Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-08, 06:27
  #1
Medlem
Vaknade för en liten stund sedan av en öm känsla i höger öga. Känner mest av det när jag blinkar. Gick in till badrummet och såg att det låg dom en transparent ring runt pupillen. Trodde att jag hade glömt linsen i, men insåg att den låg säkert placerad i linskoppen. Någon som har en hum om vad det kan vara?
Citera
2012-01-08, 06:29
  #2
Medlem
Kompiiitens avatar
Nej men jag hade genast gått till en optiker/sjukvården. Ögon är inte att leka med. better safe, than sorry
Citera
2012-01-08, 09:44
  #3
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coverband
Vaknade för en liten stund sedan av en öm känsla i höger öga. Känner mest av det när jag blinkar. Gick in till badrummet och såg att det låg dom en transparent ring runt pupillen. Trodde att jag hade glömt linsen i, men insåg att den låg säkert placerad i linskoppen. Någon som har en hum om vad det kan vara?
Du kan ha råkat sova med ögat öppet, mot kudden. Drack du igår?
Har det inte gått över på någon dag så kontakta "ögon".
Citera
2012-01-08, 12:33
  #4
Medlem
Kritisk.s avatar
Låter inte så bra, transparent ring runt pupillen? jag skulle gått till optikern direkt imorgon iaf, om det inte bättrar sig under dagen... vad är det för transparent ring du ser?
Citera
2012-01-08, 14:08
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kritisk.
Låter inte så bra, transparent ring runt pupillen? jag skulle gått till optikern direkt imorgon iaf, om det inte bättrar sig under dagen... vad är det för transparent ring du ser?

Det ser somsagt ut som om man bär kontaktlinser. Vilket jag dock inte göra. Den ömmande känslan är borta dock!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback