Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-01-02, 01:28
  #1
Medlem
Har blivit ihop med en tjej som i mina ögon är en helt underbar människa men har en helt skev bild på sex. Fem månader sedan vi träffades nu. Hon är 21 och jag är 24. Vi är otroligt avslappnade med varandra och tycker om varandra väldigt mycket men våra olika syn på sex i ett förhållande kommer köra oss i graven någon gång och vi behöver hjälp.

Jag har alltid haft ett sexuellt liv där man har sex 4-5 gånger i veckan. Ibland mer, ibland mindre. Man har i princip ett sexuellt spel igång hela tiden där man kan gå runt halvnaken och locka och leka små spel. Min nuvarande flickvän däremot har inte alls haft så sexuellt aktivt liv. Hon tycker sex är en något jobbigt som man måste ställa upp på för att mannen har sina behov. Hon kan tänka sig ställa upp på det 2-3 gånger i veckan men fick hon som hon ville så skulle det bli max 2-3 gånger/månaden. Hon undviker all form av sexuellt spel och blir irriterad om man försöker starta något.

Vi försöker förstå oss på varandra och arbetar på det. Problemet är inte själva sexet, det njuter hon av. Problemet är att känna ett behov av att vilja ha sex. Vi har testat olika saker för att få henne att längta efter sex, leksaker, orgasmer, förspel, duschen, sexställningar, musik, massage, offentligt sex, kolla på porr, m.m.. Hon njuter av det mesta men i slutändan så är det inget som får henne att vilja ha sex igen. Jag tror dock det är hennes inställning som är vi måste arbeta på. Hon ser på sex som något fult och negativt och låsas som att sex inte existerar, på riktigt, tills man påminner henne om det eller börjar smeka hennes bröst och då blir hon oftast väldigt irriterad.

Hon undviker situationer som kan leda till sex och hon tar aldrig på mig innanför kläderna för att hon är rädd att jag ska bli kåt. Hon somnar väldigt snabbt och springer upp ur sängen på morgonen för att hon är rädd sex ska komma på tal. Hon håller med om att det inte är en helt normala tankar när man är med någon man tycker om väldigt mycket.

I slutändan så vill hon ändra på sig för att hon tycker om mig så otroligt mycket men hon har fortfarande väldigt svårt att släppa tankarna om att sex är något negativt och blir irriterad när det kommer på tal. Vi båda vill verkligen få detta att fungera. Hur ska vi gå tillväga??
__________________
Senast redigerad av voXt 2012-01-02 kl. 01:40.
Citera
2012-01-02, 01:41
  #2
Medlem
Låter som ett klassiskt fall av en sexlust som blivit slaktad av preventinmedel.

Tar hon P-piller?
Citera
2012-01-02, 01:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Låter som ett klassiskt fall av en sexlust som blivit slaktad av preventinmedel.

Tar hon P-piller?

Ja det gör hon. Ska höra med henne om det kan vara en möjlighet.
Citera
2012-01-02, 01:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voXt
Ja det gör hon. Ska höra med henne om det kan vara en möjlighet.

Det är ju ett ganska vanligt scenario som även jag råkat ut för (ja eller min sambo då, men jag ser mig själv som meddrabbad).

Det hela löstes genom att hon slutade helt med P-piller i ett par veckor och sedan gick till UM och förklarade läget och fick testa en annan sort som fungerade mycket bättre.

Så att skippa pillren och hålla en lite låg profil från din sida så hon inte känner sig pressad utan det får komma av sig själv om det nu är pillren det bror på skulle jag testa.
Citera
2012-01-02, 02:01
  #5
Medlem
Hesperidess avatar
testa P-ring. En ring som hon sätter in i fittan en gång i månaden, funkar på samma sätt som Ppiller men innehåller mycket mindre hormoner. Verkar vara det senaste
Citera
2012-01-02, 03:14
  #6
Medlem
RazorTongues avatar
Eller så är det helt enkelt så att ni har en olika stark sexdrift. Vad är det som säger att DIN lust till sex är den rätta? Vansinnigt egotrippat sätt att se på det hela. Alla har olika stark sexdrift. Vissa vill ha sex ofta, vissa mer sällan, vissa inte alls. Ingetdera av dessa är fel. Du skuldbelägger henne genom att vara pushig, och då kan du räkna med att hon kommer att vilja ha sex ännu mer sällan.

Acceptera henne som hon är, att hon inte har en sexdrift som matchar din, eller skaffa dig en annan tjej som har lika stark lust som du.
Citera
2012-01-02, 03:29
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hesperides
testa P-ring. En ring som hon sätter in i fittan en gång i månaden, funkar på samma sätt som Ppiller men innehåller mycket mindre hormoner. Verkar vara det senaste

P-ring rekommenderas starkt. Påverkar kroppen väldigt lite i övrigt.

Annars så kan det faktiskt vara så att det inte funkar för henne att ha ett sexliv som matchar ditt. Tyvärr kan det hända, även med folk man tycker om väldigt mycket. man kan mötas på halva vägen eller så ger man upp om det upplevs som ett stort problem att sexlivet inte går ihop.
Citera
2012-01-02, 04:08
  #8
Avstängd
Kommer inte hjälpa att prova massa lekar, rollspel, jättedildosar eller var det nu är ni försökt med. Det jag gissar på är att hon vill ha mer närhet, hon vill kanske snarare "älska" än att bli knullad stenhårt i 2:an. Tycker mest det låter som att du har en skev syn på sex där du förväntar dig att alla ska vara djuriska. Säger absolut inte att det är fel att knulla hårt, men jag tror att det saknas passion, få in era känslor mer i sexet, om ni så vill kan ni ha intensivt sex fast där ni har en väldigt stark "connection". Så att det blir en naturlig fortsättning från att ni sitter och myser, kysser och smeker varandra, istället för att det helt plötsligt blir: "Kom hit din lilla kukslyna, så ska jag knulla dig tills du spricker!".
Citera
2012-01-02, 04:32
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voXt
Hon tycker sex är något jobbigt som man måste ställa upp på för att mannen har sina behov. Hon kan tänka sig ställa upp på det 2-3 gånger i veckan men fick hon som hon ville så skulle det bli max 2-3 gånger/månaden.

Låter ju som en trevlig tjej det där. Är hon väldigt undergiven eller extremfeminist? Det är frågan Kan problemen ligga i hennes åsikter som hon intalar sig och förverkligar? Eller så är det något kroppsligt, men att helt sakna sexlust låter också konstigt, då borde hon söka medicinsk hjälp om hon på allvar tror att kvinnor har sex med män för att dom måste för mannens behov. Det är inte Saudiarabien vi lever i.
Citera
2012-01-02, 05:52
  #10
Medlem
Flues avatar
Hon kanske har HIV? Hon kanske har en illaluktande fitta? För tjock?? De finns la tusen anledningar.. ELLER så kanske hon är en människa som inte tycker sex är viktigt. Har träffat sånna personer innan
Citera
2012-01-02, 06:09
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorTongue
Eller så är det helt enkelt så att ni har en olika stark sexdrift. Vad är det som säger att DIN lust till sex är den rätta? Vansinnigt egotrippat sätt att se på det hela. Alla har olika stark sexdrift. Vissa vill ha sex ofta, vissa mer sällan, vissa inte alls. Ingetdera av dessa är fel. Du skuldbelägger henne genom att vara pushig, och då kan du räkna med att hon kommer att vilja ha sex ännu mer sällan.

Acceptera henne som hon är, att hon inte har en sexdrift som matchar din, eller skaffa dig en annan tjej som har lika stark lust som du.

Är du dum eller? Det är inte normalt och helt jävla osunt att springa runt och undvika all form av kroppskontakt som kan leda till att han blir kåt, och vara livrädd för att han skulle bli kåt, det kommer ju att knulla (hehe) sönder förhållandet tillslut

Att leka med varandra och röra på varandra behöver rimligtvis inte direkt leda till sex som TS själv skrev, utan det är en jätteviktig bit av ett förhållande.
Citera
2012-01-02, 07:00
  #12
Avstängd
Tony-Sopranos avatar
Du bör nog dumpa käringen det kommer inte funka i längden då ni inte kommer överens.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback