Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hur länge har du varit aktiv inom politiken? Du verkar inte riktigt ha förstått vad politik innebär... Och sedan skriver du något lite märkligt ett par inlägg bak Som om du skulle vara beredd att inta i stort sätt vilket förhållningssätt som helst bara majoriteten väljer det... Skulle du följaktligen vara beredd att acceptera massdeportationer av invandrare om folkviljan gav uttryck för detta? Eller att man stängde gränsen för dem helt och hållet?
Det vill jag inte kommentera. Har en väldigt adekvat utbildning för min post dock. Självklart upplevs mycket av det vi skriver som märkligheter av varandra. Jag antar att det inte finns så mycket andra åsikter än just främlingsfientliga här inne?
Jag skulle acceptera om folket ville stänga gränserna, men hela min politiska gärning skulle ägnas åt att bekämpa det.
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Sedan måste jag säga att jag inte riktigt hänger med... Du är alltså fullt beredd att godta invandring av personer som av sociokulturella skäl har en förhöjd risk att utgöra ett hot mot landets invånare? Får jag fråga varför du tycker så? Är inte svenskar värda att skydda?
Precis som att du inte tvingar din vuxna son att ha cykelhjälm när man går på ICA. Har jag erkänt andra människor som myndiga så får dessa också fatta sina egna beslut. Man kan inte göra undantag lite när man känner för det.
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Men bör vi då, med allt vi vet idag i denna upplysningstid, förändra ursprunget medvetet till det sämre?
Det där får en onekligen till att tänka efter, inte sant?
Det där får en onekligen till att tänka efter, inte sant?
Vad vi bör är inget som jag skall bestämma, eller du heller för den delen. Vi har ett system där vi tillsammans bestämmer vart kosan ska styras, och det är onekligen längs mångkulturella vägar.
Citat:
Jag tror nog att majoriteten av svenska folket kunnat tänka sig att det stiftades skarpa lagar mot landsförräderi.
Nå, instifta dessa lagar som skyddar befolkningen sen kan man i princip släppa allt fritt utan att det sker någon extern skada i form av skadlig invandring.
Nationen mår bättre, funktionen blir högre och tryggheten till nivåer som är acceptabla.
Nå, instifta dessa lagar som skyddar befolkningen sen kan man i princip släppa allt fritt utan att det sker någon extern skada i form av skadlig invandring.
Nationen mår bättre, funktionen blir högre och tryggheten till nivåer som är acceptabla.
Vi har väl redan lagar mot det? Du försöker bara bredda betydelsen en del. Sluta projicera dina mål på andra människor.
Citat:
Skadlig invandring som höjer de befintliga problemen är naturligtvis inte genomförbart då det klassas som landsförräderi att besluta om något sånt.
Allt godkänt och klart av svenska folket.
Allt godkänt och klart av svenska folket.
Förräderiet ligger i betraktarens öga. Vi måste sluta irra runt i dimman. Tala klarspråk, hur motiverar man ett förbud mot invandring när man vet att de flesta är emot ett sådant?
Citat:
EDIT: Förresten, be dina vänsterliberala polare att vara med och diskutera. Vi är en outtömlig källa till glädje här på flashback.
De är nog bara lite blyga.