2012-01-02, 12:08
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endure
Skulle någon kunna säga om det är relativt "lätt" att få tag på droger?
I början är det väldigt svårt i och med att man är nybörjare. Man får helt enkelt knarka och umgås med knarkare tills man hittar folk som ägnar sitt liv åt detta. När man lärt känna rätt personer så kan man få tag på allt. Detta kan ta allt från månader till år beroende på förutsättningar, tid man ägnar och hur man är som person.
Citera
Medlem
JoliQuZs avatar
Extremt vanligt i de kretsar jag känner, alla har väl testat att röka lite weed åtminstone. Men känner även sprutnarkomaner. Sen känner jag ju också människor som inte ens vet att tjack och amfetamin är samma sak osv.

Det varierar och för övrigt så kirrar man inte droger på plattan, det är genom vänners vänner och man blir presenterad och tar kontakt på den vägen. Fast de flesta av mina vänner har kranar för allt.
Citera
Medlem
nilfirres avatar
I bromma knarkar ingen. Västerort har varit fritt från knark sedan 1994
Citera
2012-01-02, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flemch
Jag trodde som du innan jag började röka cannabis. Efter det har det ramlar fram vänner och bekanta som röker. Så för mig var det större än jag trodde, hade för mig att många av mina vänner var kvar i den där hjärntvättade knark är bajs ideologin. Men nej Även fått många nya vänner genom rökat

Var exakt likadant för mig när jag började, det är många fler än vad man tror som röker. Märkte efter en tid efter jag hade börjat att några av mina gamla klasskompisar från högstadiet hade samma kran som mig, och jag blev riktigt förvånad, det var personer jag aldrig hade trott det om
Citera
2012-01-02, 13:26
Medlem
Force-Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vänta lite här nu va. Vad har invandring med det hela att göra?

Invandring har väl att göra med att det är nya kulturer (som har en liberalare syn på droger) som kommer in i vårt samhälle och påverkar.

Precis som att när folk är ute och reser i världen tar med sig nya intryck utifrån, tex är det en mildare syn på droger i Australien.
Citera
2012-01-02, 13:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Force-Walker
Invandring har väl att göra med att det är nya kulturer (som har en liberalare syn på droger) som kommer in i vårt samhälle och påverkar.

Precis som att när folk är ute och reser i världen tar med sig nya intryck utifrån, tex är det en mildare syn på droger i Australien.

Det låter ju som en relativt rimlig förklaring även om jag tror att om det är så, så har invandringen väldigt lite med saken att göra. Att knarka har i Sverige varit kanske inte vanligt men i alla fall inte ovanligt i säkert hundra år. Att det blir mer och mer vanligt beror nog snarare på att staten inte har samma monopol på information som dom hade för säg tjugo år sen och bakåt.
Citera
2012-01-02, 13:37
Medlem
Tycker själv att det är extremt vanligt. I den stad där jag bor är det nog mer regel än undantag att man folk har tagit sig en näsa före krogen, känns iaf så. De flesta har dessutom "vanliga" jobb, barn, familjeliv etc. Men kan knarka till det lite grann på fest. Tycker själv det inte är några direkta konstigheter.
Citera
2012-01-02, 14:36
Medlem
moffacurrys avatar
Citat:
Ja, sökte nog efter ett mer generellt svar för Sveriges befolkning. Är det fler än vad man tror, i ens närhet månne?

Jag förstår nog att flashbackare är överrepresenterade.

Det är sjukt mycket folk som gör det. Det är svårt att tro det först men när man börjar komma in i den världen märker man att väldigt, väldigt många håller på i alla fall ibland.
Citera
2012-01-02, 14:36
Medlem
Paco.Escobars avatar
Citat:
Jo, det är de väl. De flesta av mina vänner drack inte alkohol innan 18, som jag, och knappt efter för den delen.

Bromma, Stockholm.

Det förstås. Jag går dock inte in på just drogforumet som sådant, jag ser trådarna som kommer upp under "nya ämnen".

Skulle någon kunna säga om det är relativt "lätt" att få tag på droger? Om man befinner sig på plattan i Stockholm, finns det verkligen folk som säljer grejer där, eller är det inskränkt till mysko bakgator?

Om du bor i Bromma och känner Brommafolk kan jag lova dig att det inte är några som helst problem att få tag i droger. Inte från "Brommabor" kanske, men de väldigt många "känner någon, som känner någon" som kan få fram det mesta. Är mellan 20-30 och introducerades till weed från mina Brommavänner. Skulle vilja påstå att det är väldigt vanligt att folk röker gräs och det hör inte till ovanligheterna att folk tar lite annat också. Det bör dock tilläggas att det sköts på ett väldigt snyggt sätt då det inte är något man skyltar med.

Om du vill veta hur man hittar grejer så är det lättast att börja prata om cannabis med jämnåriga, av dem som inte verkar så superanti kan du ställa följdfrågor om de röker på ett vänligt inställt sätt för att sedan ta diskussionen vidare till nummer till kranar. Om du väl börjar röka kommer du märka vilka i din närhet som sysslar med sådant och har du väl skaffat dig ett litet nätverk med vänner och kranar kommer du kunna få tag i det mesta genom "någon som känner någon"
Citera
2012-01-02, 14:42
Medlem
O-Kay-Las avatar
Jag brukar droger och jag kan inte komma på en enda person jag känner som inte ens testat CB. Då är jag uppvuxen i villaförort och min bekantskapskrets består inte bara av pundare. Av erfarenhet skulle jag säga att det är vanligt att komma i kontakt med, har man aldrig kommit i kontakt med ens CB så lever man antagligen i en inskränkt- och skyddad värld.
Citera
2012-01-02, 14:53
Medlem
jag bor i linköping här röks det väldigt mycket Majoriteten av de jag känner håller på med droger mer eller mindre dagligen..

dock så är det ju bra mycket lättare att hitta folk som knarkar om du håller på själv.
Innan jag började röka kände jag knappt någon som hade testat, men helt plötsligt hade varenda gammal kompis rökt/tagit uppåt
Citera
2012-01-02, 14:53
Medlem
Citat:
Ja, sökte nog efter ett mer generellt svar för Sveriges befolkning. Är det fler än vad man tror, i ens närhet månne?
Ja det är det. Många fler.

Jäkligt konstig att du inte ens kommit i kontakt med prat om drogbruk. Jag levde ungefär som dig fram till 15 års ålder, narkotika var liksom något man såg i filmer och inte en del av verkligheten. Men även om jag inte börjat bruka själv så hade jag kommit i kontakt med drogbruk massvis med gånger med början vid 16 års ålder när man började på gymnasiet och drogbruk blev vanligare.
Senast redigerad av Mr.Dee 2012-01-02 kl. 15:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in