2012-01-05, 00:39
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Bra att det finns personer som är så bra på sitt jobb som den här mannen, typiskt fjollor som aldrig har rört ett vapen som klagar på den här mannen. Han har bara gjort sitt jobb och han är väldigt bra på det, så jag ser verkligen inte problemet.

Håller helt med dig. Bara en jävla massa bögar som har mage att ens ifrågasätta detta.
Inte fan kan denna nyhet om den manlighetsmannen avlivat dessa TERRORISTER med sin gigantiska kikarsiktsförsedda kuk vara annat än sann.
Själv sitter jag och gör vapenvård på den till höger i bilden:
http://3.bp.blogspot.com/_Rwilj6uxGkQ/TPSIWCu0AAI/AAAAAAAAFNY/T8_UOz66cKI/s1600/DSC07847.JPG
Ska låta min dotter somna till riktigt. Sedan ska jag göra en kommandoangrepp på hennes rum och tömma hela magasinet.
Efter det ska jag gå ner ner spöa en granne, hans bil som står jämt utanför mitt fönster ser bögig ut. Har man en bögig bil lär man fan vara bög.
Citera
2012-01-05, 01:05
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoevk
[...]Typiskt fjollor som aldrig har rört ett vapen men spelat en hel del "Call of Duty" som avdyrkar den här mannen.
Jag har rört fifflat med ett bra antal vapen i mina dagar och jag spelar inte call of duty, tycker bara att det är så jävla löjligt att ni gnäller på en man som har varit i krig och har gjort sitt jobb förbannat bra. För det är en av soldaternas viktigaste uppgift i krig att döda så många fiender som möjligt vilket denna man har klarat av förbannat bra, fast man borde inte vara förvånad att idioter gnäller om det här med tanke på hur Sveriges försvar ser ut idag och att vissa idioter tror att soldater är till för att hjälpa ungar i krigszoner.
Citera
2012-01-05, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterDenSvenske
Jag har rört fifflat med ett bra antal vapen i mina dagar och jag spelar inte call of duty, tycker bara att det är så jävla löjligt att ni gnäller på en man som har varit i krig och har gjort sitt jobb förbannat bra. För det är en av soldaternas viktigaste uppgift i krig att döda så många fiender som möjligt vilket denna man har klarat av förbannat bra, fast man borde inte vara förvånad att idioter gnäller om det här med tanke på hur Sveriges försvar ser ut idag och att vissa idioter tror att soldater är till för att hjälpa ungar i krigszoner.
om du inte skämtar/provocerar är du en väldigt disillusionerad person som köper vad som helst.

Om Ryssland invaderar Sverige - och Sverige försvarar sig, då skulle jag inte ha något emot svenska prickskyttar som skröt om deras bravader när det gäller ryssar, detta skulle vara ett krig, och vi skulle försvara oss.

Det USA gör/har gjort mot Irak har ingenting med den typen av krig jag ovan nämner. På felaktiga grunder (påhittade/motbevisade) går man in (med ekonomiska intressen) i ett annat land och förstör miljontals människors liv.
Bara bekräftade dödsfall från USA:s armé uppgår (OBS, 04-09 endast) till 109000 människor, där 66000 är civila (ca 60%)
Notera att dessa siffror är extremt låga då det är en begränsad period, och endast bekräftade dödsfall från amerikanska källor, i vilkas intresse det ligger att hålla nere antalet!

Denna människa som blir hyllad, har med all säkerhet varit delaktig i ett stort antal mord mot civila. Notera att jag absolut inte tycker det är ok att döda icke-civila heller i detta fallet - då hela invasionen baseras på felaktiga grunder.
Citera
2012-01-05, 01:45
Medlem
snickerss avatar
Helvete vad mycket röda hash rökande pacifisttomatar det finns i den här tråden!

Vad fan vet ni egentligen om vad det innebär att befinna sig i en stridszon? Är man en soldat till yrket så ser man till att följa sina order.

Självklart skall man ifrågasätta sina order om de är helt bortom allt förstånd, men jag är övertygad om att Chris Kyle gjorde det behövde göra för att rädda livet på sina kamrater och för att utrota fi.

Det är jävligt enkelt att sitta hemma bakom sin datorskärm i Sverige och klaga på de soldater som tjänstgör i regioner som Afghanistan eller som förut i Irak, men ni vet inte ett skit!

Hur fan kan ni avgöra om hans 255 dödliga träffar inte är riktiga, kan ni vara vänliga och besvara hur fan ni vet om det är möjligt eller ej? Har någon av er fjollor ens gjort lumpen i Sverige eller befunnit sig i Irak efter att offensiven nått sitt slut?
Citera
2012-01-05, 01:59
Medlem
Urijahs avatar
Beställde boken. Ska bli kul att läsa!!

Konstigt att så många i denna tråden ska döma honom. Det är fan inte Breivik vi snackar om, utan en tränad soldat som har ett jobb att utföra. Om det nu är så fruktansvärt så ska ni kanske vara tacksamma att ni slipper och att det finns män som är villiga och kapabla att göra jobbet.

Majoriteten av folket i västvärlden kan ju leva sina liv utan att behöva oroa sig allt förmycket för krig och terror, mycket tack vara personer som Chris Kyle.
Citera
2012-01-05, 02:13
Medlem
Pink-Snipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackness
Vass snubbe, blir dock alltid nojig när mördare pratar om gud.

Fast han får ändå mörda dubbelt så många om han ska knäcka den vita döden.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4

Det blir faktiskt fler en dubbelt så många.

Simo Hade 505 "confirmed kills"
Medan denna snubbe enbart har 160 "confirmed kills"
Citera
2012-01-05, 02:19
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajked
Man kan ju inte annat än skratta åt dina argument.

Ja, folk som endast fått sina åsikter från Aftonbladet och liknande tenderar att göra det när man för en gångs skull exponeras för lite frihetliga idéer.

En drogdiskussion känns lite långt från en tråd om mördaren Chris Kyle så jag sätter en spoiler på det där.

Citat:
OnT: Många inser fortfarande inte att han dödat för att skydda sina egna. Vad man sen tycker och tänker om krig är helt jävla orelevant. Han har inte 255 liv på sitt samvete i den bemärkelse att han ställt sig och slaktat folk på en ö...

''Skydda sina egna''?
Snälla, ville nu Chris och hans kompisar försöka skydda sin s.k. frihet får du väl hålla med om att det är ganska korkat att dra till andra länder i tredje världen och skapa ett hat mellan muslimer och kristna/vita från första början. Krigen i Afghanistan och Irak har skadat 10ggr fler amerikaner än 9/11, och kört USA:s ekonomi ännu längre ner i botten, behöver man egentligen säga mer?

[quote=Sajked]
[b]Han har tagit ut mål som de bedömt som terrorister/insurgents.[/spoiler]

Som de själva har bestämt är terrorister, ja. Föreställ dig själv då att det kom en hord av utländska soldater hit till Sverige som patrullerade gator och torg, genomsökte våra hem, ''råkade'' ha ihjäl oskyldiga grundat på dålig information och att några svenskar kända sig så arga över deras ockupation att man faktiskt gick ihop och försökte få bort trupperna och försvara deras egna mark därför att statens byråkrater vägrade eller inte hade möjlighet. Föreställ dig sen att dessa främmande soldater kallade dessa arga svenskar för terrorister eller ''insurgents''. Sen vips blir det legitimt ha ihjäl människor? Aldrig slagit dig tanken att terrorism är precis vad man själva håller på med?

Citat:
Ursprungligen postat av Prisca
Men vad ska man göra då?

Vad sägs som att inte åka iväg och kriga alls från första början?
Citat:
Skicka ner en hyggligt bra grabb att göra smutsjobbet och sedan behandla honom som pest när han kommer hem igen för att han är en "mördare"?

Nej, man behöver inte skicka en grabb alls och man behöver inte ge folk medaljer för att man lyckats knäppa ett par hundra.
Citat:
Någon måste göra det, eller hur? Och vart skulle världen vara med din moral?

Eh? Nej. Om vi ponerar att man nu skulle vara helt tvingad till att göra det skulle man åtminstone kunna visa att detta med att gå med i armén, åka över till Irak och knäppa massa irakier var ingenting som man själv ville utan man var helt tvingad till det, så att folk inte fortsätter tro att statsförtrycket är någonting frivilligt och den här Chris kunde ha fördömt det hela.

Citat:
Men vi skickar ner våra ungar och slänger dem i fängelse när de kommer hem och har lytt order. Det är logiskt

Var har du fått för dig att man måste ha ett krig överhuvudtaget?
För att summera - Ja! Det är omoraliskt att som Bush starta krig som leder till så sjukt många människors död, men för livet och misär och det är självklart också omoraliskt av alla underordnade att välja att åka iväg helt frivilligt för att ta ihjäl dessa och att dessutom låta skattebetalarna få stå för notan.
Senast redigerad av Libbero 2012-01-05 kl. 02:23.
Citera
2012-01-05, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snickers
Helvete vad mycket röda hash rökande pacifisttomatar det finns i den här tråden!

Vad fan vet ni egentligen om vad det innebär att befinna sig i en stridszon? Är man en soldat till yrket så ser man till att följa sina order.

Självklart skall man ifrågasätta sina order om de är helt bortom allt förstånd, men jag är övertygad om att Chris Kyle gjorde det behövde göra för att rädda livet på sina kamrater och för att utrota fi.

Det är jävligt enkelt att sitta hemma bakom sin datorskärm i Sverige och klaga på de soldater som tjänstgör i regioner som Afghanistan eller som förut i Irak, men ni vet inte ett skit!

Hur fan kan ni avgöra om hans 255 dödliga träffar inte är riktiga, kan ni vara vänliga och besvara hur fan ni vet om det är möjligt eller ej? Har någon av er fjollor ens gjort lumpen i Sverige eller befunnit sig i Irak efter att offensiven nått sitt slut?
Hur fan kan du sitta och försvara 160 mord?

"Rädda livet på sina kamrater" ?!?!!? Hur I H-vete tänker du?
Vi pratar om människor som flugit typ 1000+mil från sitt eget hemland för att mörda människor - helt på falska grunder. Att rädda livet på sin kamrat är bli överfallen på gatan typ, inte sätta sig på ett flygplan och flyga runt jorden - för att sedan mörda 60% civila människor.
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Konstigt att så många i denna tråden ska döma honom. Det är fan inte Breivik vi snackar om, utan en tränad soldat som har ett jobb att utföra. Om det nu är så fruktansvärt så ska ni kanske vara tacksamma att ni slipper och att det finns män som är villiga och kapabla att göra jobbet.
Om Breivik hade fått träning hade det alltså varit ok?!

När du pratar om detta låter det som att kriget skulle komma ändå? Det är inte vi eller dem, det är inte som att Sverige hade gått in i Iraq utan USA...!

Citat:
Majoriteten av folket i västvärlden kan ju leva sina liv utan att behöva oroa sig allt förmycket för krig och terror, mycket tack vara personer som Chris Kyle.
Är du en lättlurad amerikan eller en dum svensk?

Det har aldrig funnits något hot terrorhot från Iraks sida. För Irakierna har dock hela befolkningen upplevt terror, krig och mord på nära håll - av amerikaner

Om Sverige skulle hotas skulle jag gladjeligen greppa närmaste gevär och göra min 'plikt' men det som USA gjort i mellanöstern har inget med varken plikt eller heder att göra.
Citera
2012-01-05, 03:12
Medlem
Urijahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekatl
Om Breivik hade fått träning hade det alltså varit ok?!

Det var ju verkligen inte vad jag menade. Tycker bara inte att alla ska se Kyle som någon massmördare. Han gjorde sitt jobb och följde lagliga orders.

Förövrigt så tycker jag att denna tråden dryper i anti-amerikanska åsikter. Slår vad om att det flesta av er inte ser ner på Japanska 'snipers' som dödade Amerikaner, trots att Japan inte hade behöva anfalla Pearl.
Citera
2012-01-05, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Håller helt med dig. Bara en jävla massa bögar som har mage att ens ifrågasätta detta.
Inte fan kan denna nyhet om den manlighetsmannen avlivat dessa TERRORISTER med sin gigantiska kikarsiktsförsedda kuk vara annat än sann.
Själv sitter jag och gör vapenvård på den till höger i bilden:
http://3.bp.blogspot.com/_Rwilj6uxGkQ/TPSIWCu0AAI/AAAAAAAAFNY/T8_UOz66cKI/s1600/DSC07847.JPG
Ska låta min dotter somna till riktigt. Sedan ska jag göra en kommandoangrepp på hennes rum och tömma hela magasinet.
Efter det ska jag gå ner ner spöa en granne, hans bil som står jämt utanför mitt fönster ser bögig ut. Har man en bögig bil lär man fan vara bög.

hahaha tack för god läsning

Godnatt!

OnT: Terroristkramare kan gå och lägga sig; han gör sitt jobb, får betalt för det och sover gott. Fan skulle du själv göra om någon kommer med en handgranat springandes mot dina kompisar och det är DIN UPPGIFT att rädda dem? Sedan att han råkar få göra det 255gånger visar ju bara att han är väldigt bra på det.
Citera
2012-01-05, 03:57
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Förövrigt så tycker jag att denna tråden dryper i anti-amerikanska åsikter. Slår vad om att det flesta av er inte ser ner på Japanska 'snipers' som dödade Amerikaner, trots att Japan inte hade behöva anfalla Pearl.

Citat:
Ursprungligen postat av cc551
OnT: Terroristkramare kan gå och lägga sig; han gör sitt jobb, får betalt för det och sover gott. Fan skulle du själv göra om någon kommer med en handgranat springandes mot dina kompisar och det är DIN UPPGIFT att rädda dem? Sedan att han råkar få göra det 255gånger visar ju bara att han är väldigt bra på det.

En del av er verkar ha en tuff tid med att förstå det här. Du ser alltså ingen skillnad mellan att sätta sig på ett plan för att åka över andra sidan jordklotet och delta i ett krig i främmande land därför att någon påstod att det skulle finnas kärnvapen där(vilket man fortfarande inte har funnit) eller om han och hans kamrater faktiskt mötte en kvinna löpande med en handgranat hemma på gården i USA? Jag ser ner lika mycket på japaner eller svenskar som gör likadant, är ändå bara konceptuella etiketter för individer. ”Landet” gör ju egentligen aldrig någonting – bara personer inom landet agerar.

För detta blir man alltså terroristkramare. Herregud, är verkligen allting så svart och vitt? Antingen är man alltså för allting USA och Israel gör eller så är man på terroristernas sida. Befängt.
Citera
2012-01-05, 04:08
Medlem
Han var på Opie and Anthony igår. Har inte lyssnat än men de brukar kunna få ur intervjuobjekt ett och annat. Här diskuterar de Kyles bråk med Jesse Ventura http://www.youtube.com/watch?v=bhjHWovwix4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in