2012-10-29, 19:39
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Hur länge har du varit aktiv inom politiken? Du verkar inte riktigt ha förstått vad politik innebär... Och sedan skriver du något lite märkligt ett par inlägg bak Som om du skulle vara beredd att inta i stort sätt vilket förhållningssätt som helst bara majoriteten väljer det... Skulle du följaktligen vara beredd att acceptera massdeportationer av invandrare om folkviljan gav uttryck för detta? Eller att man stängde gränsen för dem helt och hållet?

Det vill jag inte kommentera. Har en väldigt adekvat utbildning för min post dock. Självklart upplevs mycket av det vi skriver som märkligheter av varandra. Jag antar att det inte finns så mycket andra åsikter än just främlingsfientliga här inne?

Jag skulle acceptera om folket ville stänga gränserna, men hela min politiska gärning skulle ägnas åt att bekämpa det.

Citat:
Sedan måste jag säga att jag inte riktigt hänger med... Du är alltså fullt beredd att godta invandring av personer som av sociokulturella skäl har en förhöjd risk att utgöra ett hot mot landets invånare? Får jag fråga varför du tycker så? Är inte svenskar värda att skydda?

Precis som att du inte tvingar din vuxna son att ha cykelhjälm när man går på ICA. Har jag erkänt andra människor som myndiga så får dessa också fatta sina egna beslut. Man kan inte göra undantag lite när man känner för det.

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Men bör vi då, med allt vi vet idag i denna upplysningstid, förändra ursprunget medvetet till det sämre?
Det där får en onekligen till att tänka efter, inte sant?

Vad vi bör är inget som jag skall bestämma, eller du heller för den delen. Vi har ett system där vi tillsammans bestämmer vart kosan ska styras, och det är onekligen längs mångkulturella vägar.

Citat:
Jag tror nog att majoriteten av svenska folket kunnat tänka sig att det stiftades skarpa lagar mot landsförräderi.
Nå, instifta dessa lagar som skyddar befolkningen sen kan man i princip släppa allt fritt utan att det sker någon extern skada i form av skadlig invandring.
Nationen mår bättre, funktionen blir högre och tryggheten till nivåer som är acceptabla.

Vi har väl redan lagar mot det? Du försöker bara bredda betydelsen en del. Sluta projicera dina mål på andra människor.

Citat:
Skadlig invandring som höjer de befintliga problemen är naturligtvis inte genomförbart då det klassas som landsförräderi att besluta om något sånt.
Allt godkänt och klart av svenska folket.

Förräderiet ligger i betraktarens öga. Vi måste sluta irra runt i dimman. Tala klarspråk, hur motiverar man ett förbud mot invandring när man vet att de flesta är emot ett sådant?

Citat:
EDIT: Förresten, be dina vänsterliberala polare att vara med och diskutera. Vi är en outtömlig källa till glädje här på flashback.

De är nog bara lite blyga.
Citera
2012-10-29, 20:01
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scriptor
Hoho vilken verkligehet lever du i? Ingen idé att enkom lasta regeringen, MP, V och S är minsann lika goda kålsupare i denna fråga. En stor andel av de som kommit senaste åren är menar jag med bestämdhet totalt ointresserade av att integreras och än mer skyr de att behöva jobba. De löjligt höga ersättningarna och befängda utbetlaningar i form av retroaktiv föräldrapenning även för barn de har med sig som inte ens fötts här motverkar arbetsincitamentet.

Finns inget belägg för att det skulle vara någon skillnad på det sättet du beskriver. Jag tror du har börjat lyssna för mycket på underground-media. Barn måste värderas högt, om vi värderar deras barn högt så kommer det i sin tur leda till att de tar hand om dessa, och kontrollerar deras aktioner. Vill vi få slut på brinnande förorter är detta enligt alla matematikens lagar rätt väg att gå.

Citat:
Jodå! Min och många andras vision är att vi istället använder de bortslösade bidragspengarna till att hjälpa fattiga länder att bygga upp skolor, få rent vatten, fungerande sjukvård, minskad svält etc. Detta får dock aldrig tas upp seriöst i tidningar och tv eller ens här, utan det som tycks gälla enligt dig är att öppna gränserna på vid gavel.

Det hjälper ingen. Vad Afrika saknar kan inga mänger vatten frambringa. Och, om en man är förtryckt i Pakistan, vad hjälper det om han flyr till Afghanistan. Det är bättre att få komma till ett land mycket längre bort. Sverige är ett logiskt val.

Citat:
Betänk att stora massan i Sverige är ännu totalt okunniga om hur snett det gått med flykting- och invandringspolitiken. Det är ju som du vet tabu att i media föra fram fakta och att ha en sansad diskussion. Ett tag till är många orter i Sverige relativt skonade från den problematik som invandringspolitiken fört med sig, men det är bara en tidsfråga tills en klar majoritet kommer att vakna upp i ett chocktillstånd och inse hur landets mer eller mindre skjutits i sank enkom av en oansvarig integrations- , flykting- och invandringspolitik. Det tragiska är att alla fakta kring hur det skulle utvecklas har varit kända sedan 90-talet. Läs Exit så får du se.

Den sansade diskussionen vill jag påstå att jag står för i tråden. Andra har redan börjat bete sig argsint och kastat flera glåpord efter mig. Inte minst sjävlaste moderatorn Kaiser som passande nog uppgav att hen arbetade med ensamkommande. Tar vansinnet aldrig slut?

Citat:
Varför måste alla bo här? Ditt uttryck om fisken är ju jättebra men absolut helt tillämpbart på-plats i de flesta av de länder vi nu tar hit personer på mer eller mindre bedräglig grund ifrån.

Vi har bland de bästa systemen i världen och det ligger givetvis i vårt intresse att så många som möjligt nyttjar detta. Det är så man avlar fram ännu bättre system.

Citat:
Haha du har inte särskilt stor koll på våra grannländer i öst bevisar du!!
Ja är den humana aspekten att somalier bluffar sig hit och åderlåter bidragssystemet bättre än att ge hjälpinsatser till den stora massan på-plats alltså då enligt dig?

Vi bör självklart ha generösa bistånd också, men det ursäktar inte en reducerad rörelsefrihet.
Citera
2012-10-29, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Jo, ni är visst rasister då ni tycker att just nordeuropéer ska skämmas för de inte vill lägga ner dyra resurser på invandring och inte t ex japaner.
Så typiskt dig. Vadå Japaner? Varför inte Somalier? Hmm 4meningar, slå det om du kan.
Citera
2012-10-29, 20:07
Medlem
Vad tycker ni om Svenskättlingar som inte fick komma till Sverige som led större nöd än de 95% övriga blattar som väller in i vårt vackra land?
Citera
2012-10-29, 20:14
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Det är den resursstarka intellektuella eliten och deras visioner som styr, inte "demokratin". Demokrati är en illusion. Du förstår väl att folket är får som hanteras med propaganda? Ansvaret faller på de som är engagerade på hög nivå inom politiken, ingen annastans. Mångkultursvurmen och "fackeltåg mot rasismen" är en mental sjukdom som ansatt nordeuropeer efter WWII.

Trots att du framstår som ett hopplöst fall ska jag ändå göra ett försök. Steg ett är att sluta hänga i NWO-forumet. Du tror väl inte ens på att WWII ägt rum?

Men, nog om detta, fackeltåg är en trevlig aktivitet som fler borde ägna sig åt. Vi har tyvärr attityder/grupper i samhället som gärna sprider sin egensnickare propaganda. Demokrati hotas av detta, och jag vet inte vad du förespråkar, men det är definitivt inget som hör hemma i ett modernt samhälle. Vill du förvandla Sverige till nya Mellan Östern så kanske det låter bättre, men inte annars.

Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Vad är det här för dumheter? Den somaliska kulturen är ju tex sjukt UNDERLÄGSEN vår, precis som Grindslanten och Gråtande barnet är underlägsna verk av Leonardo da vinci eller Vincent Van Gogh. Den där relativismen får du ta itu med annars kan du aldrig förstå hur verkligheten är sammansatt och fungerar.

Nej, det går inte att avgöra. En kultur har inget mål i sig själv. Det är endast om man har ett mål som man kan säga att man misslyckades. Jag kan inte säga att du är misslyckad för att du sitter vid datorn efter ditt jobb, eftersom att du aldrig haft som mål att inte göra det. Förstår du?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Vad tycker ni om Svenskättlingar som inte fick komma till Sverige som led större nöd än de 95% övriga blattar som väller in i vårt vackra land?

Du får nog utveckla det där lite, alternativt ha med någon länk.
Citera
2012-10-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSUHerrljunga
Du får nog utveckla det där lite, alternativt ha med någon länk.

http://www.friatider.se/svenskar-ville-flytta-till-sverige-fick-avslag
Citera
2012-10-29, 20:27
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Vad vi bör är inget som jag skall bestämma, eller du heller för den delen. Vi har ett system där vi tillsammans bestämmer vart kosan ska styras, och det är onekligen längs mångkulturella vägar.
Men där tycker jag faktiskt att du fegar ur ganska rejält.
Politikerförakt är ju en ständigt återkommande diskussion. Detta vet du?
Det som "vanliga" människor bygger sitt politikerförakt på i många hänseenden är just politikernas ovilja att vara konkreta, tala klarspråk och i övrigt vara tydliga.
Min fråga är enkel. Du kan applicera principen på mycket annat t ex om du äger en bil, ändrar du den då medvetet till det sämre och nöjer dig med detta?
Naturligtvis inte, det hade ju varit helt befängt.
Ska man då på motsvarande vis ändra sitt lands strukturer till det sämre när man istället kunde ha bibehållet en högre funktion, starkt humankapital, hög tillit och nationell trygghet?
Naturligtvis är detta lika befängt.

Man ändrar inte något medvetet till det sämre, det är nära på en naturlag.

Citat:
Vi har väl redan lagar mot det? Du försöker bara bredda betydelsen en del. Sluta projicera dina mål på andra människor.

Förräderiet ligger i betraktarens öga. Vi måste sluta irra runt i dimman. Tala klarspråk, hur motiverar man ett förbud mot invandring när man vet att de flesta är emot ett sådant?
Hur vet du detta?
Undersökningar har ju påvisat att en betydande del (och om jag inte missminner mig en majoritet) av svenskarna vill ha mindre invandring.
Den enda omröstningen jag känner till ägde rum i Sjöbo och en förkrossande majoritet sa Nej tack.

Det var kanske därför som regeringen inte vågade tillfråga folket innan de skrev in mångkulturen i grundlagen.

Om du vill sluta irra i dimman så bör du nog vara beredd på att elda upp de politiska doktrinerna och istället konsultera verkligheten.

Citat:
De är nog bara lite blyga.
Men detta är märkligt. Ni talar vitt och brett om att ta debatten men vågar inte ens konfronteras på ett anonymt forum.

All heder till dig som faktiskt är med och diskuterar men om ni nu har 90% av stödet för era åsikter så borde det väl inte vara något problem att samla ihop folk och trycka till oss onda rasister. Eller?
Citera
2012-10-29, 20:30
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
En rasist intresserar sig primärt för den egna rasens överlevnad och välstånd. Invandring hotar båda dessa saker varför du medelst ekonomiska argument i bästa fall kan muta en rasist till att acceptera storskalig invandring av rasfrämlingar i utbyte mot ekonomiska förmåner för rasisten. En riktig rasist bryr sig inte om att invandringen kostar pengar, så ekonomiska argument mot invandringen är inte rasistiska argument - vilket du verkade tro.

Nu förstår jag lite bättre, men du får sluta se det så kontrasterat. En rasist tänker förmodligen också ekonomiskt i många situationer. Det går med andra ord utmärkt att diskutera ekonomi med någon trots att det inte står högst på dennes önskelista. Är vi klara här nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Det du gör fel är att du sammanblandar vår ras intressen med statens intressen, men som sosse är det förståeligt att du rent naturligt tänker mer som en fascist. Det ideala är såklart att vår ras har en stat som skyddar och företräder våra intressen, men det gör icke den svenska staten av idag.
Var går gränsen för vad som utgör "största möjliga mån"?
Syftet med att ha en svensk stat är alltså att staten ska organisera svenskar för att på ett så bra sätt som möjligt hjälpa andra folk?
Jag förstår inte vad som menas med detta ordbajs. Majoriteten av världens hjälpbehövande bor ju inte i Sverige. Är det inte bättre att vi då bygger sjukhus i tredje världen?

Vi har en stat som skyddar vår ras. Den har dock lite andra åtaganden som folk från din ras valt. Förstår du hur dumt det låter när du kritiserar detta? Du ordbajsar något otroligt, inga sjukhus i världen kan vända utvecklingen i Afrika. Hur i hela friden skulle det gå till? Läk sjukdomen, inte lindra symptomen.

Citat:
Varifrån skall de pengar tas som skall bekosta den här migrationspolitiska särvägen? Skall vi höja skatterna? Sänka pensionerna? Höja momsen? Dra ner på vården av gamla och sjuka? Varifrån? Ska vi lägga ner någon myndighet eller sälja ut några andelar i halvstatliga företag? Jag vill se konkreta förslag.

All form av kapitalförflyttning mellan dig och staten är att anse som skatt, vilken vara eller tjänst vi väljer att beskatta beror på samhällsutvecklingen vid det aktuella tillfället. Det kan man, och bör man inte, försöka gissa sig till i förväg för att sedan anklagas för att lurat väljarna. Något som alltid är aktuellt är att beskatta vinster i offentlig sektor, t.ex. Där har du ditt konkreta förslag.

Citat:
Vi fastnar i diskussionen om de små ömkansvärda ensamkommande och det beror nog på att just den här svindyra samhällsinsatsen blivit något av en svensk paradgren. De där HVB-hemmen är fruktansvärt dyra i drift och personaltätheten saknar motstycke inom vård och äldreomsorg. För SSU är detta inget problem. Dessa exklusiva platser, vilka normalt alltså förbehålles barn i synnerliga behov av samhällsstöd, besätts alltså till stora delar av män som kan vara uppemot trettio år i extrema fall. De flesta kan förmodas vara ett par år över tjugo, men enligt SSU är detta inget problem. Det är bara att öka personaltätheten och minska på antalet boende. Redan dyra platser skall alltså bli ännu dyrare! Som den klassiske sosse han är, SSU, föreslår han alltså att man skall kasta mer pengar på problemen så kanske de försvinner. Bara vi vräker på med skattebetalarnas pengar, så blir allt bra...

Självklart kostar det pengar i början av en investering. Bara ett barn skulle förvänta sig avkastning första dagen på sitt nya sparkonto. Det handlar om långsiktighet, planerande, ansvarstagande. Känner du till att man kan besitta sådana egenskaper?

Citat:
3500 sådana per år... Och med uppemot 10000 redan i systemet.... Till en kostnad av kanske 3000-5000/dygn bara i rena driftskostnader för en sådan liten skäggig palt....

Ja, vad äckligt och omänskligt...

Citat:
Jag är ganska säker på att om Sverige lämnat sin sinnessjuka särväg i migrationspolitiken och istället harmonierat verksamheten till samma nivå som våra nordiska grannländer, med Finland som särskilt föredöme, så hade unga svenskar haft en bättre skola, lättare att komma i arbete, enklare att få bostad mm. Som bonus hade äldreomsorgen kunnat få mer resurser och, vem vet, det hade kanske kunnat skramla in ett par miljarder åt polisen och Försvarsmakten också...

Vi delar inte alls den analysen. En lyckad skolgång kommer från systemet, inte från eleverna i första hand. Man skulle kunna sätta in vita barn i en dålig skola och man skulle fortfarande se degeneration. Försvarsmakten har nog med resurser, vi kör i princip endast upp diesel för sakens skull.

Citat:
Istället har vi analfabeter, svagbegåvade och PTSD-drabbade som kommer från en tillvaro där man lever på en dollar omdagen och som nu sopar hem över en årslön rent i månsden i form av olika bidrag... Många lider av usla tänder och med krämpor och sjukdomar vi utrotade här för decennier sedan... Som går femton år på lägstanivån på SFI, men som ändå lyfter mer pengar i månaden än min mormor som fötts, slitit och betalat skatt här i hela sitt liv! Du förstår säkert, SSU, att detta väcker anstöt?

Du får det att låta om att dåligt tänder är något motsägelsefullt när man talar om tandvård. Det är just hit de flesta svenskar vill att pengarna ska gå. När man skänker till välgörenhet gör man inte det till amerikanska medelklassen utan till riktigt fattiga stackare. Vad pekar det på?
Citera
2012-10-29, 20:33
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ja, vad äckligt och omänskligt...
Är det där den bild du har av ensamkommande asylsökande barn?
Citera
2012-10-29, 20:48
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Jag skulle acceptera om folket ville stänga gränserna, men hela min politiska gärning skulle ägnas åt att bekämpa det.
Du tror inte en sådan hållning skapar politikerförakt? Varför inte respektera folkets vilja och ägna sig åt det som ni egentligen är utsedda för nämligen att förvalta landet för nuvarande och framtida generationer samt att erbjuda medborgaren dvs skattebetalaren och dess barn bästa möjliga samhällsservice och levnadsvillkor? Din hållning är ju helt respektlös och visar att du helt missupppfattat politikerns roll. Politikers perspektiv är ju helt fel. Fy fasen vad respektlöst mot oss, våra efterkommande och våra förfäder.
Citera
2012-10-29, 21:00
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
http://www.friatider.se/svenskar-ville-flytta-till-sverige-fick-avslag

Mycket märkligt, så får det inte gå till. Migrationsverket behöver en översyn, uppenbarligen. OM nu detta är exakt som de beskrivit det, av erfarenhet vet jag att så inte alltid är fallet.

Citat:
Men där tycker jag faktiskt att du fegar ur ganska rejält.
Politikerförakt är ju en ständigt återkommande diskussion. Detta vet du?
Det som "vanliga" människor bygger sitt politikerförakt på i många hänseenden är just politikernas ovilja att vara konkreta, tala klarspråk och i övrigt vara tydliga.
Min fråga är enkel. Du kan applicera principen på mycket annat t ex om du äger en bil, ändrar du den då medvetet till det sämre och nöjer dig med detta?
Naturligtvis inte, det hade ju varit helt befängt.
Ska man då på motsvarande vis ändra sitt lands strukturer till det sämre när man istället kunde ha bibehållet en högre funktion, starkt humankapital, hög tillit och nationell trygghet?
Naturligtvis är detta lika befängt.
Man ändrar inte något medvetet till det sämre, det är nära på en naturlag.

Varför tycker du det? Konkret är något som är lätt att åberopa från åskådarplats. Vi strävar efter att vara så konkreta som möjligt, utan att för den delen måla in oss i hörn. Dvs, att vi måste gå igenom med beslut som blivit extremt dåliga alternativ, men som vi lovade i samband med att vi skulle försöka vara konkreta.

Felet gör är att du tar patent på ordet "sämre". Det finns inga mål med Sverige, ingen destination förutom att folket bestämmer.

Citat:
Hur vet du detta?
Undersökningar har ju påvisat att en betydande del (och om jag inte missminner mig en majoritet) av svenskarna vill ha mindre invandring.
Den enda omröstningen jag känner till ägde rum i Sjöbo och en förkrossande majoritet sa Nej tack.

En kraftig minoritet anser att invandringsfrågan är så pass oviktig att de hellre röstar på mångkulurella alternativ. Detta är verkligheten, och bara detta.

Citat:
Det var kanske därför som regeringen inte vågade tillfråga folket innan de skrev in mångkulturen i grundlagen.

Citat:
Om du vill sluta irra i dimman så bör du nog vara beredd på att elda upp de politiska doktrinerna och istället konsultera verkligheten.

Låt oss.

Citat:
Men detta är märkligt. Ni talar vitt och brett om att ta debatten men vågar inte ens konfronteras på ett anonymt forum.

Lugn, det är på väg. Vi har satt ett datum. Jag var bara lite dålig på att invänta de övriga.

Citat:
All heder till dig som faktiskt är med och diskuterar men om ni nu har 90% av stödet för era åsikter så borde det väl inte vara något problem att samla ihop folk och trycka till oss onda rasister. Eller?

Du skola bli öfverväldigad.
Citera
2012-10-29, 21:13
Medlem
SSUHerrljungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Är det där den bild du har av ensamkommande asylsökande barn?

Jag ska fortsätta vårt replikskifte i en lämplig tråd. Om inte nu ikväll så imorgon. Nej detta är inte min bild av normalfallet. Spar på krutet nu, det kan komma att behövas.

Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Du tror inte en sådan hållning skapar politikerförakt? Varför inte respektera folkets vilja och ägna sig åt det som ni egentligen är utsedda för nämligen att förvalta landet för nuvarande och framtida generationer samt att erbjuda medborgaren dvs skattebetalaren och dess barn bästa möjliga samhällsservice och levnadsvillkor? Din hållning är ju helt respektlös och visar att du helt missupppfattat politikerns roll. Politikers perspektiv är ju helt fel. Fy fasen vad respektlöst mot oss, våra efterkommande och våra förfäder.

Vad tror du själv att det fyller för funktion att ha olika partier om dessa inte ska försöka vinna väljare, eftersom de ligger i de ursprungliga väljarnas intresse att bli fler? Vi har denna typen av tävling av samma anledningar som man förespåkar kapitalism, med genererar det mest kostnadseffektiva alternativet. Det förfinar politiken och anpassar den till konsumenternas behov.

Sätt er in i systemet innan ni kritiserar det. Nej, det finns inget som säger att vi måste förvalta Sverige på ett visst sätt. Det förstår du ju själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in