2012-01-05, 22:51
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Du svarade inte på frågan.

Jaha det var intressant men du svarade inte på frågan.

Det som efterfrågades var din generella syn. Har du ingen uppfattning om de generella särdrag som skiljer tyskar och afghaner åt? Jag tror du har det, jag tror du lätt skulle kunna skilja på en tysk och en afghan på en bild men den politiska korrektheten har dig som sagt i en tvångströja så du tvingas låtsas som du inte har en aning. Vissa saker får inte yttras.
Det tyckte jag att jag gjorde, vill du ha ett annat svar får du nog omformulera frågan.

Det tyckte jag att jag gjorde, vill du ha ett annat svar får du nog omformulera frågan.

Jag har ingen generell syn i den mening du tycks vilja se det, jag fokuserar som sagt på enskilda människor.
Citera
2012-01-05, 22:51
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bythewayimdead
Jag har en viktig fråga till alla mångkulturalister på FB. Hur många av er när ett sk. "ensamkommande barn/ungdom" vid er barm? Om ni inte gör det, varför inte? Ni kan väl inte vara så förmätna att de alltid skall vara någon annan som tar rätt på skiten efter er, eller?
Mina skattepengar går till att hjälpa ensamkommande flyktingbarn och det tycker jag är bra.
Citera
2012-01-05, 22:54
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Mina skattepengar går till att hjälpa ensamkommande flyktingbarn och det tycker jag är bra.
Då har jag en fråga till mångkulturalisterna:
Tycker ni att det borde vara obligatoriskt ålderstest på sk ensamkommande flyktingbarn?
Citera
2012-01-05, 22:55
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Är det okej att 55 våldtäckter begicks av afrikaner i Oslo 2011??
Absolut inte det är bedrövligt.
Citat:
Är det positivt för ett land att få våldtagna samtidigt som det kostar stora
pengar???
Nej det är aldrig possitivt att någon blir våldtagen. Visst invandringen kostar pengar, men jag tror att vi kommer få tillbaka de pengarna vi satsade.
Citat:
När försörjer du och ordnar uppehälle själv åt ensamkommande istället för att låta alla betala och själv känna dig falskt god???
Idiotisk fråga. Vem skulle har råd med det?
Citera
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badsector
Men det är ju något helt annat än det du skrev tidigare.
"Däremot kan det vara ett argument för att vi"

För att konkretisera ordentligt;
Menar du att Dan Eliasson har FEL när han säger att "Europas koloniala historia förpliktigar"?
Menar du att Dan Eliasson enligt dig faktiskt verkar avse arvssynd i sitt resonemang?
Du ärver inte skyldigheter utan du svarar för dina egna handlingar. Däremot kan du själv känna ett moraliskt ansvar för andra människors agerande. Det är två helt olika saker det kan t.ex. jämföras med att du knappast har en skyldighet att skotta snön vid din 95 åriga grannes hus som inte kan göra det själv, men du skulle eventuellt ändå tycka att det är något du bör göra då du har ett medmänskligt ansvar.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Jag anser att i en demokrati bestämmer majoriteten av folket genom röstning i allmänna val.

Om betydligt fler människor vill minska på invandringen än de som inte vill det, men riksdagspartierna tycker tvärtom vilket leder till att ingen minskning av invandringen sker, bestämmer då majoriteten av befolkningen i invandringsfrågan tycker du?

Statistik, som tagits upp otaliga gånger här på Flashback, visar ju att folket vill ha minskad invandring. Våra riksdagspartier (utom SD) vill inte det.
Citera
2012-01-05, 22:57
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Tycker ni att det borde vara obligatoriskt ålderstest på sk ensamkommande flyktingbarn?
Nej det finns ingen anledning att t.ex. utsätta 4 åriga Samira som nyss kommit till Sverige och är helt skrämd efter att ha flytt ifrån krig för en massa tester, hon behöver istället vård, omsorg och kärlek.
Citera
2012-01-05, 22:58
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Min personliga åsikt är att om många ensamkommande flyktingbarn ljuger om sin ålder tycker jag att det ska vara obligatoriskt, annars är det onödigt.
Citera
2012-01-05, 22:59
Medlem
Orzions avatar
Citat:
HAHAHaHA som om den vanliga medborgaren har något att säga till om. Skulle vi ha folkomröstning i frågan så skulle du märka att en stor del av dina "94" procents kompisar igentligen är livsfarliga dödsknarkar rasister.
Människor har rätt att rösta på vem de vill, Sverige har ingen tradition med folkomröstningar i alla frågor vill folket ha fler folkomröstningar får de rösta på partier som tycker det eller driva opinion för det.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Om Sverige vinner EM eller VM i fotboll, skulle det på något sätt påverka ditt humör? Om någon svensk eller svenska tar ett OS-guld, gör det dig glad och i så fall varför? Eller blir du lika glad oavsett vilken atlet eller vilket lag som vinner, oavsett vilket land de kommer ifrån?

Har du något favoritlag i någon sport, eller är du glad oavsett vilka individer som vinner matcherna?
Jag blir glad när Sverige vinner i EM, OS och VM etc etc och ja jag har favoritlag i sport.

Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Om betydligt fler människor vill minska på invandringen än de som inte vill det, men riksdagspartierna tycker tvärtom vilket leder till att ingen minskning av invandringen sker, bestämmer då majoriteten av befolkningen i invandringsfrågan tycker du?

Statistik, som tagits upp otaliga gånger här på Flashback, visar ju att folket vill ha minskad invandring. Våra riksdagspartier (utom SD) vill inte det.
Har du källor till den statistiken? Men vi kan för sakens skull anta att det stämmer. Det betyder ändå inte att den ska minskas för det, dels är ju fri rörlighet en mänsklig rättighet. Men förutom det bestäms inte politiken efter vad en majoritet av folket i någon undersökning tycker vid varje given tidpunkt. Vi väljer politiker som ska representera oss och våra åsikter så fungerar det i de flesta demokrater. Skulle vi göra som en majoritet vill alltid skulle vi antagligen lägga mer pengar på det mesta och sänka skatterna samtidigt, knappast bra för balansen i budgeten.
Senast redigerad av Orzion 2012-01-05 kl. 23:02.
Citera
2012-01-05, 23:00
Medlem
Citat:
Nej det finns ingen anledning att t.ex. utsätta 4 åriga Samira som nyss kommit till Sverige och är helt skrämd efter att ha flytt ifrån krig för en massa tester, hon behöver istället vård, omsorg och kärlek.
Men om det råder tveksamheter då, t ex när det gäller folk i sena tonåren, hur vet man att dessa inte ljuger om sin ålder för att få de förmåner som flykting"barn" får? Eller är det kanske skitsamma, alla som anser sig barn är det, som det brukar låta när det gäller svenskhet?
Citera
2012-01-05, 23:01
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Nej det är aldrig possitivt att någon blir våldtagen. Visst invandringen kostar pengar, men jag tror att vi kommer få tillbaka de pengarna vi satsade.

Antag att vi får tillbaka pengarna (vilket jag inte tror, men vi antar det), är det värt priset om varje svensk stad förvandlas till ett Malmö med massiv brottslighet och en stor otrygghet?
Citera
2012-01-05, 23:02
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60cmSlak
Men om det råder tveksamheter då, t ex när det gäller folk i sena tonåren, hur vet man att dessa inte ljuger om sin ålder för att få de förmåner som flykting"barn" får? Eller är det kanske skitsamma, alla som anser sig barn är det, som det brukar låta när det gäller svenskhet?
Med öppna gränser och fri invandring ser jag inte varför människor skulle vilja ljuga om sin ålder alla är ju ändå välkomna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in