Hej, behöver hjälp vad jag kan göra!
Jag ringde till facket angående medlemskap och a-kassa i Juni, dom kunde ej göra detta över telefon så fick en medlemsenkät hem. Vi är redan mycket anställda så lär förmodligen inte jobba kvar länge till. Förra veckan började jag och en kollega prata utgifter och då visade det sig att han betalade ~100kr mer än mig för facket-avgiften så jag ringde upp och frågade vad det berodde på och tydligen är jag enbart medlem i facket och INTE a-kassan. Förklarade min avsikt och att anledningen till medlemskapet var främst, nästan enbart för a-kassan. Enligt henne har jag missat att skriva under på raden med
a-kassa på pappret isåfall, jag har med andra ord läst väldigt dåligt.
Fick ringa upp a-kassan. Frågade om jag kunde få en klumpsumma att betala nu direkt men hon verkade ej kunna avgöra det och tvekade fram & tillbaka men tillslut gav hon mig ett nej. Går det att lösa? Vem ringer jag för att få hjälp med detta, vad säger lagen om att få retroaktivt medlemskap eller varför kunde hon inte bara fixa det? Jag menar det är ju inte som att jag glider in från ingenstans och ber om retroaktivt medlemskap, dom kan ju tydligt se datumet jag blev medlem (i facket) och hört min avsikt med medlemskapet.
Nej dom har inte blåst mig utan jag har gjort en miss när jag fyllt i papper men bör det inte ändå gå att lösa?