2012-01-06, 15:22
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Nu förutsätter du att alla dessa "problem" har uppkommit pga invandringen, men visst låt gå för den här gången. Självklart vill man inte ha städer där många går på bidrag och arbetslösheten är stor.#1: Vi måste helt enkelt hitta lösningar för att minska bidragsberoendet bland invandrare. #2:Vidare tror jag såhär i efterhand att det inte var den bästa iden att placera så många invandrare just i en stad.

Försök argumentera istället för att komma med massa skitsnack.

#1. Vad finns det för potentiella lösningar som inte redan har prövats?

#2. Varför inte? I min stad exempelvis är dem relativt få(Somalier) men de har fortfarande lyckats ta över hela den "undre världen"(detta är dem extremt begåvade på) nästan ingen arbetar och 80% av anledningen till att man ibland kan känna sig "otrygg" i stan beror på dem.
Jag har bott här hela mitt liv och har egentligen aldrig hört om någon eller själv upplevt något större problem med andra än dessa. Alla som blir cuttade, misshandlade, rånade, "bötfällda" osv blir det av detta folk samt en del "groupies" till dem, Svennar och Araber som vill vara på den vinnande sidan "if you cant beat em join em" .
Men som sagt så är dem relativt få om man jämför med exempelvis Malmö. Men frågeställningen är således: vad skulle vi tjäna på att få hit fler av samma sort?
Citera
2012-01-06, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Goat
Men lol

1. Har besvarats... 2miljoner gånger här på FB? jag har inte räknat på slutet.
UNDERSÖKNING FRÅN BRÅ VISAR PÅ ATT INVANDRARE FRÅN VISSA LÄNDER BEGÅR MER BROTT OAVSETT SOCIOEKONOMISK STATUS, FÖRVISSO MINDRE ÖVERRREPRESENTERAT ÄN OM MAN STRUNTAR I DEM SKILLNADERNA, MEN JU GRÖVRE VÅLDSBROTT DESTO HÖGRE ÖVERREPRESENTATION.
OK!?

2. Skriv den där frågan i tråden "fråga rasisterna" läs om TS om du har missuppfattat syftet med denna tråd.

1. Länka gärna till undersökningen. Om jag har fel är jag den förste att erkänna det.

2. Det var mer menat som frågor till mig själv för att visa hur jag tänker. Men jag ska definitivt kolla in den andra tråden.
Citera
2012-01-06, 15:25
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull

Vad monokulturalisterna medvetet förbiser är de sociala faktorerna, någon anledning måste finnas att svenska arbetare är överrepresenterade för brott relativt tjänstemän, dessutom är svenska socialbidragstagare mycket mer kriminella än för invandrare som grupp.

Ingen har förnekat detta. Förutom vid speciellt grova våldsbrott och våldtäkt, där ingen kan hitta sociala faktorer som enskild anledning till brotten.

Däremot förnekar du att blattarna är överrepresenterade i SAMMA socialgrupper som svenskarna är. Alltså är blattarna MER brottsbenägna än vita svenskar. Ett faktum som är trist för dig, men ett faktum icke desto mindre.

Ju grövre brottslighet det är fråga om, desto större är invandrarnas andel. Den största andelen återfinns för våldtäkt, 38 procent, för så kallad överfallsvåldtäkt utomhus 47 procent. När det gäller mord/dråp har 30 procent av brotten registrerats på invandrare. Också för misshandelsbrott, rån och butiksstöld är invandrarnas andel hög.

Den visar att faktorer som kön, ålder, socioekonomisk status och bostadsort inte är förklaringen till skillnader i brottslighet. Den överrepresentation för invandrare i brottsligheten, som rapporten pekar på, är ungfär lika stor för alla socialgrupper.

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=403&module_instance=12
Citera
2012-01-06, 15:28
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag frågar dig återigen, konkret: När kommer vinsten, och hur mycket är du beredd att offra på vägen i form av ökat våld, ökade motsättningar, ökad rasism, neddragningar inom andra områden osv?

Ja, det är korrekt uppfattat. Motfrågan måste då bli: Anser du att det är Sveriges ansvar att ta hand om alla människor i världen med sämre förutsättningar? Om Ja, hur vill du finansiera det och på vilket sätt tror du det kommer att påverka samhället? Om Nej, hur ska urvalet göras och av vem?

Ja, även om du modifierat mina ord för att passa dina syften så stämmer det, eftersom det är den bäst framkomliga vägen för Sverige, vår egen befolkning, mina egna barn och kommande barnbarn. Det har inget att göra med att inte vara human, tvärtom så anser jag att det är det absolut mest humana alternativet för både svenskar, somalier, afghaner, irakier och alla andra nationaliteter. Jag har inget emot någon specifik nationalitet, men det innebär inte att jag anser att människor av alla nationaliteter ska ha fri tillgång till svenska välfärdssystem.

Däremot har jag ingenstans sagt att "knackig skolgång" skulle vara ett hinder om det är så att man har flyktingskäl. Det blir alltid lite knasigt när man ska försöka blanda arbetskraftsinvandring med asylinvandring.

Känner du själv precis lika mycket tillhörighet med somalier, afghaner och irakier som med svenskar (och nu förutsätter jag att du är svensk)?

Då kanske vi får se till att finansiera det via andra saker än skattesedeln. Jag har inget emot att andra vill lägga sina surt förvärvade pengar på att "ge dem chansen", men då får det ske via privata organisationer, initiativ och insamlingar.

Kan du förresten definiera vad du menar med "de vi kan"? Vem ska avgöra hur många lågutbildade vi kan ge en chans, och hur många tycker du är rimligt mellan tummen och pekfingret?

Länka gärna till den så vi får läsa! Personligen är jag helt och fullt övertygad om att detta inte är något som helst problem. Skulle det vara så, så är det ändå inget problem - då får vi helt enkelt klara oss utan de som av den anledningen inte vill flytta hit.

Religionsfriheten kan inte användas som en carte blanche för att undvika vissa jobb och därigenom få tillgång till olika typer av bidrag.

Du kan alltså inte straffas för att du tillhör en specifik religion, du har rätt att be och gå på möten utan att riskera att staten ska jävlas med dig efteråt, och ingen kan tvångsansluta dig till ett specifikt samfund (som exempelvis Svenska Kyrkan) eller tvinga dig att gå till moskén. Det finns för många som slarvigt använder sig av "religionsfrihet" i alla möjliga sammanhang där det inte är tillämpligt, och det är fan i mig sorgligt.

Somaliern kommer (generellt sett) att behöva överlägset mycket mer stöd för att komma in i det svenska samhället - och denne någonsin gör det. Det är också därför vi ska vara jävligt tydliga med att skilja på arbetskraftsinvandring och asyl- eller flyktinginvandring.

Kan vi då inte börja med att dra i nödbromsen och kraftigt begränsa kommande invandring, så att vi får tid att pröva dessa nya och ännu okända mirakelmetoder på de uppenbara problemområden som redan idag finns runtom i Sverige?

Jag citerar mig själv från en tidigare tråd i ungefär samma ämne (skriv gärna där också, om det är intressant!)
Så länge vi har råd med miljarder i kultur och presstöd så har vi också råd att ta hand om flyktingar.

Nej Sverige eller snarare de som lever i Sverige har ett ansvar för de som lever i Sverige vi bör hjälpa varandra, sen bör vi också hjälpa de i andra länder för den delen.

Vi bör ha både flykting och arbetskraftsinvandring, vi behöver arbetskraft och vi har råd att hjälpa och ta hand om flyktingar.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raldemar
Kurtisak

förklara för mig vad du menar med svensk kultur, och förklara varför jag ska acceptera att du vill tvinga mig att vara som du, jag kan fösäkra dig om att jag äter skinka på julen, men varför får jag inte vara herre över mitt eget liv? vilken av dina kulturella värderingar är så helig att jag inte bör ha rätt till ett fritt val? varför kallar du mig idiot? jag vill ju bara diskutera
irritationen är ett faktum vilket hämmar mig i diskussionen just nu, och det du påstår är att svensken inte har kultur, vi svenskar har bara kultur tack vare alla invandrare. Du framställer det som alla andra dummerjönsar som tror på massinvandring, du trampar på min identitet genom att säga att den inte finns. Du säger att jag ska respektera invandrare av alla slag, respektera att du är herre över ditt eget liv. Att jag ska acceptera att jag inte har någon kultur som är svensk, Vad är det för fel på dig. Du är säkert mångkulturell i flera avseende, men svensk kultur är inte tensta, rinkeby mm de är allt det andra som är sverige, det som i dag skall suddas ut. Jag tvingar ingen att tycka och tänka som de vill, du får tillhöra vilken kultur du vill, äta skinka på jul, ägg på påsk, snaps på midsommar osv.. Men det är dumt och enfaldigt att påstå att svensk kultur kommer av invandringen. sedan kanske du inte är idiot...men....iallafalll.......!
Citera
Medlem
Det komiska i allt detta är att Merkel.. Sarkozy och Cameron uttalat sig om att mångkulturalism som politisk ideologi inte fungerar i deras länder. I princip alla länder i Europa förutom Sverige fortsätter med mångkulturalism som ledstjärna. Forskaren och ekonomen Tino Sandanji förklarar klart och tydligt i videon jag länkade längre bak i tråden VARFÖR mångkultur är fel väg att gå. Såg ni videon? Vad anser ni om det han säger? Har ni några motargument? Att här finns människor som fortfarande stödjer mångkulturalism beror som sagt på den massiva propagandan från de etablerade medierna och politikernas manipulerande. Men det är dags för er mångkulturalister att försöka tänka själva och bryta er loss ifrån indoktrineringen. Det mångkulturella experimentet resulterar i förstörda liv.. tusentals förstörda liv och ett alltmer degenerat samhälle.
Senast redigerad av Pazzamo 2012-01-06 kl. 15:31.
Citera
2012-01-06, 15:31
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Pizzabagargener existerar ej?!
Hur förklarar du då att endast araber och italienare kan baka pizza?
Haha, nej jag tror inga Pizzabagargener existerar. Däremot tror jag att vissa folkgrupper är bättre än andra på att bla tillverka vissa maträtter.
Citera
2012-01-06, 15:31
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

Nej Sverige eller snarare de som lever i Sverige har ett ansvar för de som lever i Sverige vi bör hjälpa varandra...

Och eftersom detta är en sak som har med vår arbetsbörda att göra, samt våra närområden - vår själva levnadsmiljö så borde givetvis invandringsfrågan vara kopplad till folkomröstningar, inte sant? Då kunde vi få friheten att rösta om vilka siffror det ska handla om, och vilka folkslag som vi finner acceptabla i vårt land.

Den som äger ansvaret borde rimligtvis äga friheten att få påverka detta ansvar också, tycker du inte?
Citera
2012-01-06, 15:32
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Ojdå det jag trodde du blev nöjd med ditt svar
Hur invandringen har hjälpt oss tidigare? Har du inte läst om hur Sverige klarade sig undan en stor ekonomiskt kris genom arbetskraftsinvandring?
Men ska vi tittar på vad vi idag tjänar på att ha en invandring, det kanske är mer intressant. Jag har svarat på liknande saker men skriver gärna igen. Det finns många saker, olika restauranger tex. Kinarestaurang, pizzerior, Indiska Restauranger, mm. Sedan har vi det här med butiker, många småbutiker tex tobaks butiker drivs av invandrare. Invandrare är bättre på att starta företag än vad svenskarna är. De är också bättre på att utnyttja den globala marknaden, vilket är viktigt för vår ekonomi:

http://www.iva.se/IVA-Aktuellt/IVA-aktuellt-artiklar/Invandrares-foretag-skapar-okad-tillvaxt/
Finns säkert många fler exempel.

Ok. Tack för svar, respekt för att du håller en vettig ton i debatten .. Det är svårt att hitta motdebattörer av din sort i detta ämne ..

hursomhaver.
Det du kommer fram till är att restaurangerna och ett antal småföretag är vad vi tjänat på invandringen?
Ok, men låt oss då bortse från att Svenskar skulle kunna göra samma saker, att arbetslösheten är så pass stor att hålen efter invandrarna förmodligen skulle fyllas ganska omgående och att det inte är tal om att skicka hem de som redan har dessa pizzerior etc.
Du erkänner iaf genom detta resonemang att olika folk/kulturer/raser/etniciteter/whatever har olika egenskaper?
Detta måste ju innebära att du erkänner rapporten som visar på att samma folk i extremt mycket högre grad begår brott, oberoende av Socioekonomiska orsaker?(länkats flertalet gånger i tråden och andra trådar)
Om nu så är fallet.
Hur mycket är dessa positiva effekter värda?, är det t.ex värt att fördubbla våldsbrotten(idag är ca50% av ALL kriminalitet invandrad, bland våldsbrotten är andelen ännu större).
Citera
2012-01-06, 15:34
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Och eftersom detta är en sak som har med vår arbetsbörda att göra, samt våra närområden - vår själva levnadsmiljö så borde givetvis invandringsfrågan vara kopplad till folkomröstningar, inte sant? Då kunde vi få friheten att rösta om vilka siffror det ska handla om, och vilka folkslag som vi finner acceptabla i vårt land.

Den som äger ansvaret borde rimligtvis äga friheten att få påverka detta ansvar också, tycker du inte?
Jo det är därför vi har demokratiska val var fjärde år i vår representativa demokrati som svenska folket valt att vi ska ha. Du vet de där svenskarna som ni rasister brukar hylla för att de inte tillätt större invandring, de bestämde att vi skulle ha en representativ demokrati och inte en direktdemokrati. Detta går självklart att ändra om svenska folket nu vill det genom att de röstar på partiet som förespråkar direkt demokrati.
Citera
2012-01-06, 15:35
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Jag vill ha en källa på detta uttalande. Vilka är dina underlag här? Säg det till mig.

Center for Immigration Studies i USA udnersökte saken och:

http://www.cis.org/articles/2001/crime/underestimated.html

Criminologists in this country long have theorized that the second, more than the first, generation of an immigrant population is likely to drift into crime. The first generation, having braved all kinds of hardship to enter the U.S., found it necessary to defer gratification in the interest of long-term success. But the second generation, though often as poor as their parents upon arrival, has less perspective on the Old World from which their parents came, and often in response develops an attachment to deviant subcultures, such as gangs, as a wayward continuation of the "old-fashioned" European peasant societies of their parents.

Det är ganska logiskt. Fråga dig själv vilka som härjar runt i förorterna: är det föräldrarna, alltså första generationens blattar, eller är det deras avkomma? Det säger sig själv att ditt uttalande är felaktigt, inte minst därför att första generationens invandrare - om de inte är unga män - är MINDRE brottsliga än de flesta andra grupper.

Vad säger så vårt kära BRÅ? Låt oss titta:

http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=403&module_instance=12

De som finns med i denna undersökning är i huvudsak barn till invandrare från andra europeiska länder. Barnen till senare års flyktinginvandrare är för unga för att ingå i urvalet.

Ville bara flagga för detta först: vi har alltså inga undersökningar om andra generationens mellanösternfolk och negrer. Lägg detta på minnet. Nå.

Invandrarbarnen är överrepresenterade i brottslighet jämfört med svenskar, de ligger på en nivå som är ungefär 50 procent högre.
Nu vet jag inte om det är samma rapport med såhär står det i en DN artikel och jag förutsätter att det stämmer:
Citat:
Till skillnad från hur det ser ut i andra länder minskar brottsligheten bland andra generationens invandrare i Sverige.
http://www.dn.se/nyheter/sverige/invandrare-overrepresenterade-i-brottsstatistiken
Citera
2012-01-06, 15:36
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avril
1. Länka gärna till undersökningen. Om jag har fel är jag den förste att erkänna det.

2. Det var mer menat som frågor till mig själv för att visa hur jag tänker. Men jag ska definitivt kolla in den andra tråden.

Undersökning, jättelång.

Hyffsad sammanfattning av materialet, sammanställt av Mauricio Rojas.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in