Citat:
Ursprungligen postat av Lamela
Om man ska studera till höst och är just nu på a-kassa (aktivitetsstöd från FK -.-) hur blir det då? De kan inte skicka ut mig på praktik då jag studerar heltid, någon som vet hur det ligger till? Jobbgaranti för ungdomar, jävla skojar grej.
Det är en fråga bättre lämpad för
https://www.flashback.org/t1118383
Låter dock udda att studera heltid samtidigt som du är inne i UGA.
Citat:
Ursprungligen postat av stålflisa
Ifall jag blir erbjuden anställning hos en arbetsgivare som annonerat ut tjänsten på platsbanken, meddelar då arbetsgivaren i fråga AF att de erbjudit mig anställning? Hoppas frågan är tydlig nog...

Samma här, fråga i ovan nämnda tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av ohtheseshallowdays
jag hade a-kassa under senare delen av förra året, men avanmälde mig sedan eftersom jag fick jobb. i mars i år anmälde jag mig till a-kassan återigen och skickade in blanketterna som behövdes. trots att handläggning fortfarande äger rum kommer jag få en utbetalning nu på torsdag. det är en retroaktiv summa för veckor under denna vår.
hur kan det komma sig att jag får en utbetalning trots att de handlägger min återanmälan? för grejen är att jag i dag fick papper om att de kräver komplettering av det jag skickade in. men samtidigt får jag pengar nu på torsdag.
kan någon svara?
Ring och kolla, omöjligt att svara på utan att se ditt ärende.
Kan vara så att handläggaren gjort något misstag i handläggningen och råkat släppa på ersättning innan beslut är fattat.
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Om man blir avanmäld på AF och sen reggar sig som arbetssökande igen någon dag efter, måste man ändå skicka in blanketten Anmälan om arbetslöshet till sin a-kassa då?
Eventuellt, ring och kolla. Många gör förmodligen olika så det kan man inte svara exakt på. Jag tycker inte det ska behövas men det kanske sitter en nitisk handläggare och har fått ditt ärende.
Det är inte heller säkert att de ens kommer märka det, om det bara är några dagar.