2012-01-06, 00:11
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Låt oss vara tydliga!!

Den här tråden heter "Fråga Mångkulturalisterna" och är ett komplement till tråden "Fråga rasisterna". Den tråden har fungerat utmärkt, och det finns ingen anledning att tro att inte denna tråd ska kunna fungera lika bra så länge folk håller på disciplinen.

Alltså: Ställ frågor som berör saker som du är genuint nyfiken över hur mångkulturalister resonerar kring!

Ledande frågor av typen "Har du slutat slå din fru?" är totalt fruktlösa och hör inte hemma här.

Oneliners och ryggdunkningar kommer i vanlig ordning att raderas som OT, och varning kan komma att utdelas.

//MOD
Citera
2012-01-06, 00:12
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygakatten
Nej, jag personligen har inte den åsikten.
Varför gör du då jämförelsen?
Citera
2012-01-06, 00:13
Medlem
Vad är svenskar värda enligt er? Alltså, alla svenskar som mördas, rånas, våldtas, misshandlas eller i övrigt utsätts för skändligheter av importerade förmågor. Är dessa tusentals svenska offer ett godtagbart pris för att ni ska få ha er mångkultur? Eller tror ni att brottslighet och våld är något konstant, en kosmisk balans som inte går att rucka på? Eller är det faktiskt så att ni har en mordisk agenda och skiter i svenskar och vita?
Citera
2012-01-06, 00:13
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Innan du börjar diskutera våldtäkt på allvar så bör du titta på detta videoklipp från de norska statliga nyheterna (NRK):

http://www.youtube.com/watch?v=d3LL6hBrj-c

När du gjort det, och efter att du stigit upp från golvet igen om du ramlade av stolen, fundera närmare på vad de sa egentligen. Hur kan det vara så här? Ser du ett mönster?
Ja, förklara du hur det kan vara så här? Vad är anledningen till att dessa män våldtog?

Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Angående socioekonomiska faktorer så kan du med fördel ta del av vad Brottsförebyggande rådet kommit fram till:

"Undersökningen visar både hur stor andel av brotten som begås av invandrare respektive svenskar och hur stor andel i respektive grupp som registrerats för brott under femårsperioden. Den visar att faktorer som kön, ålder, socioekonomisk status och bostadsort inte är förklaringen till skillnader i brottslighet. Den överrepresentation för invandrare i brottsligheten, som rapporten pekar på, är ungfär lika stor för alla socialgrupper."
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=403&module_instance=12

Mer från BRÅ angående detta:
Var detta upplysande?

Det var någorlunda upplysande. Jag hade faktiskt inte läst den där artikeln tidigare. Jag har två invändningar, artikeln är väldigt gammal och jag hittade en senare artikel från BRÅ som menar något annat i fråga om förklaring bakom brotten.

http://www.bra.se/extra/pod/?module_instance=12&action=pod_show&id=203
Citat:
Varför är invandrare överrepresenterade när det gäller brottslighet? På denna fråga finns idag inget svar. Det finns ett flertal hypoteser om orsakerna till överrepresentationen, men endast någon enstaka av dessa har kunnat testas empiriskt. Några av dessa hypoteser är:

Frustration. Med detta avses att det finns en diskrepans mellan de mål man har i livet och de möjligheter man har att uppnå dessa och att detta är brottsgenererande eftersom vissa då söker uppnå sina mål på illegal väg. Denna diskrepans tenderar att vara större för invandrare eftersom språksvårigheter, svårigheter att ta sig in på arbetsmarknaden etcetera minskar möjligheterna att man uppnår sina mål.

Upplevd diskriminering. Om man blir eller upplever sig bli diskriminerad skulle detta kunna minska lojaliteten med det omgivande samhället, vilket skulle öka brottsbenägenheten. Empiriska studier har funnit samband mellan upplevd diskriminering och registrerad brottslighet.

Kulturskillnader. Att förklaringen till överrepresentationen skulle ligga i kulturella skillnader.

Upplevelser i ursprungslandet. Vissa invandrare har upplevelser i hemlandet som skulle kunna innebära att man fått en annan syn på exempelvis våld.

Selektionshypotesen. Denna hypotes utgår ifrån att de personer som flyttar från ett land inte utgör ett urval av normalbefolkningen, utan att det finns en tendens till att personer med sociala problem och med högre brottsbenägenhet också är mer benägna att flytta. Att det därmed finns en selektion mot genomsnittligt högre brottsbenägenhet i olika invandrargrupper.

Lägre socioekonomisk status. Genomsnittligt sett har invandrare lägre så kallad socioekonomisk status än infödda svenskar. Det är väl känt inom kriminologin att låg socioekonomisk status sammanhänger med högre brottsbenägenhet. Denna hypotes har testats empiriskt och visat sig kunna förklara en viss del av överrepresentationen.

Intressant att nämna som kuriosa är att "arbetare" är betydligt mer överrepresenterade än "tjänstemän" jämfört mellan "invandrare" och "svenskar" i brottsstatistiken, det står också i artikeln. Vad får det för implikationer?

Som jag nämnt tidigare är definitionen socioekonomiska faktorer väldigt bred. Det är möjligt att räkna säg skillnad i kvinnosyn som en socioekonomisk faktor och även etnicitet. Men då ska man ha klart för sig om att det inte handlar om gener. Den där artikeln från DN, "Kulturarv ligger bakom invandrarnas brottslighet", som du länkade är intressant. Samma sak nämnde de i reportaget från NRK om överfallsvåldtäckter i Oslo, att en möjlig förklaring kan vara en kulturellt betingad kvinnosyn och då är det det som är problemet, och inte invandrarna.
Citera
2012-01-06, 00:18
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60cmSlak
Att du försvarar systematiska våldtäkter, rån, mord och misshandel mot svenskar med att invandrarna kan bli en ekonomisk vinst om de skulle få jobb någon gång i framtiden. Det betyder ju att du tycker att det är okej att använda svenskarna som ett förbrukningsverktyg för att (möjligen) få in invandrare på arbetsmarknaden.
Du missförstår mig, nu ska jag försöka förklara så grundligt så möjligt så att du inte kan missförstå mig.
Jag gillar inte våldtäkter, jag försvarar inte våldtäkterna på något sätt, jag tycker det är bedrövligt när någon blir våldtagen jag ser inte svenskarna som ett förbrukningsverktyg. MEN, bara för att vissa invandringsgrupper idag är överrepresenterade inom våldtäkter behöver det inte betyda att de alltid kommer vara det. Det är fel att resonera att resonera så, förstår du inte det själv?
Citera
2012-01-06, 00:19
Medlem
ulexs avatar
Nu läste jag bara de första 5 sidorna, och de ingav inte precis hopp om att få ett vettigt svar, men jag försöker ändå.

Som det ser ut nu kommer etniska svenskar att utrotas, vi kommer att försvinna.
Ser ni ingen förlust i det? Naturen har i 1000-tals år genom evolutionen skapat olika raser, har ni ingen känsla för att vilja bevara det?

Tänk på en urskog, är det för er sak samma om man totalt skövlar skogen och sedan ersätter den med lika många nya träd?
Citera
2012-01-06, 00:20
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ungefär som i Norge. Då stod 100% av våldtäkterna av invandrare... visserligen bara 6 individer. Men de stod för alla de 48 överfallsvåldtäkterna, under tre år.

Det där är ett missförstånd från din sida. Jag letade lite var siffran 6 kommer ifrån, och till slut hittade jag:

Citat:
"Overfallsvoldtektene omhandler imidlertid kun 6 forhold, hvor samme gjerningsmann sto ansvarlig for to (5 unike personer mistenkt/siktet i 6 anmeldelser)."

Sidan 55.
https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/oslo/Vedlegg_1309.pdf

Siffran 6 är antal överfallsvåldtäkter med identifierad gärningsman under år 2010. Det har inget att göra med de 48 våldtäkterna på 3 år. Eller för den delen, de 83 av 86 överfallsvåldtäkterna på 5 år.

Här på Flashback ska vi försöka undvika att göra en Ullenhagare och sprida myter. Är vi överens?
Citera
2012-01-06, 00:20
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ungefär som i Norge. Då stod 100% av våldtäkterna av invandrare... visserligen bara 6 individer. Men de stod för alla de 48 överfallsvåldtäkterna, under tre år.
Vad har du för källa på att det var 6 individer som utförde alla våldtäkter? Det låter inte troligt.

Jag har denna:

Samtliga överfallsvåldtäkter i Oslo med känd gärningsman de senaste 5 åren har begåtts av personer med icke-västlig bakgrund:
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/265324/

Och denna:

Fler än 7 av 10 i Oslos fängelser har utländskt medborgarskap, ännu fler har utlandsklingande namn. Detta trots att folk med utländskt medborgarskap utgör 8,5% av befolkningen.
http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/222510/

Och denna:

Norge: ”Var femte invandrare från Irak och Somalia tagna för brott”
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/brottslighet-bland-invandrare-borde-oroa-alla-partier_6272110.svd

Och denna:

"Gruppen utrikes födda utgjorde förra året 14 procent av Sveriges befolkning. De granskade våldtäktsdomarna från 2009 visar på en överrepresentation genom att så stor andel som 48 procent av våldtäktsmännen är födda utomlands. (Detta innebär en ökning jämfört uppgifterna från 2005 vilket skulle kunna peka på att fenomenet är tilltagande.) Inom kategorin grov våldtäkt var siffran så hög som 64 procent."
http://www.sverigedemokraterna.se/filer/sd_valdtaktsrapport.pdf (sidan 3)

Denna från en tid tillbaka, lär vara värre nu:

According to a report by the National Council for Crime Prevention published in December 2005, immigrants or individuals with at least one immigrant parent perpetrated about 45 percent of all crimes during the period 1997-2001. In regard to the most serious felonies — murder, manslaughter, assault and rape — the percentage was even higher.
http://wikileaks.org/cable/2006/02/06STOCKHOLM235.html

Mångkultur:

Landskrona has a large proportion of immigrants, with almost a quarter of the population born abroad, a reported crime rate 60% higher than the national average, and welfare payments more than double the national average, according to the leading daily Dagens Nyheter.
http://wikileaks.org/cable/2007/01/07STOCKHOLM8.html

Är det värt det?
Citera
2012-01-06, 00:22
Medlem
Har en till fråga.
När en djurart håller på att försvinna (utrotas) fridlyser man den djurarten och gör allt i sin makt för att den ska återfå sin balans och infinna högra demografi.
Varför kan vi inte fridlysa olika folkgrupper?
Just nu hotas exempelvis den svenska folkgruppen av utrotning.
Citera
2012-01-06, 00:24
Medlem
Citat:
Vad är det för fel med att ha många kulturer?
Har du bara en skiva? Äter du bara en maträtt? Har du bara ett klädesplagg på dig?

VAd är det för fel med att kunna välja vad man vill äta, vem man vill ligga med, hur man vill gå klädd, vilken musik man lyssnar på, vilken gud man vill tro på?

Bara för att man kan välja - måste man mörda andra för det?
Kriminalitet har inget med mångkultur att göra?

Känner du en enda invandrare?

1.Om andra cd skivor förstör cd:n, JA.
2.Om andra maträtter medför sjukdomar eller liknande så, JA,
3.Om andra kläder kliar, JA.
4.Inget fel alls enligt mitt tycke, men tycker man får göra det någon annan stans, där det passar.
5.NEJ, du MÅSTE inte.
6.(frågan är ställd så dåligt) men kan säga så mycket som att invandrare begår brott!
Citera
2012-01-06, 00:24
Medlem
Blygakattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Varför gör du då jämförelsen?
Nja, då har du nog missförstått mig. Jag menade på att svenska utvecklingsstörda inte tillför samhället något.
Citera
2012-01-06, 00:25
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmneHomoMendax
Ja, förklara du hur det kan vara så här? Vad är anledningen till att dessa män våldtog?

Jag tror att orsakerna är flera, men deras kvinnosyn är givetvis en stor orsak. Det tror norska staten också eftersom de ska skicka nyanlända icke-västliga invandrare på antivåldtäktsskolor:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2216811.ece

samt be imamer om hjälp i kampen mot våldtäkterna:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1662801.ece

Nu har jag gett min (och den norska statens) syn på saken. Du som är en mångkulturist (antar jag?), vad är din förklaring till dessa våldtäkter? Och hur anser du att man ska stoppa dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in