Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Den insikten är viktig att förstå (d v s sin ideologiskt-politiska utveckling i förhållande till Marxismen) och påpekas eftersom den är delvis avgörande för hur man betraktar sin övriga omgivning och sin politiska utblick. Ursäkten accepterad
Citat:
Är du liberal hamnar du där vare sig du vill det eller ej. Det är lite lustigt att så fort man börjar kategorisera liberaler (vilket egentligen inte är särskilt svårt) så börjar Ni slingra Er och visa upp en mycket principlös hållning. Något som gör Er politiskt opålitliga.
Stämmer inte. Läs i f68 i någon av de trådarna som tar upp oklarheterna kring var liberaler ska placeras.
Citat:
I den enskilt viktigaste frågan för ett folks överlevnad (alla folk egentligen) så visar du att du inte tycker fundamentalt annorlunda än vänsterexemplet i frågan. Då blir det inte längre en fråga om individer kontra kollektiv. Det är ett viktigt besked för det gryende missnöjet att även en radikal liberal hittar många gemensamma nämnare med sina mer "sansade" kollegor. Status quo i politiken alltså (med det lilla tillägget kanske att individuella bovar och banditer kan roffa åt sig lite extra på den vanliga strömlinjeformade gruppens bekostnad).
Det är säkert sant, är lite för trött för att kunna ta mig allt känner jag. Men har du något fråga till mig besvarar jag den gärna.
Citat:
Det var bra att du klargjorde det eftersom det onekligen gavs det intrycket. Jag vill även passa på och klargöra att jag naturligtvis inte önskar politiskt våld (det är trots allt svenskar vi möter) även om jag tyvärr tror att vi har passerat den gränsen för när det kan bli den enda utvägen.
Då står vi på samma sida, önskar du inte bruka politiskt våld mot andra är du liberal.
Citat:
Vad beträffar bestämmanderätten ser jag naturligtvis ingen anledning att begränsa den i så måtto att den är din, sköts enligt gällande praxis och inte är gemensam. Där är det viktigt att markera tydliga skillnader. Sedan TVINGAR jag ingen att anamma mina åsikter utan bedriver en fullt ut nykter opinionsbildning mot svenska folket enligt politikens villkor.
Att bilda opinion kan du göra i ett fritt samhälle också. Skillnaden är att du inte kan tvinga de som väljer att inte följa dina råd.
Min motfråga har alltid varit om dessa villkor är rimliga. Frågorna är mer av karaktären "Hur mycket och på vilket sätt ska vi äga andras mark?" än "Kan man äga någon annans mark?"
Citat:
Nu är jag väldigt försonlig här eftersom svenskens/svenskars livsrum idag nekas kraftigt, mycket tack vare liberalers kollektiva politik.
Var är den politiken kollektiv? Vilket livsrum vill jag neka dig rätt till? Du menar kanske ditt livsrum på MIN tomt där jag valt att ha mina negerkompisar och min mångkultur helt konsekvenslöst för dig? Ja om du tror dig ha rätt att vistas på min tomt så kan du stöta på min mångkultur, annars inte.