2010-04-08, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronisee
Allt hänger på hur avtalet ser ut mellan dig och arbetsgivaren. Har det inte skett någon förändring av själva anställningsformen så spelar det ingen roll ifall du får färre timmar. Det finns ingen arbetslöshet att ersätta. Och tyvärr nej, du kommer inte kunna fyllnadsersätta.

Fyllnadsersätta = fyllnadsstämpla...
Citera
2010-04-08, 11:43
Medlem
Vad är kassakort?

Skickar man först in anmälan om arbetslöshet och arbetsgivarintyg, sedan får man kassakort?

eller hur funkar de?:S

mVh
Citera
2010-04-08, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinho_
Vad är kassakort?

Skickar man först in anmälan om arbetslöshet och arbetsgivarintyg, sedan får man kassakort?

eller hur funkar de?:S

mVh

Kassakort är där du deklarerar att du är arbetslös. Det vill säga, det ersättningen grundar sig på. Du får dessa när du anmäler dig på AF.
Citera
2010-04-08, 16:35
Medlem
racerkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevie1
Tjena, är det nån mer än jag som inte har fått a-kassan som skulle landa efter 00:00? Började med att i morse så kunde jag inte se i "översikt" att pengarna var på väg, men trodde ändå att dom skulle vara inne på mitt konto efter 00:00, men så vart inte fallet.

Nån mer som har samma problem? Eller har ni också drabbats nångång?
Brukar väl betalas ut den 23:e?
Citera
2010-04-09, 22:38
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cora11
Vilka högskolor är stiftelsehögskolor?

http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%B6gskolor_och_universitet_i_Sverige#Svenska_u niversitet_och_fackh.C3.B6gskolor_med_universitets status
Senast redigerad av Askenar 2010-04-09 kl. 22:40.
Citera
2010-04-12, 11:12
Medlem
Jag har varit i Norge i just under 6 månader och arbetat, och har stämpling här i Sverige. Jag åkte hem för att om jag skulle vara i Norge i längre än 6 månader så skulle dom räkna på det jag tjänat under tiden i Norge för att få fram vilken nivå jag skulle hamna på svenska a-kassan. Så jag skickade in E301-dokumenten till NAV. Men det skulle ta ca 10-12 veckor innan jag får tillbaks dom papperna. Ganska lång tid att gå runt utan ersättning. Så om jag skulle åka tillbaks till Norge nu utan att säga till a-kassan att jag är där och jobbar.
Är det någon som vet om jag kan bli avslöjad på nåt vis att jag är i Norge?
Citera
2010-04-12, 20:44
Medlem
Fick hem nån märklig räkning från a-kassa

Jag är fast anställd och betalar A-kassa och Facket avgift varje månad, (dras automatiskt från min lön).

Gick ur facket för ett tag sedan (tror det är 3 månaders uppsägning eller nåt så jag betalar fortfarande), men är kvar i A-kassan.

Idag fick jag hem en räkning från IF Metall. En räkning på 400 spänn för "arbetslöshetskassan". Vad fan är detta? Tror dom att jag är arbetslös nu bara för att jag gick ur facket eller vill dom bara jävlas?
Citera
2010-04-12, 20:49
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Om det står att det är för A-kassan, så är det väl det?

Vad är problemet?
Citera
2010-04-12, 20:52
Medlem
Men jag betalar ju redan för A-kassan. Jag sa ju att det dras automatiskt från min lön. Ska jag helt plötsligt betala A-kassa x2?
Citera
2010-04-12, 20:56
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag tror inte att A-kassan dras på lönen, när du inte längre är med i facket.
Citera
2010-04-12, 20:59
Medlem
Ok, det vore ju en förklaring. Står på räkningen att den avser April.. så det som drogs från senaste lönen var för Mars då?

Märkte precis att det fanns en tråd för A-kassa frågor.. sorry för det
Citera
2010-04-18, 13:34
Medlem
Miller418s avatar
Släppa bok med A-kassa

Jag har ett manus som nästan är färdigskrivet och redo för publicering.
Några förläggare är intresserad av att ge ut boken.
Jag har A-kassa just nu och undrar hur det blir när Royaltyn betalas ut.
Hur bokför man detta hos A-kassan?
Blir man utan ersättning sedan, någon som vet hur det funkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in