Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Nej, jag vill bara att de som bor i valfritt land ska få äga sin brukade och besuttna mark, och på så vis kunna bjuda hem vilka gäster de behagar, oavsett nationalitet. Om man nu spinner vidare på det, leder det till att man inte kan vara emot invandring som fenomen, utan mer att DU måste betala konsekvenser av denna. Det är du som tror det. Jag säger "DU äger DIN tomt, inget mer inget mindre, därför kan man inte vara emot invandring annat än om det påverkar DIN egendom" Du säger "Jag äger Sverige, jag vill förbjuda invandring på HELA Sveriges yta". Och nej, att du just nu har en gemensamt finansierad välfärd står inte som garant för att det förblir så. Vill du inte betala för invandrare genom din välfärd så är du fri att ansluta dig till andra sammanslutningar. Eller äger du hela välfärdsapparaten också?
Vår diskussion handlar alltså om nationalstaten Sveriges vara eller icke vara... Jag som konservativ och nationalist är för och du är emot..? Min fråga till dig blir då: hur ska du hävda ditt ägande i en tillvaro utan nationalstat? Hur ska du sköta exempelvis välfärd i ett statslöst/laglöst tillstånd?
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Men det behöver inte drabba er, om ni slipper betala sjukvård skola omsorg åt invandraren. Sålänge invandring inte kräver en gemensam välfärd så är den okej. Eller hur?
Nej, den är inte ok. Det ligger en dimension till i det hela - den etniska. Läs V Mobergs kloka ord:
Citat:
Sverige är vårt, det är sex och en kvarts miljoner levande svenskars land. Men det är även de dödas land, deras som byggt upp det åt oss från början och lämnat oss sitt verk att förvalta och förkovra. De döda är åtskilliga millioner flera än vi. De har mycket att säga oss nu, och vi är skyldiga att lyssna till dem. Vi lyssnar till dem genom att minnas vad de uträttat och genom att värdesätta deras strävan. De kan icke mera värja sitt verk. Det åligger oss.
Någon gudomlig rätt till ett visst landområde, någon rätt i och för sig att besitta ett visst land från begynnelsen och intill änden, gives naturligtvis icke åt vårt folk. Den rätten är någonting som skall förtjänas, som skall förvärvas av varje folk.
Svenskarna har förvärvat sig rätten till sitt land.
Sverige är vårt sedan årtusenden med odlarens och brukarens självklara rätt, genom fädernas offer i blod, genom den särpräglade kultur, som har skapats här.
ur Vilhelm Mobergs "Svensk strävan"(1941)
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Och ändå vill ni inkludera dessa rotlösa personer i ert nya samhälle, där de ännu en gång ges rösträtt så nya mångkulturella reformer kan klubbas igenom. Lär vi oss aldrig av misstagen?
Det är den mångkulturella kulturmarxistiska anti-vita diskursen som gjort och gör dem rotlösa, se bara på hur det lesbiska genusförvirrade hbt-industriella komplexet nu även gått till frontalattack mot könsnormen och ska påtvinga dagisbarn förmodligen mycket skadlig "könsneutralitet". Naturligtvis ska all liknande anti-vit pseudovetenskap och propaganda rotas upp och ersättas med traditionellt, värdekonservativt, positivt och nationaliskt sunt förnuft. Men detta är ju tråden där vi frågar er mångkulturalister... Så här kommer några till dig:
1. Intressant att du tar upp rösträtten... Hur ska den se ut i framtiden?
2. Med det mångkulturella experimentets ledstjärna (Malmö) i blickfånget, hur ser ni på Sverige om 25 år och 50 år?
3. Hur många kulturella främlingar kan Sverige ta emot innan samhällsbygget som vi känner det fallerar? Vad händer då?
4. Varför anser du att Sverige som svenskt folkhem inte ska existera?
5. Om vi svenskar inte har rätt till vårt land, har vi då rätt till exempelvis naturtillgångar i andra länder (eller om länder inte finns - områden där andra folk lever)?
6. Finns etniciteter? Om så ska dessa bevaras eller blandas till en?
7. Finns kulturer? Om så ska dessa bevaras eller blandas till en?