Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det beror på vilket umgänge man har antar jag, det är vanligare än man tror men samtidigt så ska inte fashbacks drogforum på väldigt långa vägar ses som representativt för den svenska befolkningen på den punkten.
Dina vänner kanske bara är föredömligt diskreta med sitt drogande?

Jo, det är de väl. De flesta av mina vänner drack inte alkohol innan 18, som jag, och knappt efter för den delen.
Citat:
Ursprungligen postat av Buller88
Var i Sverige bor du? O_o
Bromma, Stockholm.
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Alltså, om du läser på ett (sub)forum som handlar om droger är det väl inte så konstigt att många skriver om just droger?
Men för att försöka svara på din fråga (helt ovetenskapligt) så tror jag att det är rätt vanligt. Cannabis har exploderat av olika anledningar (hollywood och invandring är väl de två största skurkarna här), ungefär var fjärde ungdom har testat drogen (en tredjedel fortsätter bruka den). Även andra droger har, återigen av en eller annan anledning, blivit mycket lättare att få tag på. Men det är ändå inte så pass vanligt som du verkar tro.
Det förstås. Jag går dock inte in på just drogforumet som sådant, jag ser trådarna som kommer upp under "nya ämnen".
Skulle någon kunna säga om det är relativt "lätt" att få tag på droger? Om man befinner sig på plattan i Stockholm, finns det verkligen folk som säljer grejer där, eller är det inskränkt till mysko bakgator?