2012-10-29, 01:15
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SSUHerrljunga
...
SSUHerrljunga, du pratar väldigt livligt om hur, som det verkar för mig, det absolut viktigaste för dig är att invandringen förs av skälet "humanism". Har jag tolkat dig rätt? Är alla saker såsom kostnader, mer kriminalitet, arbetslöshet, osv, helt sekundära i jämförelse med "humanismen" i det hela?

Ska vi försöka definiera vad du menar med "humanism", först? Låtom oss komma överens om att "humanism" i detta sammanhang innebär att du vill skapa en mer dräglig tillvaro, för en större andel människor i världen? Överens?

Hur stämmer denna uppfattning då överens med verkligheten?

Säg att invandringen förs för att vara human. Men varför ska man bara vara human mot ett mycket litet antal som lyckats söka uppehållstillstånd i Sverige? Varför ska man lägga resurser på denna minimala klick, när man kan skapa mycket mer humana och drägligare liv för massvis med människor med samma mängd resurser som dessa invandrare kostar? Villkorslös hjälp i andra länder är inte heller humant, då det som i svarta Afrika bara gör att de förökar sig och överlever i mycket större takt vilket i längden skapar mer misär eftersom vi inte kan lägga hur mycket resurser som helst på dem, och vi vill inte heller.

För där hamnar vi också i ett dilemma. Vi vill inte ägna alla våra resurser åt att hjälpa hela världen. Dessa resurser skulle också göra att varenda människa får en omärkbart bättre tillvaro, och sedan så sänker det produktiviteten bland svenskar som har behov av belöning för sitt jobb, och vill inte ge bort alla sina pengar till främmande folk i fjärran länder. Vi vill inte ge bort så mycket av våra resurser till misärländer, och varför ska bara en liten utvald klick få det mycket bättre medan resten av världens miljarder som lever i en odräglig tillvaro lämnas åt sitt öde? Vi slutar i att det inte är rimligt att hjälpa någon. Och det är det som är min poäng. Det finns ingen rimlig eller logisk anledning för flyktingmottagande eller invandring av humana skäl överhuvudtaget. Det är antingen alla eller ingen. Och det är inte rimligt att hjälpa alla och således är det enda rimliga och logiska att hjälpa ingen.

Vi kan bara se till oss själva, precis som alla ser till sin familj i första hand, sina nära och kära, och därefter de som är lik en själv, dvs svenskar och sedan ditt eget samhälle och ditt eget land. Det är det enda rimliga vi kan göra i denna värld, för vi kan inte rädda hela världen.

Slutsatsen blir att överhuvudtaget föra invandring under parollen av att vara human, i verkligheten bara innebär ett orättvist lotteri. Att ha detta lotteri på påstått humana grunder är bara orimligt och ologiskt

PS. Låt mig tillägga. Om det handlar om politiska flyktingar under dödshot från Sveriges grannländer kan jag kanske förstå poängen. Nu finns det inga sådana. Nu finns det bara politiska flyktingar i fjärran länder. Dessa politiska flyktingar ska förstås söka asyl i grannländer, inte till fjärran länder som Sverige.
Citera
2012-10-29, 01:29
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Humanismen är ett vitt påhitt, och ett mycket vackert sådant. Den bör spridas över världen utgående ifrån en stark, homogen och frisk vit population. Som ett alvrike som administrrerar världen. Haha. Det är faktiskt så enkelt.

Men de som är humanist chic vill se resultat direkt, enkelt och påtagligt. Det är därför den pk-bortkollrade humanisten förespråkar hög invandring. De vill se husdjuren leva och frodas under beskydd av den vita svanvingen. Att sätta igång och styra upp biståndet och engagera sig nere i de eftersatta länderna på plats är mycket bökigare och krävande, men det skulle naturligtvis vara det bästa, och resultatet i minskat lidande skulle vara enormt mycket större än det vi håller på med nu.

Afrika bör återkoloniseras av europa och Usa, med humanism som ledstjärna, inte exploatering. Kineserna är redan där och svinar runt.

Den rasism jag representerar är alltså inte "ond" ocbh suprematistisk. Det handlar om en krass besiktning av verkligheten och sedan ett effektivt åtgärdspaket istället för vansinnet som pågår nu.

De resurser som går åt för att hålla en somalisk familj i förorts-stasis här i sverige skulle kunna göra så mycket mer nytta på plats i problemregioner och vi här uppe gav oss fan på att inleda ett sådant arbete.
Citera
2012-10-29, 01:32
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Villkorslös hjälp i andra länder är inte heller humant, då det som i svarta Afrika bara gör att de förökar sig och överlever i mycket större takt vilket i längden skapar mer misär eftersom vi inte kan lägga hur mycket resurser som helst på dem, och vi vill inte heller.

Dagens bistånd bara korrumperas bort ner i fickorna på diverse "leopardhattar" till ledare. Den afrikanska kontinenten bör administreras av nordeuropeer. Afrikaner behöver hjälp eftersom de ligger civilisatoriskt och evolutionärt efter oss i nuläget.
Citera
2012-10-29, 01:39
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Att folk inte greppar "rasismen" är ju väldigt skadligt på så många plan. Man försöker handskas med verkligheten utan korrekta redskap. Det blir bara fel hela tiden.
Citera
2012-10-29, 02:16
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostdancer
Du hade kunnat sammanfatta allt detta i en mening: "För mig väcker det anstöt att spendera mer av mina pengar än grannländerna, på invandrare som kommer från sämre förhållanden än jag är uppväxt i."
Och varför skulle detta vara något att skämmas för?
Är det för han är nordeuropé möjligtvis?
Citera
2012-10-29, 03:46
Medlem
PhasersOnFunks avatar
"europas koloniala historia förpliktigar..."

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/drommen-en-biljett-till-sverige_4492029.svd
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2012-10-29 kl. 03:50.
Citera
2012-10-29, 03:51
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Sossen kan du inte få in detta röda pillret i munnen och svälja: var sak på sin plats. Lika barn leka bäst. Birds of a feather flock together? Det är så man bygger harmoniska samhällen vettu. Så jobbar vi för humanism och fortgående civiliserande av världen och så vidare så blir det bra till slut skall du se.
Citera
2012-10-29, 04:31
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Den här typen av "vakna" samtal förs överallt på internet nu för tiden, i olika enklaver. Min spådom om framtiden är att det kommer bli en trend, eller ett tydligt skifte där tonen är att folk vaknar ur forna tiders propaganda-"matrix". Internet har skapat detta, ochb urholkar stadigt det sanningsmonopol som tidigare har styrts helt och hållet av elitskitet i samhällena.

Vi har gått ifrån berättelser, till skrift, till massmedia med tv, radio och underhållning på bio osv, till dagens internet där unga människor överger de gamla propagandakanalerna i drivor. De skiter i vad makten säger och sitter inte bänkade framför Hylands Hörna och suger på tv-tutten.

Internet är ett "kaos-element" som makten har väldigt svårt att hantera, och det går inte att överblicka vilken djup effekt detta skifte kommer få på hur våra samhälllen utvecklas. Situationen får mig att tänka på stiftelsetrilogin av Asimov där "mulan" dyker upp och fuckar upp hela den förutspådda tidslinjen. Under hela vår historia så har propaganda utgått ifrån toppen och nått folk via kanaler som stått under elitens kontroll. Detta håller på att brytas ner nu.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2012-10-29 kl. 04:39.
Citera
2012-10-29, 11:17
Medlem
Är det inte bättre att släppa hatet och lära sig att älska sitt eget folk? Varför är mångkulturalister så hatiska mot vita?

Varför är ni mångkulturalister så antivita?
Citera
2012-10-29, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Och varför skulle detta vara något att skämmas för?
Är det för han är nordeuropé möjligtvis?
Varför blandar du in nordeuropé?
Du vet att de flesta kan läsa mer än två meningar och få ett sammanhang.
Du skriver till andra folk som inte är rasister, är du medveten om det?
Senast redigerad av containerinfo 2012-10-29 kl. 18:37.
Citera
2012-10-29, 19:20
Medlem
NyanNyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av containerinfo
Varför blandar du in nordeuropé?
Du vet att de flesta kan läsa mer än två meningar och få ett sammanhang.
Du skriver till andra folk som inte är rasister, är du medveten om det?
Jo, ni är visst rasister då ni tycker att just nordeuropéer ska skämmas för de inte vill lägga ner dyra resurser på invandring och inte t ex japaner.
Citera
2012-10-29, 19:31
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easy-Lee
Genom att höja skatten ännu mer? Lysande.

Så ser den svenska modellen ut. Är du nyliberal?

Citat:
Vi snackar inte stryktipset här.
Man kan mäta resultatet och dra en slutsats utifrån vad man ser, dvs om man vill... Ju mer jag läser dina svar, desto mer säker blir jag på att du inte vill veta vad folk egentligen tycker och tänker.

Vi vet ju vad folk tycker. Man skulle kunna gräva hur djupt som helst, men någon gräns finns det säkert i dina ögon också.

Citat:
Det hedrar dig att du vågar gå emot strömmen. Jag gissar att du legat på moderpartiet som en igel om detta problem?

Mja, det är en ständig kamp

Citat:
Vad har vi haft för omröstning om detta, menar du? Sjöbo?
Du pratar om arbetskraft utan att låtsas se hur omöjligt det är att sysselsätta invandrarna. Ännu ett exempel på kejsaren är naken, tror du verkligen att väljarna inte ser sånt?

Det är självklart inte omöjligt. http://www.migrationsinfo.se/arbetsmarknad/sysselsattning/ Dessa obetydliga skillnader har förklaringar, och kommer på sikt normaliseras.

Citat:
Absolut kan jag tänka mig det, varför skulle jag inte göra det? Om en omröstning skulle visa att 95% av väljarna absolut vill ha den nuvarande invandringspolitiken skulle jag bli tvungen att böja mig och acceptera att jag missbedömt min samtid. Du vill inte eftersom det är tryggare att bara riskera förnedring vart 4:e år. Man hinner uträtta mycket under en mandatperiod, även om man går tvärtemot folkviljan.

Men så fungerar inte demokrati. Skulle det behövas 95% samtycke hade inga många beslut tagits. Hur bör det se ut enligt dig? Har du ens tänkt igenom vad du själv förespråkar?

Citat:
Sverige är visserligen en populär restaurang men nån måtta får det vara på gratisätandet. Varför anser du dig kunna välja vilka grannar jag ska ha, är det inte mer rimligt att du väljer dina grannar och jag mina?

Om vissa aktieägare vill ha en soppköksavdelning så finns det inget som bör kunna hindra dessa då alla ägare har samma villkor. Förstår du liknelsen?

Citat:
Ingen skulle nog missa poängen så kapitalt som du precis gjorde, men whatever... Du är ju politiker, du kommer nog att klara dig bra ändå.

Vilken förtroendefattig syn på politiker du verkar ha. Låt mig värma ditt frusna hjärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in