2009-09-24, 23:48
Bannlyst
Det finns kontrollfunktioner som gör att parasiter som du inte kan se det som semester.
Om du tror att ekonomiska faktorer är det enda som spelar roll är du väldigt naiv.
Läs och återkom:
http://www.uppsatser.se/uppsats/e1ef6c2b72/
Citera
2009-09-24, 23:50
Medlem
Arch_Angels avatar
9600:- efter skatt är taket vill jag minnas
Citera
2009-09-24, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun.Schyman
Det finns kontrollfunktioner som gör att parasiter som du inte kan se det som semester.
Om du tror att ekonomiska faktorer är det enda som spelar roll är du väldigt naiv.
Läs och återkom:
http://www.uppsatser.se/uppsats/e1ef6c2b72/

slappna av lite, givetvis kan jag fixa jobb, har jobb när jag vill men nu vill jag vara ledig, ett år vore skönt.. Ska träna och softa och njuta med vänner samt plugga lite.
Citera
2009-09-24, 23:52
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arch_Angel

Finns ngt som heter inkomstförsäkring, så man kan få extra tillägg.
Citera
2009-09-24, 23:53
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Finns ngt som heter inkomstförsäkring, så man kan få extra tillägg.

jo men nu menar jag akassan. tillägget betalar väl nån annan?
Citera
2009-09-24, 23:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H8style
Akassan är inkomstrelaterad, har du tjänat tillräckligt bra så kan du få full akassa även när du är nere på 65%

läste någonstans om det där, det innebär ju att man får 680 kr per dag hela året trots att de sänker procentsatsen, tycker det är en bra regel faktiskt. Trodde inte det funkade så.
Citera
2009-09-24, 23:55
Bannlyst
Citat:

verkar vara 11000

http://www.sr.se/sida/arkiv.aspx?programid=1646&artikel=2434442&date=200 8-11-11

lite äldre artikel, kanske är ändrat.
Citera
2009-09-24, 23:56
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesusss
slappna av lite, givetvis kan jag fixa jobb, har jobb när jag vill men nu vill jag vara ledig, ett år vore skönt.. Ska träna och softa och njuta med vänner samt plugga lite.

Nu krävs det väl motprestationer för att få a-kassa, och kan man verkligen plocka ut a-kassa när man studerar?
Citera
2009-09-24, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Nu krävs det väl motprestationer för att få a-kassa, och kan man verkligen plocka ut a-kassa när man studerar?

jo jag går gärna med på deras möten, får man gratis kaffe och sånt? vore ju en bonus annars kan jag ta med och sitta med min coach där. Nej man får ej studera och gå på akassa samtidigt, men jag kan studera ändå på universitetet och sen efter ett år går poängen in i systemet, gäller att känna rätt folk där bara så man inte finns i systemet.
Citera
2009-09-25, 00:01
Medlem
Arch_Angels avatar
Citat:
jo jag går gärna med på deras möten, får man gratis kaffe och sånt? vore ju en bonus annars kan jag ta med och sitta med min coach där. Nej man får ej studera och gå på akassa samtidigt, men jag kan studera ändå på universitetet och sen efter ett år går poängen in i systemet, gäller att känna rätt folk där bara så man inte finns i systemet.

jojo, återkom efter ett år när du varit på dessa möten å hört EXAKT samma sak varje gång

verkar som jag hade fel på 9.6k i tak så ber om ursäkt
Citera
2009-09-25, 00:04
Bannlyst
Citat:
jojo, återkom efter ett år när du varit på dessa möten å hört EXAKT samma sak varje gång

verkar som jag hade fel på 9.6k i tak så ber om ursäkt

Tycker mer synd om de som får dras med mig i ett år, tror de kommer se till att jag ej kommer dit så ofta..
Citera
2009-09-25, 00:04
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Okej. Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in