2012-01-05, 18:38
Medlem
venevenes avatar
Jag vill ha personliga erfarenheter av aa möten. För mig gick det skit dåligt för på aa möten fick psykos.
Citera
2012-01-05, 19:45
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av venevene
Jag vill ha personliga erfarenheter av aa möten. För mig gick det skit dåligt för på aa möten fick psykos.

Är du säker att psykosen inte berodde på någonting annat än just själva AA-mötet?
Citera
2012-01-05, 19:50
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ulrich

Är du säker att psykosen inte berodde på någonting annat än just själva AA-mötet?
Ja jag är 100% säker på det. Gick några månader till efter psykosen var över så fick jag en ännu värre psykos.
Citera
2012-01-05, 20:11
Medlem
Lars Ulrichs avatar
Citat:
Ja jag är 100% säker på det. Gick några månader till efter psykosen var över så fick jag en ännu värre psykos.

https://www.flashback.org/t1742109
Citera
2012-01-05, 20:22
Medlem
venevenes avatar
Citat:
vad vill du komma fram till? Jag var nykter i 2 månader innan.
Citera
2012-01-05, 20:27
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Jag vill ha svar från folk som råkat illa ut pga möten. Inte från oseriösa.
Citera
2012-01-05, 23:44
Medlem
hur menar du att du fick en psykos pga aa möten?
Citera
2012-01-06, 15:43
Medlem
christerys avatar
Tål du större folksamlingar i övrigt? Talar du gärna inför grupper? Öppnar gärna upp dig och talar om att du har problem, eller kanske har problem med att andra gör sådant?

Tvingad dit eller inte?

Jag tror inte AA-mötet per se är problemet utan omständigheterna runtomkring.

Fundera gärna kring dom frågorna, så har du nog själv svaren.

Hjärnan är en härlig manick, men den gör oftast inte riktigt som vi tror/vill.
Citera
2012-01-06, 16:38
Medlem
du tror inte att det var alkoholmissbruket som gav dig dessa ''psykoser'' och att du igentligen bara skyller det på AA-mötena? och så är jag verkligen skeptisk till att det verkligen var Psykoser det handlade om. kanske någon smärre identitetkris som någon annan skrivit tidigare..
Citera
2012-01-06, 17:55
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MixedSmoke
du tror inte att det var alkoholmissbruket som gav dig dessa ''psykoser'' och att du igentligen bara skyller det på AA-mötena? och så är jag verkligen skeptisk till att det verkligen var Psykoser det handlade om. kanske någon smärre identitetkris som någon annan skrivit tidigare..
Verkar bara komma fram till att det är rätt ovanligt? Har hört om kanske 2 pers som fått andliga upplevelser/ psykoser av nåt slag. Fast det finns ju aa kritiska hemsidor där dom berättar om folk som har tagit livet av sig pga mötena. Fast jag vill gärna höra om folk här har fått äckliga upplevelser efter att ha gått på mötena.
Citera
2012-01-06, 18:07
Medlem
venevenes avatar
Citat:
Verkar bara komma fram till att det är rätt ovanligt? Har hört om kanske 2 pers som fått andliga upplevelser/ psykoser av nåt slag. Fast det finns ju aa kritiska hemsidor där dom berättar om folk som har tagit livet av sig pga mötena. Fast jag vill gärna höra om folk här har fått äckliga upplevelser efter att ha gått på mötena.
Det där är vad jag hittade.My personal experience with AA was that it increased my drinking to dangerous and harmful
levels which almost killed me and that I only got better after leaving AA. I have met many
people with identical experiences who were only able to moderate their drinking or to
successfully abstain from alcohol after leaving AA. http://hamsnetwork.org/effective.pdf
Senast redigerad av venevene 2012-01-06 kl. 18:25.
Citera
2012-01-06, 20:13
Medlem
christerys avatar
Och du är nr 3 i världen. Månne hur många som går på mötena...

Antar att du inte vill gå dit? Men nån/nåt som skriver/skrivit på internet lär ju inte vara nåt att vifta med som "bevis". Eller så är du ärlig, och nr 3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in