Citat:
Ursprungligen postat av Libbero
Wall of text
Du missförstår mig. Jag är med på en del saker du skriver men samtidigt så förbiser du det jag skriver. Du skriver att inte allt är svart eller vitt men är samtidigt insnöad på dina argument och har ingen lust att förstå/ta till dig av oss andra. Allt jag försökt göra är att upplysa om att knark för med sig så mycket mer än bara -EN- individs lidande. Det leder till gäng som gör/säljer det, som i sin tur leder till våld för att ha "kontroll" på sina kvarter, som sen leder till att de kan sälja det till individer som uppenbarligen inte blir sig själva och i vissa fall begår brott såsom, mord, rån misshandel etc. Du ser bara till den enskilda individen när du pratar om knark, men när du hett diskuterar om detta ämne du så drar du med hela ditt hat mot USA och förutsätter kallt att den här killen dödar för att det är kul och inte för att han vet/tror att han skyddar sina kamrater. Jag ser bara folk i tråden som har hat med sig för att det utgår ifrån att han är stolt över att ha dödat människor, men i själva verket tror jag att det är just det att han räddat andras liv -kamrater på hans sida-. Vare sig han är hjärntvättad eller inte, så är det ju det han tror och blir belönad för. Vi kan aldrig veta om 100 pers av dessa 160 confirmed var barn, kvinnor, män eller faktiska terrorister. Det är bara spekulationer från eran sida.
Känns som att vi kommer lite off-topic och jag är ny och vet inte riktigt hur jag lägger en spoiler, du får gärna PM:a om du vill föra diskussionen vidare, men jag skulle tro att vi är allt för olika i vårt tänkande