fick sjlv tag i en fr 750kr rena jvla guldgruvan!
Citera
2012-01-08, 15:37
Medlem
xDs avatar
Betting genom diverse spelsiter. Kolla in denna liraren, http://www.spreadsheet.se/24341. Han brjade med 1000 kr, gick till 40.000, nu spelar han med stora pengar.

Edit: Det r fr vrigt anvndaren Nigeralia hr p forumet.
Citera
2012-01-08, 15:37
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
kp biljett till te x black sabbath i sommar dom kommer hjas i vrde markant, fick sjlv tag i en fr 750kr rena jvla guldgruvan!
o dessa sljs sedan fr?
Citera
2012-01-08, 15:39
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Betting genom diverse spelsiter. Kolla in denna liraren, http://www.spreadsheet.se/24341. Han brjade med 1000 kr, gick till 40.000, nu spelar han med stora pengar.

Edit: Det r fr vrigt anvndaren Nigeralia hr p forumet.
aldrig tnkt p att nr man vl kommer upp i strre mngder s blire tamefan en del pengar..
tnkvrt!
Citera
2012-01-08, 15:46
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabueso
o dessa sljs sedan fr?

beror p hur mycket is i magen man har men jag har sett en del sjuka priser dagarna innan sdana hr konserter!

En polare till mig slde sin matchbiljett till Ifk-AIK 2009 (guldmatchen) fr 5000kr som var inkpt fr 180kr nu var ju det en annan story men det finns alltid ett bra vrde p biljetter.
Citera
2012-01-08, 15:54
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
beror p hur mycket is i magen man har men jag har sett en del sjuka priser dagarna innan sdana hr konserter!

En polare till mig slde sin matchbiljett till Ifk-AIK 2009 (guldmatchen) fr 5000kr som var inkpt fr 180kr nu var ju det en annan story men det finns alltid ett bra vrde p biljetter.
ja de e ju grymt bra vinst iaf ! hehe.. MEN, om man inte fr slt dessa s e de ju - o inte +..
Citera
2012-01-08, 15:54
Medlem
Citat:

Fram tills sjlva eventet. Sedan r vrden noll...
Citera
2012-01-08, 15:56
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSt

jo men idn r vl att man sljer innan d frslagsvis?
Citera
2012-01-08, 15:57
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertSt
hur menar du?
de e vl vrda som mest precis/dagar fre "eventet"?
Citera
2012-01-08, 16:06
Medlem
Fr en s liten summa som 1000 r varken aktier eller valutahandel att tala om, men svarthandel med biljetter och vissa ebay- och traderafynd kan nog funka. Dock tror jag du fr hja budget lite. En bra konsertbiljett kan vl ligga ver tusen kr.
Citera
2012-01-08, 16:09
Medlem
sabuesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netscull
Fr en s liten summa som 1000 r varken aktier eller valutahandel att tala om, men svarthandel med biljetter och vissa ebay- och traderafynd kan nog funka. Dock tror jag du fr hja budget lite. En bra konsertbiljett kan vl ligga ver tusen kr.

ja 1000 kr r visserligen inte mycket men vore kul om man kan f dessa att vxa..mer pengar finns det faktist men med risken att g back s vill ja "leka" lite med dessa 1000.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in