Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-01-16, 12:31
  #1
Medlem
kezoos avatar
Funderade på hur människor blir på cannabis och märkte att alla blir olika höga, som deras personlighet förstärks på nått sätt. Som mina jag och mina polare t.ex, jag är "normalt" rätt filosofisk och gillar och grubbla, och när jag röker så känns det som hjärnan går på högvarv och jag får dom mest besynnerliga tankar om livet och människan. En av mina kompisar som är bizzart rolig blir ännu roligare och får en att flabba hela kvällen. Sen har jag en två tokrökande polare som bara röker, dom händer det inte så mycket med mer än att dom blir slöa och vill ha nått att äta, vilket också återspeglas till deras normala "jag"...

Så tror ni också att ens personlighet förstärks när man brukar cannabis?
Citera
2005-01-16, 12:59
  #2
Medlem
REEEETAAARDs avatar
Definitivt broder!

Hur tror du folk får psykoser o liknande om det inte skulle vara så att ens personlighet och ens tankar förstärks?
Citera
2005-01-16, 13:03
  #3
Medlem
kezoos avatar
jag hamnar i psykos varje gång jag röker tillräckligt mycket...
Citera
2005-01-16, 14:45
  #4
Medlem
jag drömmde att jag fick psykos inatt, skitläskigt...
Citera
2005-01-16, 15:07
  #5
Medlem
REEEETAAARDs avatar
jag gick runt i cirklar i 3 timmar engång och sa typ lalalaaa laa laaa hela tiden... när jag rökte 5g charras i en bong
Citera
2005-01-16, 15:14
  #6
Medlem
deanjamess avatar
vet inte riktigt om personligheten förändras, men den förstärkts av cannabis tror jag, jag blir mest mer kärleksfull och tänker att livet är ball och sådant,

sen tänker man mera det är självklart fast för mig gäller det mest om jag är själv och röker då tänker jag mera annars om jag är med kompisar så brukar det spåra ut till konstiga samtal vem personen på egentligen är och vad han har gjort innan och andra konstiga saker som egentligen bara är vanligt jibberish.

Jag har en polare som jag röker med han gillar mest vatten när han har rökt så får han för sig attt rappa ibland och säger "vadå för någonting" väldigt ofta
Citera
2005-01-16, 15:18
  #7
Medlem
flowss avatar
Jag blir stendum när jag röker på

OM jag nu skulle pyssla me sånt här drogande.
Citera
2005-01-16, 15:43
  #8
Medlem
tror förvisso att det förstärker vissa delar av personligheten... men det kan man ju använda om man vill, för att förändra sin personlighet. en koreansk kompis som rökt varje dag de senaste sex åren har gjort en ganska spektakulär grej av sitt rus.

han brukade vara precis som alla andra, bli soft och avslappnad, sitta och dega, snacka och garva. men för tre år sedan bestämde han sig för att förändra alltihop. han ville vara mer aktiv.

nuförtiden är han en av de mest vältranade människor jag känner. för varje gång han röker på så början han träna. och inget speciellt. han kan få för sig att göra armhävningar, strecha, löpträna, hopprep, taekwondo, klättra i taket på sin bungalow, etc. variationen har gjort honom till en veritabel stålman, muskler överallt, kroppskontroll och sjukt flexibel.

hängde på ett tag, och måste säga att träna stenad är en av de skönaste grejor man kan göra.

han kallar det för ganjacise. får väl se om det slår på gymmen i vår.
Citera
2005-01-16, 15:44
  #9
Medlem
har ni tänkt på att man blir olika när man är med olika människor?
man blir oftast skönare när man är med folk man verkligen känner och kan koppla av med än när man är med folk man aldrig träffat förr eller bara nån gång.
Citera
2005-01-16, 16:09
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolajoint
har ni tänkt på att man blir olika när man är med olika människor?
man blir oftast skönare när man är med folk man verkligen känner och kan koppla av med än när man är med folk man aldrig träffat förr eller bara nån gång.

det behöver man ju inte röka för att känna...
Citera
2005-01-16, 17:04
  #11
Medlem
sveningmars avatar
fan vad alla blir kreativa och får mycket tankar när de smöger.. jag blir bara slö och inte fattar någontig.. bara sitter med handen i godispåsen och dregglar..
Citera
2005-01-16, 17:52
  #12
Medlem
Marlboromans avatar
Blir bara slö i gillar att käka glass lira dator o lyssna på musik
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback